ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

در ساعات گذشته ارسال تراکنش‌ها در کیف پول متامسک برخی کاربران به خصوص شهروندان ایران و ونزوئلا امکان پذیر نبوده و بسیاری از گمانه‌زنی‌ها در خصوص تحریم‌ها به وجود آمده است. اما داستان متامسک و کاربران ایران چه بود؟

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، عصر پنجشنبه کاربران کشورهای ونزوئلا و ایران مشکلاتی در خصوص دسترسی به کیف پول‌های خود را گزارش داده‌اند، به طوری که هزاران کاربر اذعان داشته‌اند هیچکدام از تراکنش‌های آنها از طریق متامسک ارسال و انجام نمی‌شود.

چه گزارش‌هایی از تحریم اپن سی و متامسک منتشر شد؟

اولین موارد از عدم دسترسی کاربران در پلتفرم اپن‌سی مشاهده شد که طی آن، حساب چندین کاربر ایرانی به این پلتفرم مسدود و غیرفعال شد. اندکی بعد، کاربران کشور ونزوئلا نیز مشکلاتی در خصوص دسترسی به کیف پول متامسک خود را گزارش دادند و به دنبال آن، هزاران پیام درباره این مسأله در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

حساب توییتر Boronsor.eth در این خصوص نوشت:

نه تنها اپن‌سی، بلکه خود متامسک نیز دسترسی تمام کیف پول‌ها با آدرس IP ایران را مسدود کرده است. با این به‌روزرسانی، دسترسی کاربران ایرانی به کیف پول‌های غیرحضانتی خود قطع می‌شود. این موضوع غیرقابل قبول است.

توییت Boronsor.eth در مورد مسدود سازی کیف پول متامسک

کاربران ایرانی اپن‌سی مدعی‌ هستند که روز پنج‌شنبه، حساب آنها از بین رفته و غیرفعال شده است. این موضوع، بحث درباره تحریم‌های بین‌المللی و استفاده از پلتفرم‌های محبوب وب۳ را به همراه داشته است.

در این خصوص، Bornosor.eth در توییتر نوشته است:

امروز با این موضوع مواجه شدم که حساب اپن‌سی من بدون اطلاع یا توضیح قبلی غیرفعال و حذف شده است. گزارش‌های مشابه بسیار زیادی از هنرمندان و کلکسیونرهای ایرانی شنیده‌ام. چه اتفاقی افتاده است؟ آیا ا‌پن‌سی در حال حذف کاربران بر اساس کشور آنها است؟

توییت Bornosor.eth

کاربران بسیار زیادی در توییتر، اسکرین‌شات‌هایی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد سابقه حساب آنها حذف شده است. کاربرانی که کلکسیون‌های معتبر و قانونی داشته‌اند نیز گزارش داده‌اند که کلکسیون آنها حذف شده و از بین رفته است.

چرا تراکنش‌های کاربران ایرانی و ونزوئلا در متامسک انجام نشد؟

متامسک به طور خلاصه در صفحه پشتیبانی خود به این مسأله پرداخته و گفت که متامسک از اینفیورا استفاده می‌کند و اینفیورا نیز به دلیل مسائل قانونی در بعضی از کشورهای تحت تحریم قضایی در دسترس نخواهد بود. کاربران هنگام استفاده از متامسک در این کشورها پیامی به شکل زیر دریافت می‌کنند که متامسک نمی‌تواند به میزبان بلاکچین خود متصل شود.

عدم اتصال متامسک به اینفیورا

 Infura، سرویس میزبانی است که توسط برخی صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مانند برخی کیف پول‌ها، برای تعامل با شبکه اتریوم استفاده می‌شود.

منبع : ارز دیجیتال میهن بلاکچین

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه