ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

هفته گذشته بیت‌کوین رهبر بازار رمز‌ارزها صعود خوبی را تجربه کرد و گاوها توانستند با یک فشار خرید خوب نواحی قیمتی بالای ۵۰،۰۰۰ دلار را پس بگیرند. حرکت پرشتاب بیت‌کوین در حال حاضر با اصلاح، استراحت یا پولبک خاصی همراه نشده است و باید دید در هفته آتی فروشندگان می‌توانند جلوی فشار خرید ایجاد شده را بگیرند یا خیر. همچنین همگام شدن رشد بیت‌کوین و شاخص سلطه بیت‌کوین فعلا اجازه رشد چندانی را به اتریوم و دیگر آلتکوین‌ها نداده است. گرچه اگر گاوها بتوانند سطوح به‌دست آمده بیت‌کوین را حفظ کنند با اصلاح سلطه بیت‌کوین رشد قیمت آلتکوین‌ها دور از انتظار نیست.

این مطلب تنها تحلیل تکنیکال قیمت رمز ارزها است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست. بازار رمز ارزها با ریسک بالایی همراه است و با مطالعه و آگاهی به این ریسک‌ها وارد این بازار شوید. میهن بلاکچین مسئولیتی در قبال از دست رفتن سرمایه شما ندارد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

درحال‌حاضر بیت‌کوین در تایم‌فریم روزانه داخل یک کانال صعودی در حال حرکت است که با بررسی برخوردهای قیمت به سطوح سقف و کف کانال و همچنین سطح میانی کانال می‌توان آن را یک کانال معتبر دانست، گام اخیر صعودی بیت‌کوین از ناحیه ۴۰،۰۰۰ نیز مصادف با کف این کانال بود. از‌این رو سقف و کف کانال ترسیمی را می‌توان به عنوان یک مقاومت و حمایت معتبر در نظر گرفت. در حال حاضر بیت‌کوین توانسته است سطح میانی این کانال را بشکند اما هنوز پولبکی به آن نزده است لذا در صورت اصلاح قیمت بیت کوین می‌توان سطح میانی این کانال را که به صورت تقریبی مصادف با ناحیه ۵۲،۰۰۰ می‌شود یک حمایت معتبر برای بیت‌کوین قلمداد کرد.

همانگونه‌که گفته شد اغلب مقاومت‌های شکسته شده (هم مقاومت‌های داینامیک و هم استاتیک) در نمودار بیت‌کوین بدون پولبک بوده است و در صورت کاهش مومنتوم خرید می‌توان شاهد یک حرکت اصلاحی در قالب پولبک به نواحی شکسته شده باشیم. به‌عنوان‌ مثال در تایم‌فریم روزانه ابر کموی سبز رنگ و همچنین میانگین متحرک نمایی (Ema) ۵۰ (نمودار قرمز رنگ در تصویر) توسط قیمت به بالا شکسته شده است و تا کنون حرکت اصلاحی به عنوان پولبک در نمودار قیمت ایجاد نشده است. البته این نکته می‌تواند نشان‌دهنده مومنتوم بالای خرید نیز باشد اما این نکته را هم نشان می‌دهد که حرکت‌های نزولی احتمالی می‌تواند پولبک به مقاومت‌های شکسته شده باشد و این نواحی در حال حاضر به‌عنوان حمایت عمل می‌کنند. درحال حاضر میانگین متحرک نمایی (Ema) ۵۰ بر روی قیمت ۴۶،۶۰۰ قرار دارد اما با توجه به تحرکات قیمت می‌توان انتظار داشت در روزهای آتی تا کانال ۵۰،۰۰۰ نیز رشد کند که همین امر ناحیه ۵۰،۰۰۰ الی ۵۲،۰۰۰ را به یک حمایت معتبر تبدیل می‌کند.

علاوه به کانال موازی ذکر شده، یک مقاومت داینامیک دیگر بر سر راه خریداران قرار دارد که از اتصال سقف‌های قبلی ایجاد شده است (خط زرد رنگ در تصویر) که با نزدیک شدن قیمت به این مقاومت داینامیک (در محدوده قیمتی ۵۵،۰۰۰) شاهد ایجاد فشار فروش در نمودار قیمت بیت کوین هستیم. علاوه بر این مقاومت داینامیک نواحی مقاومتی پرایس اکشنی دیگر که حاصل از نواحی قیمتی سقف و کف‌های پیشین بیت‌کوین است نیز بر سر راه خریداران قرار دارد. این نواحی به‌ترتیب عبارت‌‌اند از:  ۵۵،۶۰۰ – ۵۸،۷۰۰ و ۶۴،۲۰۰. هرکدام از این ناحیه‌ها می‌توانند فشار فروش زیادی را در نمودار قیمتی ایجاد کنند، به‌علاوه شکست این نواحی نشان از قدرت بسیار بالای گاوها است که در این‌صورت می‌توان انتظار یک رکورد قیمتی جدید (Ath) را برای بیت‌کوین داشته باشیم.
تحلیل تکنیکال نمودار قیمت بیت کوین BTC
نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم روزانه

در صورت اصلاح بیت‌کوین علاوه بر حمایت‌های داینامیک ذکر شده حمایت‌های پرایش اکشنی و استاتیک مهمی وجود دارند که به‌خوبی می‌توانند از کاهش قیمت بیت‌کوین جلوگیری کنند. این نواحی به‌ترتیب در قیمت‌های ۵۲،۰۰۰ – ۴۷،۸۰۰ -۴۴،۰۰۰ و ۴۰،۷۰۰ قرار دارند. سطح میانی کانال موازی و درصورت کاهش بیشتر کف این کانال مهم‌ترین حمایت‌های بیت‌کوین هستند.

بررسی شاخص‌ها و اندیکاتورها به نفع گاوها است. در وهله نخست، میانگین متحرک نمایی (Ema) ۵۰ بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ قرار دارد و در تایم فریم روزانه این یک نشانه صعودی بودن است. همچنین اندیکاتور مک‌دی (Macd) در وضعیت صعودی قرار دارد و به تازگی یک کراس مثبت را تجربه کرده و اکنون بالای خط صفر قرار گرفته است. همچنین شاخص قدرت نسبی (Rsi) با عبور از ناحیه ۵۰ در حال حاضر بر روی عدد ۶۸ قرار دارد و مومنتوم صعودی خوبی را نشان می‌دهد. البته یک واگرایی منفی در مک‌دی و شاخص قدرت نسبی وجود دارد که در صورت بی‌اعتبار نشدن می‌تواند فشار فروش  ایجاد کند. به‌علاوه در حال حاضر شاخص قدرت نسبی (Rsi) بر روی یک مقاومت داینامیک قرار دارد که باید دید روزهای آتی قادر به شکست این مقاومت و رسیدن به اعداد بالای ۷۰ هست یا خیر. در تصویر فوق هر دو احتمال صعودی و نزولی در نظر گرفته شده است.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

همانگونه که بیان شد رشد همگام سلطه بیت‌کوین با رشد قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته مانع از آن‌شد که آلتکوین‌ها به‌سان بیت‌کوین یک رشد پرشتاب را تجربه کنند. در نمودار قیمت اتریوم مقاومت پرایس اکشنی ۳،۷۰۰ دلار (سقف قبلی) در تایم فریم روزانه در حال حاضر مانع از رشد بیشتر آن شده است و همین امر موجب شد قیمت بسته شدن کندل روز جمعه در این آلتکوین پایین‌تر از قیمت باز‌گشایی آن قرار بگیرد.

لازم به ذکر است جو صعودی بازار در هفته گذشته باعث شد خریداران قیمت اتریوم را به بالای مقاومت‌های داینامیکی همچون ابر کمو و میانگین متحرک نمایی (Ema) ۵۰ (نمودار قرمز رنگ در تصویر که در زمان نگارش مقاله بر روی قیمت ۳،۲۳۸ دلار قرار دارد) رساندند. همانند بیت‌کوین رشد اخیر اتریوم بدون پولبک به نواحی مقاومتی بوده و به نظر در صورت ایجاد حرکت اصلاحی در اتریوم و همچنین حمایت خریداران در نواحی حمایتی می‌توان این حرکات نزولی را به عنوان پولبک در نظر گرفت.

در حال‌حاضر مقاومت ۳،۷۰۰  دلاری اتریوم مانع از رشد بیشتر شده است. علاوه بر این ناحیه نواحی ۴،۰۰۰ و ۴،۳۷۰ دلارمهم‌ترین مقاومت‌های استاتیک بر سر راه اتریوم هستند. در صورت اصلاح اتریوم علاوه بر حمایت داینامیک میانگین متحرک نمایی (Ema) ۵۰ حمایت‌های استاتیک مهمی به‌ترتیب در نواحی ۳،۳۰۰- ۲،۸۰۰ و ۲،۴۰۰ دلاری برای اتریوم وجود دارد. همچنین در صورتی که خریداران بتوانند از ناحیه ۳،۳۰۰ دفاع کنند و اتریوم از آنجا رشد خود را آغاز نماید احتمال شکل‌گیری الگوی سر و شانه معکوس وجود دارد که خط گردن این الگو همان مقاومت ۳،۷۰۰ دلاری است که در صورت شکسته شدن می‌توان انتظار رشد خوبی را برای اتریوم حداقل تا سقف تاریخی قبل داشت.

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت اتریوم ETH
نمودار قیمت اتریوم تایم فریم روزانه

 طبق خبر منتشر شده در تلگراف بررسی شاخص‌ها و اندیکاتورها در تایم‌فریم روزانه گرچه به نفع خریداران است اما همزمان به علت وجود واگرایی‌های مخفی منفی نشان از نیاز اتریوم به استراحت یا اصلاح نیز می‌دهند. در وهله نخست قیمت اتریوم بالای ابر کمو، میانگین‌های متحرک نمایی (Ema)۵۰ و ۲۰۰ قرار دارد و خود میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نیز بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه است که یک نشانه گاوی است. به علاوه شاخص قدرت نسبی (Rsi) توانسته است خود را به بالای خط ۵۰ برساند البته در مقایسه دو پیوت قبلی قیمت و معادل آن در این شاخص یک واگرایی مخفی منفی قابل مشاهده است که نشانه خوبی برای خریداران نیست چرا که این شاخص هم‌اکنون بر روی خط مقاومت داینامیک (خط زرد رنگ) قرار دارد. البته بسته به شرایط بازار در هفته آینده ممکن است نشانه‌های نزولی بیشتر در قالب اصلاح یا پولبک موجب افت قیمت شوند. بررسی اندیکاتور مک‌دی (Macd) اما نشان از یک کراس مثبت و همچنین تلاش برای تثبیت بالای خط صفر است که این به نفع خریداران است. هر دو احتمال صعودی و نزولی در تصویر فوق همراه با حمایت‌ها و مقاومت‌ها معتبر اتریوم نشان داده شده است.

این مطلب تنها تحلیل تکنیکال قیمت رمز ارزها است و به هیچ عنوان توصیه خرید، فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست. بازار رمز ارزها با ریسک بالایی همراه است و با مطالعه و آگاهی به این ریسک‌ها وارد این بازار شوید. میهن بلاکچین مسئولیتی در قبال از دست رفتن سرمایه شما ندارد.

تحلیل شما از نمودار قیمت بیت کوین و اتریوم چیست؟ آیا رشد بیت کوین همینجا متوقف خواهد شد و آلتکوین‌ها می‌توانند در روزهای آینده خودنمایی کنند؟

منبع : خبرپوف و میهن بلاکچین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه