ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

ریزش قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه در پلتفرم آمریکایی صرافی بایننس تا ۸،۲۰۰ دلار سقوط کرد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از بلاک کریپتو قیمت بیت کوین ساعاتی قبل در بخش آمریکایی صرافی بایننس (Binance.us) تا قیمت ۸،۲۰۰ دلار سقوط کرد. این سقوط ۸۸٪ قیمت، در چند ثانیه و تنها در همین پلتفرم اتفاق افتاده است.

این در حالی است که در همان لحظه قیمت ارز دیجیتال در سایر صرافی‌ها قیمت بیت کوین تنها تا ۶۴،۲۰۰ دلار پایین آمده بود.

ریزش قیمت بیت کوین
نمودار BTC/USD در صرافی Binance.us

این حادثه می‌تواند به یکی از این دو دلیل رخ داده باشد. حالت اول یک خطای رایج به نام fat finger error است که به حالتی گفته می‌شود که یک معامله‌گر، قیمت را به اشتباه وارد کرده باشد. حالت دوم زمانی است که یک سفارش فروش با حجم بسیار بالا به جای آنکه در چند سفارش ثبت شود، یکجا گذاشته شود. البته یک فرضیه دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند یک معامله حساب شده با هدف دستکاری بازار از سوی افراد خاص انجام شده باشد.

پس از این حادثه قیمت بیت کوین از ۶۵،۷۰۰ دلار تا ۶۴،۵۰۰ دلار اصلاح شد. در زمان نگارش این خبر هر واحد BTC به قیمت ۶۴،۶۶۲ دلار خرید و فروش می‌شود. شایان ذکر است منبع منتشر کننده این خبر با صرافی بایننس تماس برقرار کرده است که در صورت منتشر شدن اطلاعات بیشتر، این مطلب نیز به‌روز خواهد شد.

به‌روزرسانی: دلیل اصلی ماجرا از زبان Binance.us

سخنگوی این صرافی در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد که این افت شدید به دلیل وجود مشکلی در برخی از الگوریتم‌های معاملاتی یکی از سرمایه‌گذاران سازمانی رخ داده است و این مشکل هم‌اکنون برطرف شده است.

شایان ذکر است برخی گمانه‌زنی‌ها می‌گویند که این سقوط قیمت بیت کوین به دلیل عدم وجود نقدینگی کافی در صرافی Binance.us به وجود آمده است.

 منبع
theblockcrypto

منبع تلگراف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه