ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

چانگ پنگ ژائو مدیر عامل صرافی بایننس cz binance ceo

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) بنیانگذار بایننس به تازگی گفته است بیت کوین که در چند ماه آینده، بازار رمز ارزها تحت تاثیر نوسانات بالایی قرار خواهد گرفت. در ادامه نیز توضیح خواهیم داد معامله‌گران قراردادهای اختیار در چنین وضعیتی باید چگونه عمل کنند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، نوسان (Volatility) یک معیار پیچیده آماری است که عموما توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که با اصطلاح نوسان آشنایی ندارند معمولا آن را به عنوان یک عبارت مخصوص تحلیل‌گران می‌پندارند. با این حال همانطور که در اظهار نظر اخیر موسس صرافی بایننس آمده است، بسیاری از مردم معنای درست نوسان را نمی دانند.

توییت چانگ پنگ ژائو درباره نوسان بازار

این اولین بار نیست قیمت بیت کوین که ژائو فرضیه نادرستی را درباره نوسان مطرح می‌کند. او در ماه می‌ (اردیبهشت) گفت که نوسان فقط مختص بازار رمز ارزها نیست، در صورتی که منابع مختلف از جمله کوین تلگراف نشان دادند که اگر تسلا را فاکتور بگیریم هیچ سهمی در بازار بورس S&P۵۰۰ نوسان سالانه ۷۰٪ بیت کوین را نداشته است.

معنای نوسان چیست؟

نوسان واقعی یا تاریخی میزان تغییر روزانه قیمت را اندازه می‌گیرد و نوسان بالا نشان می‌دهد که قیمت می‌تواند در طول زمان به شدت به سمت و سوی مختلف تغییر جهت دهد.

این شاخص ممکن است متناقض به نظر برسد اما زمانی که دوره‌هایی با نوسان کمتر اتفاق می‌افتد نشان‌دهنده این است که احتمال حرکات انفجاری وجود دارد. این موضوع تا حدی به این دلیل است که ماهیت این شاخص به داده‌های قبل از آن می‌پردازد. زمانی که بازار آرام‌تر است، معامله‌گران تمایل بیشتری به استفاده از اهرم‌ها دارند که این موضوع باعث می‌شود در حین حرکت‌های ناگهانی بازار، لیکوییدهای شدیدتری اتفاق بیفتد.

اطلاعات بالا نشان می‌دهد نوسان متوسط ۵۰ روزه در دو سال گذشته در حدود ۷۴٪ است. این اندیکاتور از لحاظ تاریخی با حرکت به بالای ۸۰٪ تمایل به شتاب‌گیری دارد اما هیچ تضمینی نیست که چنین حرکتی اتفاق بیفتد. داده‌های ماه‌های فوریه (بهمن) و آوریل (فروردین) ۲۰۱۷ استدلال متضادی برای این تئوری ارائه می‌دهند.

شاخص نوسان نمی‌تواند بازارهای خرسی و گاوی را متمایز کند چرا که منحصرا نوسانات مطلق روزانه را اندازه‌گیری می‌کند. علاوه بر این یک دوره آرام بدون نوسان به خودی خود نشان‌دهنده ریزش بازار در آینده نزدیک نیست.


ممکن است مفید باشد:

پنکیک سواپ

ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال

قیمت اتریوم

قیمت دوج کوین


استراتژی معامله‌گران بازار اختیار چیست؟

با توجه به اینکه موسس بزرگترین صرافی رمز ارز جهان ارتباطات بسیار خوبی دارد، همیشه این احتمال وجود دارد که او اطلاعاتی از درون بازار داشته باشد که ما از آن بی‌خبر هستیم. اما اگر شخصی در مورد اتفاقی در آینده تا این میزان مطمئن بود احتمالا می‌دانست که تاثیر این موضوع بر بازار مثبت است یا منفی. این که او برای چند ماه آینده نوسانات بالا را پیش‌بینی می‌کند نشان نمی‌دهد که از آینده بازار مطمئن باشد.

بیایید فرض کنیم که او درست گفته است و نوسانات سالانه بازار رمز ارزها در آستانه شکستن سطح ۱۰۰٪ باشد. یک استراتژی جایگزین وجود دارد که با این سناریو مطابقت دارد و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد که مومنتوم قوی بازار به هر جهتی بود از آن سود ببرند.

معاملات آپشن (Options Trading) چیست؟ معرفی بهترین صرافی‌های آپشن بیت کوین

استراتژی پروانه آهنی معکوس (iron butterfly) یک استراتژی معاملاتی با ریسک محدود در بازارهای اختیار (Options) است. مهم است به یاد داشته باشیم که معاملات آپشن تاریخ انقضای مشخصی دارند بنابراین افزایش قیمت باید در بازه زمانی تعیین شده اتفاق بیفتد.

نمودار تخمین سود و ضرر بیت کوین

قیمت‌های بالا در تاریخ ۲۵ اکتبر ثبت شده است که بیت کوین نزدیک ۶۳۰۰۰ دلار معامله میشد. همه آپشن‌ها برای تاریخ انقضای ۳۱ دسامبر لیست شده‌اند اما این استراتژی می‌تواند در بازه‌های زمانی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

استراتژی صعودی پیشنهادی شامل فروش ۱.۲۳ قرارداد بیت کوین از قرارداد اختیار فروش ۵۲۰۰۰ دلار است و همزمان فروش ۰.۹۲ قرارداد اختیار خرید با قیمت اعمال ۸۰،۰۰۰ دلار است. برای نهایی کردن معامله، باید ۱.۱۵ قرار اختیار خرید با قیمت ۶۴۰۰۰ دلار و یک قرارداد اختیار فروش در ۶۴۰۰۰ دلار خریداری شود.

تریدرهای حرفه‌ای چگونه از معاملات آپشن بیت کوین سود می‌برند؟

در حالی که قرارداد اختیار خرید به خریدار حق خرید دارایی می‌دهد، فروشنده قرارداد در معرض ضرر قرار می‌گیرد. او باید برای حفاظت از خود در برابر نوسانات بازار ۰.۱۷۴ بیت کوین معادل ۱۱۰۰۰ دلار سپرده‌گذاری کند. این میزان معادل حداکثر ضرر احتمالی سرمایه‌گذار است.

برای اینکه این معامله‌گر سود کند قیمت بیت کوین باید در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به زیر ۵۴،۴۰۰ دلار (۱۴٪ ریزش) برسد یا به بالای ۷۵،۵۰۰ (افزایش ۱۹٪) صعود کند. تئوری ریسک به ریوارد اینجا درست عمل نمی‌کند چون حداکثر سود بر اساس آن ۰.۰۵۶ بیت کوین است و ضرر احتمالی بیش از ۳ برابر این مقدار است.

با این وجود اگر یک معامله‌گر مطمئن باشد که نوسان در آینده نزدیک رخ می‌دهد، حرکت ۲۰٪ قیمت از ۶۳۰۰۰ دلار طی ۶۶ روز امکان‌پذیر به نظر می‌رسد. معامله‌گران باید در نظر داشته باشند که سرمایه‌گذار می‌تواند قبل از انقضای قراردهای آپشن و ترجیحا بلافاصله پس از روی دادن یک مومنتوم قوی قیمتی توسط بیت کوین، بازی را برگرداند. تنها کاری که باید انجام دهد این است که ۲ گزینه فروخته شده را دوباره بخرد و ۲ گزینه دیگری که قبلا خریداری کرده بود را بفروشد.

به نظر شما آیا صحبت‌های ژائو اتفاق خواهد افتاد؟ آیا بازار دوباره درگیر نوسانات شدید خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

‍م‍نبع: bestnews

منبع : تلگراف

نظرات  (۱)

دوست عزیز سلام

 

برای کمتر از یک دقیقه وقتت رو به من بده و ادامه متن رو بخون

 

 

آیا می دونستی وب سایت لینک پین، بستری هست برای تولید محتوا یعنی چی؟ یعنی محلی برای انتشار مطالب کاربران، یعنی میتونی برای انتشار مطلب از www.linkpin.ir استفاده کنی

 

 

حالا چجوری میشه ازش استفاده کرد؟ برای استفاده از لینک پین ابتدا باید ثبت نام کنی، بعدش شروع کنی به افزودن مطلب D:

 

 

https://www.linkpin.ir
منتظر حضور گرمتون هستیم

 

 

با تشکر
لینک پین

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه