ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

سختی شبکه بیت کوین ۱۶٪ کاهش یافت

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۱۶ ب.ظ

شب گذشته سختی شبکه بیت کوین در پی کاهش هش‌ریت، حتی قبل از اعلام خبر ممنوعیت استخراج Bitcoin در چین، به مقدار قابل توجهی کاهش یافت.

داده‌های روی زنجیره نشان می‌دهد که سختی شبکه روی مقدار ۲۱.۰۵ تریلیون در بلاک ۶۸۵،۴۴۰ تنظیم شده است؛ این مقدار نسبت به رکورد اخیر آن در ۱۳ می حدود ۱۶٪ کاهش یافته است.

در واقع از ۱۳ می تا ۲۱ می زمان اعلام ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین، میانگین زمان تولید بلاک‌ها در بلاکچین Bitcoin تا ۱۱.۸ دقیقه افزایش پیدا کرده است. این بازه زمانی ۱۸٪ بیشتر از مقدار اصلی ۱۰ دقیقه‌ای آن است که به این معنی است که هش‌ریت شبکه به ۱۴۷ اگزاهش بر ثانیه کاهش پیدا کرده است.

به دنبال خبر ممنوعیت استخراج بیت کوین توسط دولت چین در جمعه هفته گذشته، میانگین متحرک هش ریت در ۷ روز گذشته حدودا نزدیک به ۱۵۰ اگزاهش بر ثانیه ثابت مانده است.

در حالیکه برخی از ماینرها از استان‌های شمالی چین به سیشوان منتقل شده‌اند، نیروگاه‌های تولید برق این استان که نیروگاه‌های آبی هستند، به دلیل تاخیر در بارش‌های فصلی امسال، عرضه نیرو به صنایع پرمصرف مانند فارم‌های استخراج را محدود کرده‌اند. در نتیجه تقاضای نیرو توسط عموم مردم افزایش پیدا کرده است که نیاز به اولویت بندی دارد.

مقامات سیشوان هفته آینده جلسه‌ای برای بررسی اثرات این محدودیت‌ها روی اقتصاد نیروگاه‌های آبی برگزار می‌کنند. با این حال بسیاری از ماینرهای چینی به دنبال مهاجرت از چین و پیدا کردن مکان‌هایی مناسب برای ادامه فعالیت‌های خود هستند.

رسانه‌های حاکمیتی چین مبادلات بیت کوین را محکوم کردند

کاهش پیدا کردن سختی استخراج در شبکه بیت کوین تنها اتفاق قابل توجه این روزها نیست. به دنبال اتفاقات ناخوشایند در مورد استخراج بیت کوین که با اعمال محدودیت‌های چین پدید آمدند، خبرگزاری شینوا که خبرگزاری رسمی حزب جمهوری چین است، مقاله‌ای با محوریت خطرات احتمالی مبادلات ارزهای دیجیتال منتشر کرده است.

این مقاله با توضیح معاملات دارای اهرم شروع شده است. اینگونه معاملات به این صورت هستند که تریدر، مقداری پول از صرافی برای انجام مبادلات قرض می‌گیرد اما در عوض ممکن است به از دست رفتن کل سرمایه آنها بیانجامد. شینوا با درج اسکرین شاتی از صفحه معاملات صرافی بایننس در این مقاله نوشته است:

چیزی که بسیار عجیب است این است که امکان استفاده از اهرم ۱۲۵ در برخی صرافی‌ها وجود دارد.

شینوا در این گزارش به موضوع سود کلان و البته زودگذر برخی سرمایه‌گذارها اشاره کرده است که در ریزش اخیر به از دست رفتن آن منجر شد. به عنوان مثال به یکی از تریدرهای کهنه کار ارزهای دیجیتال به نام لیو پنگ اشاره شده است که از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۰۰،۰۰۰ یوان (۱۵،۷۰۰ دلار) سود کسب کرده بود و در نهایت در یک لحظه همه را از دست داده است. پنگ در اینباره اینگونه توضیح داده است:

من قراردادی با ضریب ۵ در قیمت ۳۹۰۰۰ دلار داشتم. به نظر من که قرارداد مطمئنی بود و اصلا انتظار لیکوید شدن آن را نداشتم.

سرمایه‌گذار دیگری گفته است که سرمایه ۷۸۵۰۰ دلاری خود را به ۴۷۱۰۰۰ دلار رسانده است و بعد از منتشر شدن اخبار محدودیت‌های استخراج بیت کوین در چین، بخش عظیمی از آن را از دست داده است. با این حال او ضرر خود را نادیده گرفته و در نظر او، در کف جدید شروع به خرید کرده است، اما پوزیشن او یک ساعت بعد لیکویید شده است.

این آژانس خبری به خطرات احتمالی دستکاری در بازار ارزهای دیجیتال پرداخته است و در ادامه به رفت و آمد تریدرهای چینی به خارج از کشور برای دور زدن محدودیت‌های موجود اشاره کرده است. برخی از متخصصان این شبکه نیز به اجرای آموزش‌های لازم به شهروندان در خصوص استفاده از ارزهای دیجیتال تاکید داشته‌اند. خبرگزاری شینوا در آخر گزارش خود آورده است:

ضروری است که مشارکت‌های نظارتی در سطح بین‌المللی را تقویت کنیم و مشکلاتی مانند سختی‌های نظارت بر ارزهای مجازی در خارج از مرزهای کشور را بررسی کنیم.

 منبع
theblockcryptocryptoslate

میهن بلاکچین

قیمت بیت کوین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه