ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

۲۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

سود روزشمار بانک

هنوز هم افراد بسیاری برای آن‌که سرمایه‌گذاری کنند، به سراغ بانک‌ها می‌روند. آن‌ها این راه را ایمن‌ترین شیوه ممکن برای سودآوری می‌دانند. اما بسیاری از آن‌ها چندان با سود روزشمار بانک آشنایی ندارند و از نحوه محاسبه آن آگاه نیستند. به همین دلیل وقتی پیش خودشان حساب و کتاب می‌کنند، مبلغی متفاوت را به دست می‌آورند؛ در حالی‌که سودی که بانک به آن‌ها می‌پردازد با محاسبات آن‌ها هم‌خوانی ندارد.

در سال‌های پیش بانک‌ها سود سپرده را به دو شیوه روزشمار و ماه‌شمار محاسبه می‌کردند. تا دی‌ماه سال ۱۳۹۷ سود سپرده به صورت روزشمار محاسبه می‌شد و بانک‌ها بر اساس این روش سود سپرده را به مشتریان خود پرداخت می‌کردند. در نگاه اول این شیوه پرداخت سود برای سپرده‌گذاران بسیار مفید به نظر می‌‌رسد، اما نمی‌توان از اثرات منفی آن نیز غافل شد. یکی از این اثرات افزایش تورم است. به منظور جلوگیری از این مشکلات و بر اساس رویکرد جدید بانک مرکزی، سود روزشمار بانک به سود ماه‌شمار تغییر یافت. این قانون در ماه‌های انتهایی سال ۱۳۹۷ از جانب شورای پول و اعتبار تصویب شد. در این شیوه، پرداخت سود به صورت بلندمدت مدنظر قرار می‌گیرد. اما برخی از بانک‌های خصوصی سود سپرده‌گذاران را به صورت روزشمار پرداخت می‌کنند. در ادامه این مطلب سود روزشمار را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم و نحوه محاسبه آن را نیز توضیح خواهیم داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۰ ، ۱۸:۵۹

رفع ایرادات واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان نسبت به واردات خودرو رفع شد، گفت: واردات مدیریت شده موجب تنظیم بازار خودرو می‌شود.

به گزارش اخبار بورس، به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به رفع ایرادات مصوبه واردات خودرو، اظهار کرد: با این اصلاح، ایرادات شورای نگهبان به مصوبه قبلی مجلس دهم برطرف شد؛ یکی از ایرادات شورای نگهبان مغایرت مصوبه قبلی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود، در حالی‌که کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم برای جلوگیری از لطمه به تولید داخل پس از واردات خودرو، مقرر کرده هر شش ماه یکبار شورای رقابت و وزارت صمت، فاصله میان عرضه و تقاضای خودرو را احصا و به همان میزان اجازه واردات خودرو دهد.

فیروزی بیان کرد: اگر به طور مثال خودروسازان توانایی تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال را داشته باشند اما تقاضای بازار یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه باشد، شورای رقابت اجازه واردات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو را خواهد داد؛ بنابراین به تولیدکننده داخلی صدمه‌ای وارد نمی‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۰ ، ۱۸:۰۸

حدود ۹۱ درصد موقعیت‌های خرید ارزهای دیجیتال لیکویید شد

به گزارش کریپتو اسلیت، معامله‌گران بازار ارز دیجیتال دوشنبه سختی را پشت سر گذاشتند، چراکه بسیاری از آنها روز خود را با ضررهای دو رقمی آغاز کردند. آلت کوین‌هایی مانند ریپل، سولانا و کاردانو که ارزش بازار قابل‌توجهی دارند، روز گذشته میلیون‌ها دلار از ارزش بازار خود را از دست دادند و این در حالی بود که قیمت بیت کوین و اتریوم به ترتیب ۶ و ۷ سقوط کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۴۳

نهنگ‌های بیت کوین Bitcoin Whales

به گفته یکی از معروف‌ترین تحلیلگرهای داده‌های درون زنجیره‌ای، نهنگ‌های بیت کوین در ماه‌های اخیر فعالیت بیشتری داشته‌اند و از اواسط جولای تاکنون بیش از ۸.۸ میلیارد دلار BTC خریده‌اند. علاوه بر این، همزمان با بهبود هش ریت شبکه بیت کوین، ماینرها نیز از فروش خودداری می‌کنند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از دیلی هودل، ویل کلمنته در گفتگویی با آنتومی پمپلیانو، با استناد به داده‌های گلس‌نود اظهار داشت علیرغم فروش سنگین نهنگ‌ها و سازمان‌ها با حداقل هزار واحد بیت کوین در ماه می، این دسته از سرمایه‌گذاران دو ماه بعد دوباره وارد فاز خرید شده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۴۰

شرکت ون‌اک (VanEck) اعلام کرد از این پس اوراق قابل معامله ارزهای پولکادات، ترون و سولانا را در آلمان و در بورس اوراق بهادار فرانکفورت ارائه می‌کند. این شرکت قبلا درخواست راه‌اندازی صندوق ETF و صندوق استراتژی بیت کوین را به کمیسیون SEC آمریکا ارائه کرده است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از بلاک ورکز، شرکت ون‌اک اوراق قابل معامله (ETN) رمز ارزهای ترون، سولانا و پولکادات را در بازار بورس آلمان آغاز کرده است. این اوراق به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد از مومنتوم ایجادشده بلاکچین‌های لایه ۱ که خود را جایگزین اتریوم می‌دانند استفاده کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۰۰ ، ۱۵:۳۵

تحلیل تکنیکال قیمت شیبا اینو توکن SHIB

رمز ارز صرافی dydx در هفته‌های گذشته بین کاربران این صرافی غیر متمرکز ایردراپ شد و به سرعت در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال لیست شد. هفته گذشته نیز رمز ارز شیبا اینو در صرافی بزرگ کوین‌بیس لیست شد که همین خبر باعث شد قیمت توکن SHIB بیش از ۳۰٪ رشد داشته باشد. در این پست به بررسی و تحلیل تکنیکال نمودار قیمت DYDX و میم کوین شیبا اینو (SHIB) می‌پردازیم.

این مطلب تنها تحلیل تکنیکال قیمت رمز ارزها است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست. بازار رمز ارزها با ریسک بالایی همراه است و با مطالعه و آگاهی به این ریسک‌ها وارد این بازار شوید. میهن بلاکچین مسئولیتی در قبال از دست رفتن سرمایه شما ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۰ ، ۱۶:۴۰

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  تصفیه هوا شمیم، پدیده‌ای مدرن‌ و نوظهور در حوزه تصفیه سالم و قوی هواست. نمونه‌ای از دستگاه‌ تصفیه هوا که با استفاده از خواص درون ملکول‌ها و از بین بردن یون‌های مثبت، هرگونه مواد زائد را از هوایی حذف می‌کند که همه روزه و در هر لحظه آن را تنفس می‌کنیم.

این دستگاه با شیوه‌ای کاملا متفاوت نسبت به نمونه‌های کلاسیک این کار را انجام می‌دهد. به همین دلیل نیز، شمیم  نیازمند فیلتر نیست و با دردسرها و هزینه‌های آن بیگانه است. هم‌چنین ورود یون منفی تولید شده از این دستگاه به چرخه هوای اطراف ما، علاوه بر طراوت و تازگی، خواص مفید زیادی را نیز برای سلول‌های بدن و سیستم‌های مختلف به‌دنبال خواهد داشت.

در این مطلب می‌خوانیم:

تصفیه هوا شمیم و نیاز به هوای تازه...

تنفس از مهم‌ترین اعمال حیاتی هر موجود زنده است. در انسان نیز، چگونگی طی شدن این فرایند ارتباط مستقیم با عملکرد قلب داشته و در سلامتی بدن و سیستم‌های مختلف آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

تنفس هوای ناسالم، همه ساله به افزایش تعداد بیماران تنفسی و قلبی منجر شده و عده‌ای را نیز از این طریق به کام مرگ می‌کشد. این در حالی است که با وجود دستگاه‌های تصفیه کلاسیک، تنها بخشی از عوامل آلوده کننده از چرخه تنفس خارج شده و بیساری کماکان در محیط باقی می‌مانند.

بخش زیادی از این آلاینده‌ها نیز به‌دلایل مختلف از فیلترها عبور کرده یا با تاثیرات بیولوژیکی که دارند قابل تصفیه با دستگاه‌های معمولی نیستند.

این در حالی است که روند تنفس را، حتی برای لحظاتی نمی‌توان متوقف کرد. در عین حال این بخش از نیازهای طبیعی انسان، در صورتی که با در اختیار داشتن هوای سالم همراه نباشد، می‌تواند عواقب سنگینی به‌دنبال داشته و مشکلات مختلفی در بدن ایجاد می‌کند.

از مسمومیت‌های ناشی از تنفس مواد مضر و سمی تا رسوب مواد زائد در ریه‌ها و عوارض ناشی از آن، همه بخش‌هایی از این چرخه ناقص و مضر را شامل می‌شوند.

خوشبختانه با ابداع دستگاه جدید تصفیه هوا موسوم به شمیم، امکان بهره‌مندی از هوای تازه و سالم برای همگان فراهم شده است. آن هم با امکاناتی که به آسانی و با قیمت مناسب در دسترس بوده و اغلب قادر به تهیه آن هستند.

در ادامه مطلب، شما را با مزایای کاربرد دستگاه تصفیه هوا شمیم آشنا می‌کنیم.

با ما همراه بمانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۰ ، ۱۲:۵۳

Bitcoin is a digital currency created in January 2009. It follows the ideas set out in a whitepaper by the mysterious and pseudonymous Satoshi Nakamoto.1 The identity of the person or persons who created the technology is still a mystery. Bitcoin offers the promise of lower transaction fees than traditional online payment mechanisms and, unlike government-issued currencies, it is operated by a decentralized author

Bitcoin is a type of cryptocurrency. There is no physical bitcoin, only balances kept on a public ledger that everyone has transparent access to. All bitcoin transactions are verified by a massive amount of computing power. Bitcoin is not issued or backed by any banks or governments, nor is an individual bitcoin valuable as a commodity. Despite it not being legal tender in most parts of the world, bitcoin is very popular and has triggered the launch of hundreds of other cryptocurrencies, collectively referred to as altcoins. Bitcoin is commonly abbreviated as "BTC."

what is shitcoin?

KEY TAKEAWAYS

  • Launched in 2009, bitcoin is the world's largest cryptocurrency by market capitalization.
  • Unlike fiat currency, bitcoin is created, distributed, traded, and stored with the use of a decentralized ledger system, known as a blockchain.
  • Bitcoin's history as a store of value has been turbulent; it has gone through several cycles of boom and bust over its relatively short lifespan.
  • As the earliest virtual currency to meet widespread popularity and success, bitcoin has inspired a host of other cryptocurrencies in its wake.
  • diigo
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۰۰ ، ۱۴:۵۷

افزایش هش ریت شبکه بیت کوین Bitcoin Hashtare

بیت‌کوین اولین و بزرگ‌ترین رمزارز دنیا موفق شد رویداد مهم دیگری را به سابقه تاریخی ۱۱ سپتامبر اضافه کند. بلاک ۷۰۰،۰۰۰ در بلاکچین بیت‌کوین ثبت شد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از یو.تودی، روز گذشته، اکانت توییتر کلارک‌مودی (Clark Moody) از ورود بلاک‌های بیت کوین به کانال ۷۰۰ هزار خبر داد. کلارک‌مودی همچنین وبسایتی دارد که عرضه‌کننده ابزار و اطلاعات مربوط به بیت‌کوین است و تصویر زیر از این وبسایت برداشته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۰۰ ، ۱۱:۴۶

تحلیل تکنیکال AVAX و EGLD رشد قیمت آوالانچ و الراند

با اینکه بازار رمز ارزها در ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) با اصلاح بزرگی روبرو شد اما با این حال برخی از آلتکوین‌ها همچنان در حال افزایش قیمت هستند و به رکوردهای قیمتی جدیدی دست می‌یابند. رمز ارز شبکه آوالانچ (AVAX) و الراند (EGLD) دو نمونه از این آلتکوین‌ها هستند که در ۲۴ ساعت گذشته رکورد قیمت جدیدی را به ثبت رسانده‌اند. در ادامه به تحلیل تکنیکال نمودار این دو ارز دیجیتال می‌پردازیم.

این مطلب تنها تحلیل تکنیکال قیمت رمز ارزها است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست. بازار رمز ارزها با ریسک بالایی همراه است و با مطالعه و آگاهی به این ریسک‌ها وارد این بازار شوید. میهن بلاکچین مسئولیتی در قبال از دست رفتن سرمایه شما ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۰۰ ، ۱۱:۴۲

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه