ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

قیمت بیت کوین به ۳۹٬۷۰۰ دلار رسید!

پنجشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۳:۰۹ ب.ظ

قیمت بیت کوین پرواز کرد!

کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا (FOMC) روز چهارشنبه در پایان جلسه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را ۰.۵٪ افزایش دهد که شدیدترین تغییر از سال ۲۰۰۰ محسوب می‌شود. در واکنش به این خبر، بیت کوین اندکی رشد کرد و در حوالی ۳۹٬۷۰۰ دلار باقی ماند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، بر اساس داده‌های قیمتی، برخلاف آنچه تصور می‌شد که افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تاثیر زیادی در بازار می‌گذارد، نوسانات به حداقل مقدار خود رسیده است.

برخلاف بیانیه‌های قبلی FOMC، بیانیه دیروز این کمیته به نوسانات زیادی در بازار رمزارز منجر نشد. بسیاری از معامله‌گران نگران این بودند تا با افزایش نرخ بهره و اعلام آن قیمت بیت کوین به زیر ۳۹،۵۰۰ دلار سقوط کند. با این حال به نظر می‌رسد واکنش بیت کوین تا حدودی مثبت بوده و در زمان نگارش این خبر، در همان حوالی ۳۹٬۷۰۰ دلار معامله می‌شود.

در بیانیه رسمی کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره آمده است:

با تحکیم مواضع و سیاست‌های پولی به شکلی مناسب، کمیته انتظار دارد تورم به هدف ۲ درصدی خود بازگردد و بازار کار قوی بماند.

در ادامه این بیانیه آمده است:

در حمایت از اهداف مذکور، کمیته تصمیم گرفته تا محدوده هدف برای نرخ بهره را از ۰.۷۵ به ۱٪ افزایش دهد و معتقد است افزایش مداوم در محدوده هدف مناسب خواهد بود. همچنین این کمیته تصمیم گرفته تا دارایی‌های خزانه‌ خود را از تاریخ ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) کاهش دهد. این دارایی‌ها شامل اوراق بهادار خزانه‌داری، اوراق بدهی و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن هستند که در طرح کاهش ترازنامه فدرال رزرو که همراه با این بیانیه منتشر شده، توضیح داده شده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز ساعاتی پس از این بیانیه در پیامی مستقیم به مردم این کشور از «تورم بسیار بالا» خبر داد. وی در این رابطه گفت:

تورم بسیار بالاست و ما مشکلاتی که ایجاد می‌کند را درک می‌کنیم. ما به سرعت در حال اقدام برای کاهش آن هستیم.

آمار سالیانه CPI (شاخص قیمت مصرف‌کننده) در ماه مارس به ۸.۵٪ رسید که بالاترین سطح در بیش از ۴۰ سال گذشته است. پاول در واکنش به این آمار تاکید کرد بانک مرکزی اکنون متعهد شده تا این رقم را با افزایش مداوم نرخ بهره در طول سال کاهش دهد.

علاوه بر این همانطور که در بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال آمده است بانک مرکزی کاهش ترازنامه خود را آغاز کرده و برنامه‌های مشخصی برای کاهش اوراق بهادار خود ارائه کرده است.

پاول افزود:

ما به نمایندگی از طرف خانواده‌ها و کسب و کارهای آمریکایی، هم ابزار مورد نیاز و هم عزم لازم برای بازگرداندن ثبات قیمت‌ها را در اختیار داریم.

رئیس فدرال رزرو بر این باور است با توجه به اینکه در حال حاضر دو برابر بیکاران شغل وجود دارد، فضا برای انقباض بازار وجود دارد.

تحلیلگران مخالف چه نظری دارند؟

برخی از تحلیلگران اما نظر مخالفی داشتند. لین آلدن اقتصاددان با تحلیل پیامد‌های افزایش قیمت‌ها خاطرنشان کرد خطرات فعلی به لحظه بحرانی جدیدی ختم می‌شوند که عواقب جدی را به همراه خواهد داشت.

چشم‌انداز بیت کوین به دلیل همبستگی با بازار سهام همچنان کمی نزولی است چراکه این بازار هنوز هم تحت تاثیر تصمیمات فدرال رزرو است.

منابع : coinmarketcap و mihanblockchain

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه