ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۲۲

آمپلی فایر با خروجی اهمی

آمپلی‌فایر کامپکت (COMPACT) مناسب برای تجهیز دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها، فروشگاه‌ها، اماکن ورزشی، مساجد، سالن‌های آمفی تئاتر و سایر فضاهای باز و سرپوشیده عمومی. به آمپلی‌فایرهایی گفته می‌شود که دارای خروجی 0 و 100 ولت باشند. که به این نوع از آمپلی‌فایرها حتما باید بلندگوهای دارای ترانس مچینگ متصل گردد.


فواید سیستم‌های ولتی چیست ؟

یکی از مزیت‌های این سیستم این است که شما می توانید بلندگو متصل کنید فقط با ترانس مچینگ. و نکته دیگه که این نوع سیستم رو جذاب‌تر هم می‌کنه این است که به دلیل ولتاژ بالا و آمپر پایین بر روی خط شما می‌توانید از سیم‌کشی نازک در فواصل طولانی بدون افت به راحتی استفاده کنید.

 

محصول مورد نظر خود را انتخاب نمائید 👇

 

 

✔️ سوالات متداول 👇

  1. سیستم پیجینگ چیست؟

    • به سیستمی گفته می شود که برای فراخوانی و اطلاع رسانی افراد در یک فضا از آن استفاده می شود.
  2. اجزای سیستم پیجینگ چیست؟

    • شامل میکروفون پیج – آمپلی فایر- بلندگو ها می باشد.
  3. امکانات سیستم پیجینگ چیست؟

    • شامل صدای پیش زمینه مانند رادیو و ورودی های صوتی مختلف – زنگ بیش احضار- آژیر و یا همان (سیرن) برای اعلام خطر – مدار حق تقدم در هنگام داشتن صدای پیش زمینه و قطع آن توسط این مدار
  4. سیستم پیجینگ مناسب چه فضا هایی هست؟

    • مناسب اجتماعات و فضا های است که نیاز به فراخوانی و اطلاع رسانی است.
  5. راک مونت چیست؟

    • راک مونت به نوعی از دستگاهای پیجینگ گفته می شود که بر روی پنل جلو امکان پیج شدن به قفسه فلزی مخصوصی به نام راک را داراست.
  6. سیستم ولتی چیست؟

    • به سیستم های صوتی گفته می شود که دارای خروجی 100 ولتی باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۲۰

نوع پاور میکسر را انتخاب نمائید؟ 👇

نام پاور میکسر که بر زبان ما جاری میشه سریعا ذهن ما به سمت همین نوع از پاور میکسر ها میره پاور میکسرهایی که حداقل 6 خط ورودی داشته باشند با یه عالمه ولوم و کلید که برای کنترل کردن صدا ازشون استفاده می کنیم.

میکسرها انواع مختلفی دارند.

شاید در این بازار کمتر کسی باشد که بداند پاور میکسرهای صندوقی بجز فرق ظاهری با پاور میکسرهای  خوابیده تفاوت آنچنانی با هم ندارند بلکه شاید برای اکثر نیاز های ما این نوع کاملا مناسبتر هم باشد ,مثلا برای تمرین یک بند کوچک 4 نفره و حتی اجرای زنده آنها برای بیش از 100 نفر.و حتی مراسم مذهبی برای جمعت بیش از 200 نفر.
میکسر صدا دستگاهی که باهاش می تونیم صدارو  دریافت ، ترکیب ، پردازش و نظارت کنیم. بسیاری از نوازندگان و صاحبان استودیو ترجیح میدهند با دستگاه میکسر کار کنند و بتوانند خروجی کار رو با دکمه های آن تنظیم کنند.
میکسرها درپنج جا مورد استفاده قرار میگیرند: اجرای زنده (مثل کنسرت) ، استودیوی ضبط ، پخش سخنرانی،مراسم مذهبی وفیلم برداری استدیو همچون کار های صدا و سیما.

 

✔️ سوالات متداول 👇

  1. میکسر صوتی چیست؟

    • میکسر صوتی به دستگاهی گفته می شود که دارای ورودی های مختلف بوده تا هر ورودی با تنظیم صدای خاص خود با یکدیگر ترکیب شده در نهایت صدای میکس شده از یک ترمینال خروجی میکسر خارج می شود.
  2. انواع پاور میکسرصوتی کدامند؟

    • پاور میکسر همان میکسر صوتی بوده به اضافه آمپلی فایر که در خروجی میکسر که جمعا در داخل یک باکس جهت راه اندازی باند و بلندگو های مربوط می باشد در صورتی که میکسر صوتی به تنهایی قادر به راه اندازی بلندگو و باند ها نمی باشد.
  3. انواع پاور میکسر صوتی کدامند؟

    • پاور میکسر ها از نظر فنی با توجه به تعداد ورودی، امکانات موجود، افکت ، توان خروجی و … با یکدیگر متفاوت می باشد.
  4. چند پاور در یک پاور میکسر موجود است؟ و با چه آمپدانسی؟

    • با توجه به امکانات و قیمت پاور میکسر، خروجی ها ی پاور میکسر ها بصورت تک پاور یا دو پاور چپ و راست (استریو) و یا چندین پاور می باشد. از نظر امپدانس نیز متفاوت بوده ولی معمولا به صورت 4 اهم عرضه می گردد.
  5. تفاوت قیمت پاور میکسرها در کیفیت آنها هم نقش دارد؟

    • با توجه به کیفیت و امکانات موجود بر روی میکسر ها دارای قیمت های متفاوت می باشد.
  6. پاور میکسر برای چه مکان هایی استفاده میشه؟

    • پاور میکسر ها در مکانهای مختلف در جهت صدابرداری و میکس صداها قابل استفاده است.
    •  
  7. امکانات یک پاور میکسر چیست؟

    • پاور میکسر ها با توجه به تعداد و نوع ورودی ها ، نوع افکت و توان خروجی پاور دارای امکانات متفاوت می باشد.
  8. چه نکاتی را باید در خرید پاور میکسر ها لحاظ کنیم؟

    • بستگی به نیاز مصرف کننده از نظر تعداد ورودی، امکانات موجود، افکت ها و توان خروجی در هنگام خرید لحاظ باید شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۱۸

بلندگو (باند یا اسپیکر)

بلندگو به زبان ساده، در واقع به یک پخش‌کننده صدا گفته می‌شود که در حالت خام آن را «بلندگو» یا «اسپیکر» می‌نامند. اما زمانی که بلندگو را در یک جعبه یا باکس قرار می‌دهند معمولا آن را «باند» می‌نامند.

یک بلندگوی خام برای یک کاربر که قرار است آن را در دستگاه‌های گوناگون به‌کار بگیرد باید دارای چند ویژگی مشخص متناسب با کاربری آن برای آن شخص خاص باشد. حال استفاده از بلندگوی خام برای سیستم صوتی پخش ماشین باشد، یا برای اتصال به آمپلی‌فایر باشد، یا ساخت اسپیکر خانگی یا استفاده در دستگاه‌های گوناگون و پروژه و ماژول‌هایی که نیاز به تقویت صدا داشته باشند

محصول مورد نظر خود را انتخاب نمائید 👇

 

✔️ سوالات متداول 👇

  1. باند. بلندگو و اسپیکر چیست؟

    • بلندگو قطعه ای است که ولتاژ الکتریکی را تبدیل به ارتعاشات صوتی میکند که در اصطلاح لاتین به آن اسپیکر گفته می شود حال اگر این بلندگو در داخل جعبه قرار بگیرید به آن باند گفته می شود.
  2. بلندگو دکوراتیو چیست؟

    • به باندهایی که از نظر شکل ظاهری زیبا و شکل هندسی خاصی به همراه رنگ آمیزی متفاوت دارا بوده و با محیط هارمونی داشته باشد باند یا بلندگو دکوراتیو گفته می شود.
  3. بلندگو سقفی چیست؟

    • به باندهای کوچکی که جهت نصب روکار و یا توکار به سقف نصب می شود بلندگو سقفی گفته می شود.
  4. بلندگو پسیو چیست؟

    • بلندگو یا باندهای پسیو بلندگوهایی هستند که فاقد آمپلی فایر داخلی بوده و برای راه اندازی باید به آمپلی فایر متصل شوند.
  5. بلندگو اکتیو چیست؟

    • بلندگو یا باند های اکتیو بلندگو هایی هستند که دارای آمپلی فایر داخلی بوده ،و برای راه اندازی نیاز به آمپلی فایر نداشته باشند.
  6. اهم در بلندگو چیست؟

    • یکی از مشخصات بلندگو یا باندها امپدانس یا اهم بلندگو می باشد که در هنگام اتصال به آمپلی فایر، تطبیق امپدانس به جهت ارائه توان لازم از آمپلی فایر به باند باید مورد توجه قرار گیرد.
  7. بلندگو ولتی چیست؟

    • به بلندگو یا باند های ولتی گفته می شود که در کنار یکدیگر یا در داخل جعبه بلندگو ترانس کوچکی جت تطبیق امپدانس با آمپلی فایر نصب شده است و اینگونه بلندگوها حتما باید به آمپلی فایر هایی که دارای خط 100 ولت هستند وصل شوند و کاربرد آن در مکانهایی هست که فاصله بلندگوها از دستگاه دور بوده و افت صدای کمتری با قطر سیم کوچکتر را توقع داریم.
  8. بلندگو شیپوری چیست؟

    • بلندگو شیپوری بلندگوهایی هستند که دهانه خروجی آنها به شکل شیپور یا همان هورن می باشد.
  9. آیا عدد وات روی بلندگوها واقعی نوشته می شود؟

    • در اصل باید به صورت واقعی به دوشکل توان ماکزیمم و نرمال نوشته شود اما به واسطه تبلیغات کاذب ، در اکثر موارد، چندین برابر توان واقعی نوشته می شود.
  10. وات RMS چیست؟

    • توان RMS و یا توان موثر باند یا بلندگو به توان واقعی بلندگو گفته می شود که به دو شکل ماکزیمم و نرمال ارائه میگردد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۱۷

کارت صدا (همچنین به عنوان یک کارت صوتی نیز شناخته می شود) یک کارت توسعه داخلی است که ورودی و خروجی سیگنال‌های صوتی را از طریق رایانه‌ای که تحت کنترل برنامه‌های رایانه‌ای قرار دارد، از طریق کامپیوتر فراهم می‌کند. اصطلاح کارت صدا نیز در رابط‌های صوتی خارجی که برای برنامه‌های صوتی حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، اعمال می‌شود.
کارت صدایی با ارزش که با خود هرکجا می توانید ببرید.
کارت صدا یک وسیله ی عالی برای ضبط پروژه های کوچک است. با یک پری امپ میکروفن Class A و نرخ نمونهبرداری 24-bit/96kHz ، این کارت صدا شما را برای پادکست، ضبط وکال و سازها و ساخت موزیک الکترونیک تجهیز می کند. شما یک نرم افزار Presonus Studio One Artist DAW در کنار این کارت صدا دریافت خواهید کرد که برای راحتی استفاده اعتبار خوبی کسب کرده است. فرقی نمی کند روی چه پلتفرمی، Mac, PC و یا iPad به ساخت موزیک می پردازید: شما تجربه ای عالی در استفاده از این کارت صدا خواهید داشت.

محصول مورد نظر خود را انتخاب نمائید 👇

 

 

✔️ سوالات متداول 👇

  1. کارت صوتی که در تولید موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد چیست؟

    • کارت صدا (همچنین به عنوان یک کارت صوتی نیز شناخته می شود) یک کارت توسعه داخلی است که ورودی و خروجی سیگنال های صوتی را از طریق رایانه ای که تحت کنترل برنامه های رایانه ای قرار دارد ، از طریق کامپیوتر فراهم می کند. اصطلاح کارت صدا نیز در رابط های صوتی خارجی که برای برنامه های صوتی حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد ، اعمال می شود.
  2. آیا برای تولید موسیقی کارت صدا لازم است؟

    • نه ، برای تولید موسیقی به کارت صدا نیاز ندارید. … آنها می توانند باشند اما مورد استفاده شما ممکن است هنگام ضبط و میکس کردن موزیک دچار مشکل تأخیر شوید. کارت صدا عملکرد بسیار بیشتری نسبت به یک کارت صدا اولیه در رایانه ارائه می دهند و از ورودی و خروجی صوتی دقیق و با کیفیت برخوردار می شوید.
  3. برای تولید موسیقی چه کارت صوتی باید تهیه کنم؟

    • Focusrite ،Native ،Audient ،Presonus ،Tascam و …
  4. آیا کارت صدا همان رابط صوتی است؟

    • از نظر فنی ، کارت صدا یک رابط صوتی است ، اما کیفیت صدای محدود آن و حداقل ضریب صدا / صدا آن را برای ضبط از ایده آل کمتر می کند. بسیاری از کارتهای صدا فقط دارای ورودی سطح خط استریو در سطح مصرف کننده ، خروجی هدفون و احتمالاً خروجی سطح استریوی درجه مصرف کننده نیز هستند.
  5. آیا کارت صدا کیفیت صدا را بهبود می بخشد؟

    • با توجه به کیفیت و امکانات موجود بر روی میکسر ها دارای قیمت های متفاوت می باشد.
  6. چرا به کارت صدا خارجی احتیاج دارم؟

    • کارت صوتی خارجی یک قطعه تجهیزات فوق العاده مفید برای رایانه ها و دفاتر است. عملکردها و ویژگیهای بی شمار آن به شما امکان می دهد هر رایانه ای متوسط ​​را به یک راه حل صوتی کامل سینمای خانگی تبدیل کند. … این یک پورت USB برای چندین درگاه صوتی است که می تواند شامل مورد زیر باشد: جک خروجی 3.5 میلی متر.
  7. آیا واقعا به کارت صدا خارجی نیاز دارید؟

    • کارت های صدا ضروری نیست. … حتی با این وجود گزینه های صدای فراگیر بدون نیاز به کارت صدا وجود دارد. برخی از هدست ها می توانند با درگاه USB به صدای فراگیر برسند. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است شما به کارت صوتی احتیاج داشته باشید این است که اگر شما با تولید صدا شروع می کنید (مثلاً ساخت موسیقی خود).
  8. آیا کامپیوتر من به کارت صدا احتیاج دارد؟

    • آیا به کارت صدا نیاز دارم؟ پاسخ کوتاه (( نه )) است. هر رایانه ای که در 20 سال گذشته ساخته شده است دارای یک کارت صدا است ، به این معنی که به طور مستقیم روی مادربرد ساخته شده است. … کارتهای صوتی خارجی نیز برای کسانی که در ضبط حرفه ای و تولید صدا مشارکت دارند مفید است.
  9. آیا برای میکروفن به کارت صدا نیاز دارید؟

    • بله، به کارت صدا نیاز دارید. بیشتر مادربردها (به استثناء مادربردهای سرور) دارای یک داخلی / یکپارچه هستند و به راحتی می توانید از میکروفن در آن استفاده کنید.
  10. چگونه با کارت صدا ضبط کنم ؟

    • با توجه به دفترچه کارت صدا اول اتصالات فیزیکی را نصب کنید بعد از نرم افزار مناسب ضبط صدا مانند کیوبیس یا اف ال استفاده کنید برای راه اندازی بهتر حتما از کلیپ های آموزشی موجود در اینترنت استفاده کنید .

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۹ ، ۰۹:۱۵

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه