ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

هش ریت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های TheBlockcrypto هش ریت شبکه بیت کوین از اوج تاریخی خود در ماه می ۲۰۲۱ به مقدار ۱۸۰ اگزاهش بر ثانیه به ۹۰ اگزاهش بر ثانیه کاهش یافته است. در همین حال هش ریت شبکه اتریوم نیز حدودا ۲۵٪ سقوط کرده است.

هش‌ریت شبکه Bitcoin در پی این کاهش به سطح مشابه آن در ماه می ۲۰۲۰ رسیده است. این اتفاق بیش‌ترین اصلاح این شاخص در تاریخ بوده است.

دلیل اصلی این کاهش ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین بوده است. بعد از جلسه شورای ایالت‌های چین، مقامات منطقه‌ای به ماینرها دستور دادند فعالیت‌های خود را متوقف کنند. این واقعه باعث شد تا سهم چین در هش ریت شبکه بیت کوین به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

یک دلیل دیگر آن سقوط قیمت بیت کوین از اوج تاریخی خود از ۶۳،۵۰۰ دلار به ۲۸۰۰۰ دلار است. در زمان نگارش این خبر قیمت بزرگ‌ترین رمز ارز بازار ۳۴،۹۰۳ دلار است. این باعث شده است استخراج BTC سود کافی نداشته باشد. البته سیستم تنظیم مجدد سختی شبکه این مشکل را حل می‌کند.

سقوط شاخص‌های درون زنجیره‌ای

علاوه بر هش ریت، تعداد تراکنش‌های شبکه بیت کوین نیز سقوط قابل توجهی داشته است. تعداد تراکنش‌ها به سطح جولای ۲۰۱۸ رسیده است. بر اساس داده‌های منتشر شده در ۷ روز گذشته به طور میانگین تنها ۲۰۰،۰۰۰ تراکنش در روز انجام شده است.

همچنین تعداد آدرس‌های فعال روی این شبکه کاهش یافته است و به سطح مشابه در آوریل ۲۰۲۰ رسیده است. تعداد آدرس‌های فعال از ۱.۲۳ میلیون به ۷۶۵،۰۰۰ آدرس کاهش یافته است. علاوه بر آن در روز تعداد بسیار کمتری آدرس جدید ایجاد می‌شود.

از سوی دیگر کارمزد تراکنش‌های بیت کوین نیز پایین آمده است که این امر باعث می‌شود استفاده از این شبکه ارزان‌تر باشد. کارمزد تراکنش‌های این شبکه از ۵۴ دلار در ماه آوریل به ۷ دلار رسیده است.

ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین تنها شاخصی است که از این روند پیروی نکرده است. در ابتدای سال ۱۰۰۰ BTC قفل شده در این شبکه وجود داشت که در حال حاضر این تعداد به ۱۶۴۰ BTC رسیده است.

کاهش ۲۵٪ هش ریت شبکه اتریوم

هش ریت شبکه بیت کوین تنها قربانی ممنوعیت استخراج رمز ارز در چین نیست. Hashrate شبکه اتریوم نیز حدودا ۲۵٪ از بیشترین میزان خود در ماه می کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های Bitinfocharts هش ریت شبکه اتریوم از ۵۸۵.۵ تراهش بر ثانیه در ۲۰ می به ۴۳۴.۳ تراهش بر ثانیه سقوط کرده است.

سقوط ۲۵٪ هش‌ریت اتریوم یکی از اصلاحات بزرگ این شاخص در تاریخ است. تنها در ظرف ۱۰ روز بعد از رسیدن به اوج تاریخی خود، این شاخص با ۱۷٪ کاهش مواجه شد که بر اساس داده‌های گلس‌نود، بزرگ‌ترین اصلاح ده روزه این شاخص رقم خورده است.

در زمستان کریپتویی سال ۲۰۱۸ هش ریت شبکه اتریوم به میزان ۵۷٪ کاهش یافت. البته این کاهش در طول چند ماه رخ داده بود.

Hashrate اتریوم که شاخصی برای نشان دادن قدرت محاسباتی این شبکه است با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. با ارزشمندتر شدن رمز ارز ETH استخراج آن سودآور شده و ماینرها به شبکه باز می‌گردند و در نتیجه این شاخص افزایش می‌یابد.

ویلیام فاکس‌لی (William Foxley) مدیر محتوا شرکت استخراج بیت کوین Compass Mining معتقد است ممنوعیت استخراج اتریوم (که با استفاده از کارت‌های گرافیکی انجام می‌شود) از ممنوعیت استخراج بیت کوین سخت‌تر است؛ زیرا با قرار دادن آنها در مکان‌های کوچک‌تر می‌توان آنها را از چشم دولت مخفی نگاه داشت.

استخر استخراج اتریوم Sparkpool مستقر در چین، دومین استخر بزرگ ماینینگ اتریوم است. این استخر بعد از دستور ممنوعیت فعالیت بیش از ۳۰٪ از هش ریت خود را از دست داده است.

انتقال شبکه اتریوم به ETH 2.0 و اجماع گواه اثبات سهام (POS) در نهایت باعث می‌شود استخراج اتریوم از بین رود. با این حال ممکن است چند ماه سخت در پیش روی ماینرهای ETH باشد.

بر اساس گزارش SCMP نیروگاه‌های کوچک آبی در چین برای فروش در سایت‌های این کشور آگهی شده‌اند. با کاهش تقاضا برای انرژی ارزان قیمت نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های تولید برق سقوط کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه