ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

قانون مالیات بر درآمد ارز دیجیتال بیت کوین

داده‌های روی زنجیره نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین می‌تواند همانند ماه مارس ۲۰۲۰ اصلاح داشته باشد و به قیمت ۸۵۰۰۰ دلار برسد.

قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار فعلا در زیر سطح میانگین متحرک‌های کلیدی قرار دارد و این سیگنال روند صعودی نیست؛ با این حال نشانه‌هایی از بازگشت روند صعودی دیده می‌شود.

بر اساس تحلیل گروه Decentrader، این سه اندیکاتور روی زنجیره‌ای، حکایت از بازگشت قیمت در نمودار BTC/USD دارد.

اندیکاتورها وقایع مارس ۲۰۲۰ را نشان می‌دهند

تقریبا یک ماه است که بیت کوین در زیر نمودار میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (DMA) خود در حال حرکت است. این موضوع چندان خوشایند نیست و گروه دسنتریدر هشدار می‌دهد که عوامل خارجی مانند اخبار سیاسی بر روی احساسات بازار تاثیر زیادی گذاشته است. در این گزارش آمده است که قیمت بیت کوین در بازه بین حمایت هفتگی در ۳۲۰۰۰ دلار و مقاومت ۲۰۰DMA خود در حال نوسان است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت لحظه‌ای بیت کوین برابر با ۳۵۹۸۴ دلار است.

نمودار قیمت بیت کوین تحلیل قیمت BTC

با این حال سه فاکتور روی زنجیره‌ای خبر از پایان روند نزولی می‌دهند. این عامل‌ها بسیار معروف هستند؛ احساسات آدرس‌های فعال، شاخص SOPR و مدل انباشت به جریان.

شاخص SOPR نشان دهنده آن است که آیا کیف پول‌های Bitcion، دارایی خود را با ضرر و یا با سود فروخته‌اند. در بازارهای نزولی شاهد این ماجرا هستیم که افراد، دارایی خود را با ضرر به فروش می‌رسانند. این موضوع با نمودارهای میله‌ای قرمز رنگ در نمودار زیر نمایش داده شده است.

بعد از سقوط قیمت BTC در هفته‌های گذشته شاهد فروش با ضرر به صورت مداوم بوده‌ایم. با این حال همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید شاخص SOPR در حال بازگشت به محدوده مثبت (نمودارهای سبز) است که نشان می‌دهد به صورت میانگین، کیف پول‌ها دارایی‌هایشان را با سود به فروش می‌رسانند. جریان مشابه این در مارس ۲۰۲۰ و سقوط قیمت در زمان فراگیری ویروس کرونا اتفاق افتاد.

نمودار SOPR

احساسات آدرس‌های فعال نشان می‌دهد که بیت کوین در یک قیمت مشخص، نسبت به تعداد آدرس‌های فعال روی بلاکچین، بیش از حد خرید یا فروش رفته است.

همانند SOPR، این شاخص نیز در همان شرایط کف قیمت بعد از بازار نزولی در دسامبر ۲۰۱۸ و مارس ۲۰۲۰ قرار دارد. بنابراین اگر قرار باشد تاریخ دوباره تکرار شود، تنها روند موجود روند صعودی خواهد بود.

ما روز گذشته سیگنالی دریافت کردیم که نشان می‌دهد بیت کوین، نسبت به تعداد آدرس‌های فعال آن بیش از حد فروش رفته است و الان این احتمال وجود دارد که در هفته‌های پیش‌رو برای بازگشت به روند صعودی آماده باشد.

نمودار احساسات آدرس‌های فعال بیت کوین

آیا قیمت ۸۵۰۰۰ دلار در چند ماه آینده منطقی است؟

علاوه بر این، روندی دیگر مشاهده شده است که بازگشت به مدل انباشت به جریان در آن نشان داده شده است. مدلی که بر اساس گفته‌های PlanB خالق آن، جایی که قرار نیست اتفاق بیفتد باعث تعجب همگان خواهد شد!

مدل S2F، بر اساس چرخه کنونی هاوینگ بیت کوین، قیمت ۲۸۸۰۰۰ دلاری آن را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده است. پلن‌بی در توییتی روز گذشته عنوان کرد:

پیش‌بینی ۲۸۸۰۰۰ دلاری هنوز به قوت خود باقی است. اگر قیمت بیت کوین خط مشکی مدل S2FX را قطع نکند باعث تعجب من خواهد شد. بدون در نظر گرفتن نوسانات کنونی، نقاط زرد، سبز و آبی بسیار بالاتر از نقاط قرمز و نارنجی قرار می‌گیرند.

مدل انباشت به جریان بیت کوین

در انتهای گزارش Decentrader آمده است که اگرچه ممکن است این بار به سرعت روند صعودی را طی نکنیم، از لحاظ بنیادی تغییری در نحوه عملکرد بیت کوین رخ نداده است، ما تنها در حال تجربه پوشش بد خبری بعد از یک روند صعودی قوی در سال جاری هستیم.

ممکن است ما در چند ماه آینده شاهد آن باشیم که قیمت به خط انباشت به جریان بازگردد. این بدان معناست که قیمت بیت کوین تا قبل از پایان سال به یک سقف جدید دست می‌یابد؛ همانطور که خط مدل انباشت به جریان در ۸۵۰۰۰ دلار قرار دارد.

مدل انباشت به جریان بیت کوین و روند مشابه سال ۲۰۲۰ ۲۰۱۸

نمودار فوق مدل انباشت به جریان را نشان می‌دهد. همانطور که با فلش‌های نارنجی رنگ نشان داده شده است، روند قیمت در حال تکرار مسیری مشابه در سال‌های گذشته است. نظر شما چیست؟ آیا قیمت بیت کوین می‌تواند تا پایان سال به ۸۵۰۰۰ دلار برسد؟

 منبع
cointelegraph

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه