ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

مایکل سیلور کیست

مایکل سیلور کیست؟ او موسس شرکت بزرگ مایکرواستراتژی است که در سال‌های اخیر به یکی از بازیگران بزرگ بیت کوین تبدیل شده است. Michael Saylor بدون شک یکی از عوامل رالی صعودی قدرتمند بیت کوین در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۰۱ بود. در این مقاله با زندگی شخصی و حرفه‌ای او آشنا خواهیم شد.

شاید آن روزی که مایکل سیلور (Michael Saylor) متوجه شد به‌خاطر مشکل قلبی باید دست از رویای خلبان‌شدن بردارد، فکر نمی‌کرد روزی فرا برسد که مسیر زندگی او را به سمتی بکشاند که شرکت مایکرواستراتژی را تاسیس کند و بعدها به یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ بیت‌کوین تبدیل شود. در این مطلب با زندگی مایکل سیلور، یکی از افراد نام‌آشنای بازار کریپتو بیشتر آشنا می‌شویم.

مایکل سیلور کیست؟

مایکل سیلور کیست؟

مایکل سیلور کیست؟ او یک کارآفرین، مدیر اجرایی، مخترع، نویسنده و خیر آمریکایی است. او در سال ۱۹۶۵ در یک خانواده نظامی در لینکلن ایالت نبراسکای آمریکا متولد شد و در حال حاضر ۵۶ سال دارد. از آن‌جایی که او از یک خانواده نظامی بود، دوران کودکی خود را در پایگاه‌های مختلف نیروی هوایی ایالات متحده در کشورهای مختلف جهان گذراند. Michael Saylor سال‌های نوجوانی خود را در پایگاه نیروی هوایی رایت-پترسون در نزدیکی دیتون ایلت اوهایو زندگی کرد؛ جایی که محل پیدایش هوانوردی و خانه برادران رایت بود.

او در طی دوران تحصیل همواره یکی از برترین دانش‌آموزان بود و به عنوان نفر اول کلاس از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد. پس از اتمام دوران دبیرستان، مایکل سیلور  با بورسیه کامل Air Force ROTC در انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) پذیرفته شد. او در دورانی که دانشجوی دانشگاه MIT بود به عضویت انجمن برادری تتا دلتا چی درآمد. سیلور در دانشگاه MIT به طور همزمان به تحصیل در رشته‌ی هوانوردی و فضانوردی و رشته‌ای دیگر با نام علوم، فناوری و جامعه پرداخت و مدرک خود را دریافت کرد. Michael Saylor سپس تحصیلات خود را با مطالعه پویایی سیستم در دانشکده مدیریت MIT ادامه داد و پایان نامه خود را روی یک مدل ریاضی از رنسانس ایتالیا کار کرد.

سیلور در سال ۱۹۸۷ با نمرات عالی از دانشگاه MIT فارغ التحصیل شد و تصمیم گرفت وارد ارتش شود. او  آموزش پرواز را در پایگاه نیروی هوایی لاکلند در سن آنتونیو تگزاس با موفقیت به پایان رساند و با درجه ستوان دومی در نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا مشغول به کار شد. او به یگان ذخیره نیروی هوایی پیوست و کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و تمرکز خود را در ساخت شبیه‌سازی رایانه‌ای برای پشتیبانی از تصمیم‌گیری‌های استراتژیک در شرکت‌هایی مانند DuPont،Dow و Exxon گذاشت.

تاسیس مایکرواستراتژی

برای آنکه بدانیم مایکل سیلور کیست؟ باید به دوران پس از تحصیلات او اشاره کنیم. او در سال ۱۹۸۹ و در سن ۲۴ سالگی علائق خود مانند فناوری، تجارت و استفاده از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای را ترکیب و شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) را راه‌اندازی کرد. همراه او در این کار، سانجو بانسال هم‌اتاقی او در دانشگاه MIT بود.

مایکرواستراتژی بر اساس نگاه مایکل سیلور برای کمک به شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی تأسیس شد. با اینکه این شرکت در ابتدا یک شرکت داده‌کاوی بود، اما قراردادی با مک دونالد در دهه ۹۰،  تمرکز شرکت را به سمت نرم‌افزارهای هوشمند تجاری سوق داد.

شرکت مایکرواستراتژی رویکرد جدیدی به هوش تجاری با نام ROLAP را ایجاد کرد. این رویکرد و به‌کارگیری قدرت سیستم عامل‌های گرافیکی و محاسبات سرور مشتری باعث شد شرکت به طور پیوسته رشد کند و در سال ۱۹۹۸ با پذیرش در بورس نزدک به شرکت سهامی عام تبدیل شد. هم اکنون مایکرواستراتژی تحت رهبری سیلور، به عنوان یک پیشگام جهانی در نرم‌افزاهای هوشمند و تجزیه و تحلیل شرکت‌ها، به هزاران سازمان در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد. مایکرواستراتژی همچنین از بسیاری جهات، پیشرو تبلیغات هدفمند به شکلی که امروزه آن‌ها را می‌شناسیم است.

با این حال این شرکت در سال ۲۰۰۰، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دلیل گزارش‌های مالی متقلبانه، با اتهاماتی مواجه شد. با اینکه پس از مدتی پرونده این شرکت مختومه اعلام شد اما مایکل سیلور، موسس این شرکت، مجبور شد ۸.۳ میلیون دلار از پول شخصی خود را پرداخت کند. همین موضوع باعث شد ارزش این شرکت ۶ میلیون دلار کاهش پیدا کند.

آشنایی مایکل سیلور با بیت کوین

خرید بیت کوین مایکل سیلور

شاید هیچ فردی به اندازه مایکل سیلور علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بیت کوین نباشد. گفته می‌شود مایکرواستراتژی تا به امروز ۷۱,۰۷۹ بیت‌کوین خریداری کرده است که ارزش تقریبی آن باتوجه به قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین حدود ۲.۷ میلیارد دلار است. سهام این شرکت تاکنون بیش از ۷۰۰ درصد افزایش یافته است. علاوه بر سرمایه‌گذاری مایکرواستراتژی در بیت‌کوین، خود سیلور نیز از اکتبر ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۸,۰۰۰ بیت کوین خریده است. در حال حاضر، این میلیونر ده‌ها شخص مطرح و کارآفرین دیگر را وارد بازار بیت کوین کرده است.

در ۳ و ۴ فوریه، مایکل کنفرانسی به نام «بیت کوین برای شرکت‌ها» را برگزار کرد. این کنفرانس تلاشی بود برای متقاعدکردن سایر مدیران شرکت‌ها در مورد سودآوری بیت کوین برای سبد سهام‌های آنان. مدیران اجرایی بیش از ۱۴۰۰ شرکت در این کنفرانس حضور داشتند. گفته می‌شود سه نفر از افراد شرکت‌کننده در این همایش از نمایندگان ایلان ماسک بودند.

تنها چند روز پس از شرکت نمایندگان ایلان ماسک در این کنفرانس و در ۸ فوریه، تسلا ۱.۵ میلیون دلار در بیت ‎کوین سرمایه‌گذاری کرد. داستان ایلان ماسک و بیت‌کوین به طور جدی از جایی شروع شد که در ۲۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ ماسک تصویری را در توییتر خود منتشر کرد که نشان‌دهنده علاقه او به بیت کوین بود. سیلور در زیر این پست منشنی با این مضمون نوشت:

اگر می‌خواهید ۱۰۰ میلیارد دلار برای سهامداران خود آورده مالی داشته باشید، ترازنامه تسلا را از دلار به بیت‌کوین تبدیل کنید. با این کار سایر شرکت‌های بزرگ از شما پیروی می‌کنند و با گذشت زمان رشد می‌کنند و این آورده مالی به ۱ تریلیون دلار می‌رسد.

سیلور معتقد است ارزهای رمزنگاری‌شده دارایی قابل اعتمادتری نسبت به طلا خواهند بود. او می‌گوید بیت کوین جایگزین بهتری برای ارز سنتی و مورد حمایت دولت ارائه می‌دهد.

 او در مصاحبه‌ای گفته بود:

کمیاب‌ترین دارایی در جهان بیت کوین است. بیت‌کوین طلای دیجیتال است.

سایلور ۲۰۲۱ را «سال سرمایه‌گذاری شرکت‌ها» در بیت‌کوین نامیده است، در هر صورت او سرمایه‌گذاری زیادی چه مالی و چه اجتماعی در بیت‌کوین انجام داده است و تاکنون موفق هم بوده است. می‌توان گفت به همان سرعتی که بیت کوین می‌تواند از بین برود، سرمایه اجتماعی مایکل سایلور نیز در این راه افزایش یافته است.

مایکل سایلور و نقش او در شورای استخراج بیت کوین

پس از آنکه در برهه‌ای، انتقادات زیست‌محیطی به بیت‌کوین به اوج خود رسید ایلان ماسک اعلام کرد که شرکت وی دیگر بیت‌کوین را به عنوان دارایی‌ای که با آن بتوان محصولات تسلا را خرید نمی‌پذیرد. مدتی بعد مایکل سایلور خبر از راه‌اندازی شورایی داد که کارش استخراج بیت‌کوین پاک با درنظرگرفتن دغدغه‌های محیط‌زیستی است. سیلور اهداف این شورا را افزایش شفافیت در مورد مصرف انرژی و تسریع ابتکاراتی برای ارتقا پایداری در سراسر جهان دانست.

از زمانی که این خبر اعلام شده فعالان قدیمی و استخراج‌کنندگان بزرگ بیت‌کوین که دل خوشی از توییت‌های ایلان ماسک ندارند با دیده شک به این موضوع نگریسته‌اند. آن‌ها نگرانند که این شورا تبدیل به یک محفل مافیایی شود و در پی تغییر بیت‌کوین و متمرکزکردن آن باشد. با این‌حال موسسان این شورا اعلام کرده‌اند که آن‌ها چنین نیتی ندارند و حتی شخص ایلان ماسک قرار نیست در این شورا نقشی داشته باشد.  

آیا مایکل سیلور ساتوشی ناکاموتو است؟

هفته گذشته ژائو مدیرعامل بایننس در توییتی عجیب نوشت:

احتمالا درست نباشد اما به‌تازگی شنیده‌ام مایکل سیلور همان ساتوشی ناکاموتو است.

مایکل سیلور نیز در جوابی جالب خطاب به cz نوشت:

ما همه ساتوشی هستیم.

پاسخ سیلور ناظر به این موضوع در جامعه کریپتو است که مهم نیست ساتوشی ناکاموتو کیست و حتی حضور و شناسایی وی هم تاثیری ندارد زیرا بیت‌کوین به مسیر خود ادامه می‌دهد و هر فردی می‌تواند نقشی مهم در این راه داشته باشد.

مایکل سیلور و کووید ۱۹

همه‌گیری کووید ۱۹ درکنار همه معضلاتی که برای جهان و انسان‌ها به‌وجود آورد به شکل دیگری برای مایکل سیلور یک بحران ایجاد کرد و باعث شد انتقادات زیادی به او شود. او در ماه‌های اول همه‌گیری ویروس کرونا با انتشار یک یادداشت ۳ صفحه‌ای خطاب به کارکنانش نوشت که این بیماری یک بحران بهداشت عمومی نیست و قصد ندارد که دفاتر شرکت خود را تعطیل کند و افراد را به دورکاری بفرستد مگر اینکه از نظر قانونی وی ملزم به انجام این کار شود. او در این نامه که در یکی از انجمن‌های ردیت افشاد شده بود خطاب به کارکنان خود نوشته بود “به دل بحران بزنید، نه اینکه از آن فرار کنید.”

در بخشی از این نامه آمده است:

من انتظار دارم که دفاتر شرکت‌مان در همه جای دنیا باز باشند، مگر اینکه به طور قانونی توسط مقامات دولتی برای بستن آن‌ها به ما فشار وارد شود. اگر ما می‌خواهیم بهره‌وری خود را حفظ کنیم، باید به کار در این دفاتر ادامه دهیم. ما کارمندان خود را آماده کرده‌ایم تا بتوانند از هرجایی کار کنند، اما تا زمانی که احساس بیماری نکنید، از اضطراب رنج نبرید و یا مشکلی برای خانواده‌تان پیش نیامده باشد، ترجیح می‌دهم که برای کار به دفتر بیایید.

سیلور در ادامه این نامه با انتقاد از سیاست‌هایی مانند فاصله اجتماعی، مقررات منع رفت و آمد، قرنطینه‌ها و محدودیت‌های مسافرتی گفته بود این اقدامات جامعه ما را نابود می‌کند و چیزی را بهتر نمی‌کند. طبعا این مواضع موجب انتقاداتی به او شد اگرچه بعدا در نامه‌ای دیگر سعی در تصحیح این سخنان کرد.

زندگی شخصی و علائق مایکل سیلور

مایکل سایلور

مایکل سیلور هرگز ازدواج نکرده است. سایلور صاحب یک قایق تفریحی به نام USHER است و برآورد می‌شود حدود ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه داشته باشد. او دو سال متوالی در ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰  به لیست ۴۰۰ آمریکایی ثروتمند راه یافت و همچنین جزو لیست ثروتمندان آمریکایی زیر ۴۰ سال قرار گرفت.

هنگام تحصیل و در اوقات فراغت به نوازندگی در یک گروه راک گیتار ‌می‌پرداخت و پرواز با گلایدر را یاد گرفت. مایکل سایلور علاقه‌ی فراوانی به کاربرد فناوری شبیه‌سازی رایانه‌ای در سیاست‌های عمومی و استراتژی تجارت دارد.

شاید به نوعی این علاقه او در بازی سیاه‌چال‌ها و اژدهایان (Dungeons and Dragons )هم خود را نشان داده باشد. این بازی یکی از بازی‌های مورد علاقه سایلور است و او همیشه اصرار داشت که نقش ارباب سیاه‌چال را داشته باشد زیرا دوست داشت موقعیت‌ها را ایجاد و کنترل کند.

سایلور تاکنون بیش از ۴۰ اختراع را به ثبت رسانده است. وی علاوه بر اعتباری که از ثبت رویکرد ROLAP به دست آورد حوزه‌های تجزیه و تحلیل وب، تجزیه و تحلیل توزیع شده، تجزیه و تحلیل تلفن همراه، رایانش ابری، و اینترنت اشیا را به زمینه کاری مایکرواستراتژی وارد کرد. او همچنین خالق و بنیانگذار  Alarm یکی از اولین شرکت‌های اتوماسیون و امنیت خانه، و همچنین Angel  یکی از اولین ارائه‌دهندگان خدمات تلفن گویا مبتنی بر ابر است.

سایلور در سال ۲۰۱۲ کتاب “موج موبایل: چگونه هوش موبایل همه چیز را تغییر می‌دهد” را منتشر کرد. این کتاب تأثیر گوشی‌های هوشمند، فناوری ابر و شبکه‌های اجتماعی بر توسعه سیاسی و اقتصادی جهان را همراه با ظهور اپل، آمازون، فیس بوک و گوگل بررسی می‌کند. کتاب موج موبایل در هر دو لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز و وال استریت ژورنال قرار گرفت.

سایلور علاوه بر همه این‌ها یک فعال اجتماعی هم است. او در سال ۱۹۹۹، بنیاد سایلور را با اهداف بشردوستانه تأسیس کرد و تاکنون به میلیون‌ها نفر در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت کودکان، کمک به پناهندگان، آموزش، حفاظت از محیط زیست و حمایت از هنر کمک کرده است. این بنیاد، آکادمی Saylor.org را اداره می‌کند، که تحصیلات دانشگاهی و دوره‌های پیوسته توسعه حرفه‌ای را در اختیار دانشجویان سراسر جهان می‌گذارد. این آکادمی تاکنون به بیش از ۶۵۰.۰۰۰ دانشجو خدمات آموزشی ارائه داده است. سایلور هم در سال ۲۰۱۵ و هم در ۲۰۱۶ در اجلاس ۴۰۰ فوربس که به امور بشردوستانه اختصاص دارد شرکت کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی موسس شرکت مایکرواستراتژی پرداختیم و به این سوال پاسخ دادیم که مایکل سیلور کیست؟ او و شرکت تحت مدیریتش یکی از بازیگران مهم و تاثیرگذار فعلی بر بازار بیت کوین هستند. حمایت مایکل سیلور از بیت کوین و خرید آن توسط شرکت مایکرواستراتژی یکی از مهمترین عوامل رشد قیمت بیت کوین در سال اخیر بوده است.

منبع : میهن بلاکچین 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه