ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

رشد قیمت بیت کوین افزایش ارزش BTC رمز ارز Bitcoin بیتکوین صعود کرد

درحالیکه ارزش بازار رمز ارزها در نزدیکی ۲ تریلیون دلار قرار دارد، بیت کوین با ۵٪ افزایش قیمت در شبانه‌روز گذشته توانست بار دیگر بر مقاومت ۴۷،۵۰۰ دلار غلبه کند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌گپ این اولین باری است که در سه ماه گذشته بیت کوین از این مقاومت عبور می‌کند. در زمان نگارش این خبر بر اساس داده‌های سایت کوین‌مارکت‌کپ قیمت بیت کوین برابر با ۴۷،۶۴۴ دلار است. این داده‌ها نشان می‌دهد بیت کوین برای مدت کوتاهی به قیمت ۴۸،۱۲۱ دلار نیز رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

به نظر می‌رسد بیت کوین با دقت بالایی مدل انباشت به جریان را دنبال می‌کند. این مدل (S2F) توسط تحلیل‌گر معروف Plan B ارائه شده است. در ژوئن ۲۰۲۱ زمانی که قیمت BTC کمتر از ۳۵۰۰۰ دلار بود، پلن‌بی پیش‌بینی خود را برای ماه آگوست اعلام کرد. بر اساس مدل او قیمت بیت کوین به سمت ۱۳۵۰۰۰ دلار در ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۰) حرکت می‌کند.

پلن‌بی قیمت بیت کوین از ۴۷۰۰۰ دلار گذشت
پیش‌بینی قیمت بیت کوین توسط Plan B

علاوه بر افزایش قیمت، برخی پارامترهای درون زنجیره‌ای بیت کوین نیز بهبود یافته‌اند.

شاخص‌های درون زنجیره‌ای بیت کوین

داده‌های آن‌چین بیت کوین نشان می‌دهد که ماینرها بار دیگر مشغول انباشت BTC هستند. در ماه گذشته موجودی بیت کوین ماینرها به صورت پیوسته در حال افزایش بوده است که نشانه سلامت بازار است. این نشان می‌دهد ماینرها به افزایش قیمت Bitcoin امیدوارند و در حال حاضر به فکر فروش و کسب سود نیستند.

پوزیشن ماینرها و موجودی بیت کوین آنها

داده‌های سایت تحلیلی سنتیمنت نشان می‌دهد موجودی بیت کوین صرافی‌ها به کمترین میزان خود در دو هفته گذشته کاهش یافته است. این نشان می‌دهد که رمز ارز BTC به کیف پول‌های سرد انتقال یافته است.

موجودی بیت کوین صرافی‌های رمز ارز
موجودی بیت کوین در صرافی‌ها

علاوه بر سایت تحلیلی گلس‌نود نیز گزارش مشابهی ارائه داده است.

میزان بیت کوین خارج شده از صرافی‌ها در ماه آگوست بین ۷۵هزار تا ۱۰۰ هزار در ماه است. این دقیقا همانند اواخر سال ۲۰۲۰ و سه ماه ابتدایی ۲۰۲۱ است. در آن زمان انباشت بیت کوین شدت گرفت و معاملات آربیتراژ GBTC بر بازار حکمفرما شد.

از سوی دیگر با مهاجرت ماینرهای چینی به سایر کشورها و مستقر شدن آنها، اکوسیستم بیت کوین در دو دوره متوالی شاهد افزایش ۱۳.۷۷٪ سختی شبکه بوده است. برای اولین بار پس از ماه ژوئن سختی شبکه Bitcoin از ۱۵ تراهش عبور کرده است. تنظیم مجدد سختی شبکه بعدی در ۲۷ آگوست انجام خواهد شد.

اکثر شاخص‌ها به سود بیت کوین است و در این لحظه بزرگ‌ترین رمز ارز بازار به سمت قیمت ۵۰،۰۰۰ دلار در حال حرکت است. با این حال با در نظر گرفتن رالی اخیر آلتکوین‌ها میزان سلطه بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال ۲٪ کاهش یافته است و در زمان نگارش این خبر بر اساس داده‌های سایت Coinmarketcap به ۴۴.۸٪ رسیده است.

از طرف دیگر باید در نظر گرفت که حجم معاملات روزانه بیت کوین در صرافی‌ها نسبت به ماه‌های گذشته به خصوص اواخر ماه می، همچنان در سطح پایین‌تری قرار دارد. Janine Grainger هم‌بنیان‌گذار صرافی استرالیایی ایزی‌کریپتو در این خصوص می‌گوید:

با اینکه افزایش قیمت بیت کوین در بازار به خوبی قابل مشاهده است، باید توجه داشت که حجم معاملات آن در سراسر جهان با حجم معاملات آن در آخرین باری که قیمت به ۴۵۰۰۰ رسید فاصله بسیار زیادی دارد. الان حجم معاملات بیت کوین بسیار پایین‌تر است.

حجم معاملات بیت کوین
مقایسه حجم معاملات بیت کوین در قیمت ۴۵۰۰۰ دلار

به نظر شما پیش‌بینی پلن‌بی به واقعیت تبدیل می‌شود؟ آیا قیمت بیت کوین در پایان سال میلادی جاری به ۱۳۵۰۰۰ دلار خواهد رسید؟ پیش‌بینی شما چیست؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه