ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

 

قیمت بیت کوین در سه ماهه دوم سال جاری با ۴۰ درصد کاهش مواجه شد. در نتیجه، شاهد بدترین عملکرد سه ماهه بیت کوین پس از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ با کاهش ۴۴ درصدی قیمت بودیم. میانگین متحرک ساده ۱۲ ماهه نیز طی اصلاح قیمت بیت کوین در سطح حمایتی بحرانی قرار داشته است. میانگین متحرک ۵۰ هفته‌ای در حال محدودسازی فروش بین هفته‌ای است و ممکن است سطحی برای کف قیمت ایجاد کند. در حال حاضر قیمت لحظه ای بیت کوین ۳۳۷۴۵ دلار است.

به گزارش میهن بلاک چین، قیمت بیت کوین پس از سال ۲۰۱۸ با کاهش ۴۰ درصدی، بدترین عملکرد سه ماهه را داشته است و از افزایش قیمت ۱۵۸۵ درصدی سه ماهه اول ۲۰۲۰ پیشی گرفت. بیت کوین اکنون با سه ماهه سوم با سطوح حمایتی قطعی مواجه است. اما روندهای گذشته نشان می‌دهند که تقاضا برای بیت کوین افزایش می‌یابد و سرمایه‌گذاران با چشم‌انداز کوتاه‌مدت از تصمیم خود پشیمان می‌شوند.

قیمت بیت کوین با سه ماهه چالش برانگیزی مواجه است

بر اساس اطلاعات قیمت بیت‌استمپ از سه ماهه سوم ۲۰۱۱ تاکنون، قیمت بیت کوین فقط طی ۴ دوره سه ماهه با کاهش قیمت حداقل ۴۰ درصدی مواجه بوده است که آخرین آن به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. میانگین کاهش قیمت ۳ دوره سه ماهه نزولی قبلی، ۵۰ درصد بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که کاهش قیمت بیت کوین در سه ماهه دوم سال جاری، علیرغم سقوط بازار، در حد متوسطی قرار دارد.

یکی از نکات مهم درباره سه دوره سه ماهه نزولی قبلی با حداقل کاهش ۴۰ درصدی این است که این دوره‌ها بلافاصله با سه ماهه‌های آرام همراه بوده‌اند. برای مثال، پس از کاهش قیمت ۵۵ درصدی در سه ماهه سوم ۲۰۱۱، قیمت بیت کوین در سه ماهه چهارم همان سال فقط ۵ درصد کاهش یافت و در سه ماهه اول ۲۰۱۲ با ۷ درصد افزایش همراه شد.

این شرایط پس از سه ماهه اول ۲۰۱۸ با کاهش قیمت ۵۰ درصدی نیز رخ داد. سه ماهه دوم ۲۰۱۸ با کاهش ۸ درصدی و سه ماهه سوم ۲۰۱۸ با افزایش ۳ درصدی قیمت همراه بودند. در آخر، پس از سه ماهه سوم ۲۰۱۸ با ۴۴ درصد کاهش قیمت، سه ماهه چهارم همان سال شاهد رشد ۱۱ درصدی بودیم.

طبق اطلاعات موجود از روندهای سال ۲۰۱۱ تاکنون، قیمت بیت کوین ممکن است سه ماهه سوم سال جاری را با کاهش یا افزایش قیمت اندک پایان دهد. هرچند این موضوع شامل نوسان قیمت طی این سه ماه نیست. بر اساس اوج تا کف قیمت سه ماهه‌های مذکور، نوسان قیمت طی سه ماهه جاری می‌تواند در محدوده ۸۵ الی ۲۰ درصد و میانگین ۴۵ درصد باشد.

در نتیجه، سرمایه‌گذاران بیت کوین باید برای نوسان طی سه ماهه جاری برنامه‌ریزی کنند. این شرایط برای معامله کنندگان نوسان‌گیر بسیار ایده‌آل است، اما برای سرمایه‌گذاران بلندمدت که سطح انباشت دقیقی ندارند خسته‌کننده است.

نمودار ۳ ماهه قیمت بیت کوین
نمودار ۳ ماهه قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در نقطه انحنا طی اصلاح جاری

طی بازارهای صعودی، قیمت بیت کوین چندین بار به سطح حمایتی در میانگین متحرک صعودی ۱۲ ماهه بر روی قیمت ۳۲,۱۷۸ دلار دست یافت. در ماه ژوئن، قیمت بیت کوین مجددا به میانگین متحرک ۱۲ ماه رسید و بیت کوین را در نقطه انحنا روند صعودی قرار داد.

اندیکاتور RSI بیت کوین، شرایط اشباع خرید شدیدی را در ماه مارس ثبت کرد. سطح RSI مشابه با سطح شدید ماه آوریل و نوامبر ۲۰۱۳، آگوست و دسامبر ۲۰۱۷  بود.

کاهش قیمت‌ها پس از این شرایط، در محدوده ۳۸ الی ۸۷ درصد و با میانگین ۷۱ درصد بود. طبق اوج قیمت بیت کوین در ماه آوریل بر روی ۶۴,۸۹۵ دلار، قیمت بیت کوین باید به ۱۸,۸۰۰ دلار کاهش یابد. با توجه به قیمت کنونی، کاهش به قیمت ۱۸,۸۰۰ دلار گویای سقوط ۴۴ درصدی است.

به طور کل، سطح حمایتی در میانگین متحرک ۱۲ ماهه و اطلاعات پیشین از کاهش قیمت پس از اشباع خرید شدید نشان می‌دهند که بیت کوین در نقطه انحنای اصلاح قیمت است. اگر بیت کوین نتواند میانگین متحرک را حفظ کند، باید نسبت به قیمت کنونی ۴۴ درصد کاهش یابد.

نمودار ماهانه قیمت بیت کوین
نمودار ماهانه قیمت بیت کوین

بی نظمی قیمت بیت کوین نشانه‌هایی از آینده این رمزارز دارد

از اواسط ماه فوریه تا اواسط ماه می، قیمت بیت کوین نمی‌تواند بر سطح مقاومتی فیبوناچی ۳۶.۱۸ درصد بازار نزولی ۲۰۱۷ الی ۲۰۱۸ بر روی قیمت ۵۹,۶۰۱ دلار غلبه کند. در واقع، بهترین تلاش برای غلبه بر این سطح مقاومتی با IPO کوین‌بیس در اواسط ماه آوریل مصادف شد. نتیجه این موضوع، کاهش شدید ۲۰ درصدی در ماه می بود.

از کف قیمت ماه می تاکنون، قیمت بیت کوین سعی کرد بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ هفته‌ای باقی بماند که در حال حاضر ۲۷,۲۵۹ دلار است. اگر میانگین متحرک هفتگی حفظ نشود، روند صعودی بیت کوین از دست می‌رود.

پایان یافتن هفته با قیمت کمتر از ۲۷,۲۵۹ دلار، بیت کوین را در معرض سقوط شدید به خط بنفش رنگ نمودار قرار می‌دهد. اگر این کاهش قیمت ادامه یابد، قیمت بیت کوین به اوج قیمت سال ۲۰۱۸ یعنی ۱۹,۶۶۶ دلار می‌رسد و به سمت ۱۸,۸۰۰ دلار حرکت می‌کند.

فقط عبور قیمت به بالاتر از سطح اصلاحی ۳۸.۲ درصد اصلاح قیمت ماه می الی ژوئن بر روی قیمت ۴۲,۱۹۴ دلار می‌تواند روند خنثی تا صعودی را در نمودار احیا کند.

بر اساس نمودار سه ماهه، قیمت بیت کوین نوسان شدید را تجربه خواهد کرد که شرایط بسیار مناسبی را برای معامله‌کنندگان نوسان‌گیر ایجاد می‌کند، اما سرمایه‌گذاران بلندمدت را با کاهش یا افزایش قیمت اندک مواجه خواهد کرد.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

از نمودار ماهانه می‌توان این نکته را متوجه شد که قیمت بیت کوین بر روی نقطه انحنا با میانگین متحرک ۱۲ ماهه است. هرچند، در ماه مارس، سطح شدید RSI مشابه با روندهای نزولی گذشته بود و این موضوع می‌تواند گویای کاهش ۴۴ درصدی قیمت باشد.

همانند نمودار ماهانه، نمودار هفتگی نیز گویای نوسان اندک قیمت بالاتر از میانگین متحرک است.

بنابراین، بر اساس اطلاعات گذشته و ساختار قیمت بازه زمانی سه ماه، سرمایه‌گذاران بیت کوین باید منتظر سه ماهه چالش برانگیزی باشند که نوسان شدید در راه است اما در پایان سه ماه، افزایش یا کاهش قیمت اندکی در انتظار خواهد بود. اگر یکی از این نوسانات منجر به کاهش قیمت به ۲۷,۲۵۹ دلار شود، بیت کوین در مقابل سقوط قیمت به ۱۲,۳۷۰ دلار آسیب‌پذیر خواهد شد.

پیش بینی شما از قیمت بیت کوین چیست؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه