ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

افزایش قیمت بیت کوین رشد BTC ‌Bitcoin

علیرغم حجم پایین معاملات در آخر هفته گذشته نشانه‌هایی زیادی وجود دارد که از جهش ناگهانی قیمت بیت کوین در روزهای آتی خبر می‌دهد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از Cryptopotato با یک نگاه کلی‌تر به نمودار قیمت بیت کوین متوجه می‌شویم رمز ارز BTC از زمان سقوط بازار در ۱۹ ماه می تا کنون در بازه ۳۰،۰۰۰ تا ۴۲۰۰۰ دلار در نوسان بوده است. همچنین این رمز ارز بعد از ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) در بازه قیمتی ۳۰،۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار معامله شده است.

در مجموع بیت کوین در نقطه حساسی قرار گرفته دارد که با خط روند نزولی آن مواجه شده است. خط روند نزولی از زمانیکه قیمت BTC بالاتر از ۵۰،۰۰۰ دلار قرار داشت شکل گرفته است.

با دقت در روندهای کوتاه مدت آن متوجه می‌شویم بزرگ‌ترین رمز ارز بازار پایین‌تر از میانگین متحرک ۲۰ روزه خود در قیمت ۳۴۰۰۰ دلار در حال حرکت است. بیت کوین روز پنجشنبه پایین‌تر از خط روند صعودی شکسته شد ولی خریداران موفق شدند سطح حمایت ۳۲،۷۰۰ دلار را در تایم‌فریم روزانه حفظ کنند. با این حال بیت کوین در این میان شکست خورد و فعلا نتوانسته است سطح مقاومت میانگین متحرک ۲۰ روزه خود را بشکند.

دلیل حرکات ناگهانی قیمت بیت کوین چیست؟

نموداری که در زیر مشاهده می‌کنید با کمک اندیکاتور باندهای بولینگر رسم شده است. این اندیکاتور حرکات ناگهانی قیمت را پیش‌بینی می‌کند که در حال حاضر در محدودترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون قرار گرفته است.

در دسامبر ۲۰۲۰ بیت کوین سطح مقاومت ۲۰،۰۰۰ دلاری خود را پشت سر گذاشت و پس از سه سال به سمت بالاترین قیمت خود حرکت کرد. بعد از این شکست بیت کوین توانست با افزایش ۲۰۰٪ در طول ۴ ماه رکورد بالاترین قیمت خود را در ۶۴،۸۰۵ دلار ثبت کند.

هر چقدر فاصله بین باندهای بالا و پایین اندیکاتور بولینگر کمتر باشد احتمال حرکت ناگهانی قیمت افزایش می‌یابد.

نموداری قیمت بیت کوین اندیکاتور باندهای بولینگر

یکی دیگر از اندیکاتورهایی که می‌تواند نشان‌دهنده حرکت ناگهانی قیمت بیت کوین باشد روند کاهشی حجم معاملات آن در ماه جولای است. در حال حاضر این ماه شامل دو روز با پایین‌ترین حجم خرید بیت کوین از ابتدای سال میلادی تاکنون است.

معمولا زمانیکه حجم خرید پایین باقی می‌ماند ممکن است پس از آن قیمت به یک‌باره و در هر جهتی حرکت می‌کند. نموداری که در زیر مشاهده می‌کنید حجم معاملات روزانه را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است بالاترین حجم خرید متعلق به ۱۹ می است. با این حال ۱۰ روز ابتدایی ماه جولای کمترین حجم را به خود اختصاص داده‌اند.

حجم معاملات روزانه بیت کوین در سال ۲۰۲۱

علاوه بر تحلیل تکنیکال، باید شاخص‌های بنیادی را نیز در نظر بگیریم. بازار رمز ارزها در روزهای آتی با اولین دوره بازگشایی سهام صندوق GBTC مواجه می‌شود.

شنبه آینده بیش از ۱۶۰۰۰ بیت کوین از صندوق گری‌اسکیل برای خرید و فروش آزاد می‌شود و سرمایه‌گذاران نگران پتانسیل فروش این کوین‌ها هستند. اگرچه ممکن است بازار به صورت دیگری به این مسئله واکنش نشان دهد. با این حال سرمایه‌گذاران مطمئن نیستند بازگشایی صندوق گری‌اسکیل چه تبعاتی در بازار رمز ارزها خواهد داشت و ترجیح می‌دهند با احتیاط عمل کنند.

در نتیجه با توجه به توضیحات بالا این واقعیت وجود دارد که بیت کوین دو ماه متوالی در حال نوسان در بازه‌ای محدود بوده است و هرلحظه ممکن است جهش قیمت به یک سمت اتفاق بیفتد.

سطوح حمایت و مقاومت کلیدی بیت کوین

اگر حرکت رو به بالا را در نظر بگیریم اولین مقاومت در سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه و خط روند نزولی بلند مدت در قیمت ۳۴۰۰۰ دلار قرار دارد. مقاومت بعدی توسط میانگین متحرک ۵۰ روزه در قیمت ۳۵،۶۰۰ دلار ایجاد شده است. مقاومت بعدی در محدوده ۳۶،۶۲۰ دلار بالاترین قیمت در اواخر ماه ژوئن قرار گرفته است. سطح ۱.۲۷۲ فیبوناچی اصلاحی توسعه‌یافته در ۳۸،۵۰۰ دلار و سطح ۳۹،۵۰۰ دلار معادل بالاترین قیمت در اوایل ماه ژوئن مقاومت‌های کلیدی بعدی هستند.

از سوی دیگر اولین حمایت در حرکت نزولی در ۳۳،۵۰۰ دلار قرار گرفته است. پس از آن ۳۲،۷۰۰ و ۳۱،۵۰۰ حمایت‌های شکل گرفته از الگو کف دوقلوی روزانه هستند. حمایت بعدی در سطح ۱.۶۱۸ فیبوناچی توسعه‌یافته در ۳۱،۱۸۵ دلار وجود دارد که پس از آن به حمایت‌هایی در ۳۰،۶۰۰ و ۳۰،۰۰۰ دلار خواهیم رسید.

اندیکاتور RSI روزانه همچنان زیر خط میانی کانال قرار دارد و نتوانسته است خط روند نزولی را شکست دهد. همین موضوع از دست‌یابی به عددهای بالاتر در اندیکاتور RSI جلوگیری کرده است.

تحلیل قیمت بیت کوین BTC Bitcoin Price Chart
نمودار روزانه BTC/USD
نمودار ۴ ساعته بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

پیش‌بینی شما از حرکت قیمت بیت کوین چیست؟ آیا روند نزولی در همین جا به پایان می‌رسد یا زمستان بازار رمز ارزها همچنان ادامه دارد؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه