ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

قیمت بیت کوین

افزایش قیمت بیت کوین و نزدیک شدن به سطح ۴۰،۰۰۰ دلار، سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال را امیدوار کرد. آیا این شروعی برای روند صعودی و برد گاوها در بازار است؟

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین‌تلگراف بیت کوین دوشنبه اولین روز هفته خود را با جهش به سمت ۴۰،۰۰۰ دلار شروع کرد. شروعی که بعد از جو آرام بازار می‌تواند این نوید را به گاوها بدهد که بازار در اختیار آنها است.

چشم‌انداز بیت‌کوین به سمت ۴۰،۰۰۰ دلار است

بیت‌کوین در بازار اسپات در ۲۴ ساعت گذشته سودی بالغ بر ۱۵% به سرمایه گذاران خود بخشیده است.

در زمان نگارش این خبر قیمت بیت کوین با ۱۱٪ افزایش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته معادل ۳۸،۴۲۵ دلار است.

با اینکه بیت کوین نتوانست در بازارهای اسپات بر مقاومت ۴۰،۰۰۰ دلاری غلبه کند اما در حال حاضر در سطوحی قرار دارد که از اواسط ژوئن آنها را از دست داده بود. احساسات نسبت به روند صعودی قابل مشاهده است.

این ماجرا با همایش The B Word شروع شد. روندی که صحبت‌های افراد سرشناسی از جمله جک دورسی مدیرعامل توییتر و ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا تاثیر بسزایی در آن داشتند.

تحلیلگران معتقدند سناریو اصلاح قیمت همچنان پابرجا است. سناریویی که می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به آسانی کاهش دهد و آن را در یک چرخه جدید در سطحی پایین‌تر قرار دهد. با این حال در هفته گذشته بیت کوین به آرامی حمایت ۳۴،۵۰۰ دلار را به دست آورد و قله‌های بالاتر را هدف قرار داده است.

این در حالیست که اکثر تحلیل‌گران منتظر یک حرکت ناگهانی بودند و حتی هدف ۴۲،۰۰۰ دلاری آن را در میان‌مدت پیش‌بینی کرده بودند.

در روز دوشنبه مایکل ون‌ده‌ پپ نیز که یکی از تحلیلگران به نام حوزه ارزهای دیجیتال است به حرکت بیت‌کوین واکنش نشان داد و آن را شگفت انگیز خواند. او در توییتر نوشته بود:

بعد از این حرکت ناگهانی بیت کوین، آلتکوین‌ها نیز به حرکت در می‌آیند. شرایط برخی از آلتکوین‌ها در جفت با بیت کوین بسیار مساعد است؛ همانطور که می‌بینیم اتریوم و کاردانو بازگشت مناسبی از خود نشان داده‌اند.

نمودار یک ساعته قیمت بیت کوین

یکی از تریدرهای معروف با نام Crypto Ed با ارائه تحلیل الیوت، استدلال خود مبنی بر بازگشت به بازار صعودی همراه با خطرات ریزش مجدد آن را منتشر کرد. او معتقد است احتمال بازگشت قیمت به ۲۹۰۰۰ دلار پس از رسیدن به سطح ۴۲۰۰۰ همچنان وجود دارد.

تحلیل الیوت از نمودار بیت کوین

وی در ادامه تصویر فوق اذعان داشته است این تحلیل به این معنی نیست که ما یک روند صعودی خطی را در پیش‌رو داشته باشیم، بلکه بعد از شکست مقاومت ۴۲۰۰۰ دلاری، اصلاحات، پولبک‌ها و آزمایش مجدد سطوح را در پیش خواهیم داشت. با این حال بعید است با شکست مقاومت ۴۲۰۰۰ دلاری کف قیمتی جدیدی تشکیل شود.

تلاش چین برای کاهش احساسات در بازارهای سهام

کاهش ارتباط بیت کوین با بازارهای سنتی بار دیگر در معرض توجه قرار گرفته است و پرایس اکشن این دارایی را بیش از پیش غیر قابل پیش‌بینی کرده است.

اخیرا افزایش قیمت سهام با عملکرد خنثی و حتی گاهی منفی در معاملات BTC/USD همراه بوده است. البته به نظر می‌رسد درچند روز گذشته ورق برگشته است. درحالیکه بازار بورس چین شرایط مساعدی ندارد، بیت‌کوین در حال اوج گرفتن است.

 یک تحلیلگر در مصاحبه با بلومبرگ در روز دوشنبه گفت تحریم‌های پکن قدرت سابق بازار آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داده است و این موضوع با افزایش نگرانی در رابطه با تورم بانک مرکزی همراه شده است و شرایط نگران‌کننده‌ای را ایجاد کرده است.

در بازه‌های کوتاه مدت توجه به قدرت گرفتن دلار آمریکا نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پیش‌بینی می‌شود شاخص ارزی دلار آمریکا (dxy) قبل از سقوط مجدد به محدوده‌ی نزدیک به ۹۴ برسد. سقوط این شاخص نکته‌ مثبتی برای بیت کوین خواهد بود.

تا آن زمان شاخص ارزی دلار آمریکا فرصت دارد روی بازار رمز ارزها فشار اعمال کند و اعداد و ارقام این بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد. Crypto Ed در ادامه توضیح داد:

پیش‌بینی می‌شود، این شاخص تا چند روز آینده سقوط کند و بیت‌کوین شاهد جهش بیشتری باشد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید زمانیکه شاخص DXY حرکت به سمت کادر قرمز را تمام کند و به سمت باکس سبز رنگ حرکت کند قدرت واقعی به بازار رمزارزها برمی‌گردد.

نمودار شاخص ارزی دلار آمریکا DXY
شاخص DXY

ضرر جدی بیت کوین به پوزیشن‌های فروش استقراضی

آیا بالا رفتن بیت‌کوین همیشه خوب است؟ خیر، برای کسانیکه در موقعیت فروش استقراضی (Shorts) قرار دارند بالا رفتن قیمت به معنای از دست رفتن سرمایه آنها است.

همانطور که تحلیل‌گران در روزهای اخیر اشاره کردند زمانیکه بیت کوین در محدوده ۳۰،۰۰۰ دلار در نوسان قرار داشت سناریو بیشترین ضرر (maximum pain) سناریو نزولی نبوده است، بلکه این سناریو با روندی صعودی به دست می‌آمد! سناریو بیشترین ضرر به شرایطی گفته می‌شود که در آن قیمت دارایی برخلاف جهت قراردادهای آتی تریدر حرکت کند. در این صورت با رسیدن به یک سطح قیمتی خاص سرمایه او از دست می‌رود.

این دقیقا همان اتفاقی است که شب گذشته رخ داد و کام افرادی که سقوط بیت‌کوین را پیش‌بینی کرده بودند تلخ کرد.

بر اساس گزارشات Bybt میزان پولی که در روز دوشنبه لیکویید شد به ۱.۱ میلیارد دلار رسیده است که بیشترین میزان آن از روز ۱۸ می(۲۸ اردیبهشت) بوده‌ است.

سختی شبکه پس از گذشت دو ماه بیشتر می‌شود

با توجه به بهتر شدن اخبار مرتبط با بیت‌کوین که در این هفته باعث افزایش قیمت این رمز ارز شد، پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی ادامه‌دار باشد.

هش‌ریت شبکه بار دیگر به ۱۰۰ اگزاهش بر ثانیه نزدیک می‌شود. این موضوع یک نشانه امیدوار کننده است. علاوه بر آن در مجموع تمرکززدایی هش‌ریت نیز افزایش یافته است.

در هفته گذشته هنگامی که نرخ هش در نزدیکی کمترین سطح خود یعنی ۸۳ EH/s قرار داشت، سوددهی استخراج نیز بیشتر شد. البته این عدد قبل از افت قیمت در ماه می به ۱۶۸ EH/s رسیده بود.


شرایط مشابهی نیز در خصوص سختی شبکه مشهود است. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که سختی شبکه در تنظیم مجدد که ۵ روز آتی رخ می‌دهد، ۳.۷ درصد افزایش یابد.

سختی شبکه بیت کوین

در صورت وقوع این شرایط، این اولین افزایش سختی از ماه می تاکنون محسوب می‌شود و سیگنال قوی است که تاثیرات آشفتگی قیمت فروکش کرده است.
مفهوم “دوستدار محیط زیست” بودن بیت کوین نیز هم‌چنان موضوع مهمی است، به طوری که ماینرهای بزرگ از این مفهوم استفاده می‌کنند تا افراد بدبین نسبت به ماندگاری بیت کوین را قانع سازند.
آمار و ارقام خود گویای همه چیز هستند. استفاده از انرژی تجدیدپذیر و پایدار برای شبکه بیت کوین در حال افزایش است زیرا ماینرها در حال انتقال به کشورهای مناسب‌تر از این لحاظ هستند.


ادامه رکوردشکنی شاخص ترس و طمع

کسانی که نگران این موضوع هستند که افزایش قیمت بیت کوین خیلی زود رخ داده است می‌توانند آرامش خاطر به دست آورند.
طبق شاخص ترس و طمع، افزایش قیمت به سمت ۴۰,۰۰۰ دلار، شرایط و احساسات کلی بازار بر اساس ترس را تغییر نداده است.
روز دوشنبه، این شاخص به ۲۶ از ۱۰۰ رسیده است که گویای ترس است. این مقدار بیانگر آن است که بدون آنکه سرمایه‌گذاران احساس طمع بسیار زیادی داشته باشند و این موضوع منجر به فروش عمده شود، بیت کوین می‌تواند روند صعودی خود را ادامه دهد.
دنی اسکات مدیرعامل صرافی CoinCorner هفته گذشته خاطرنشان کرد:

شاخص ترس و طمع بیت کوین به مدت بیش از ۲ ماه کمتر از ۴۰ بوده است که بلندمدت‌ترین زمان در این سطح است. قیمت هم‌چنان بالاتر از ۳۰,۰۰۰ دلار است.

شاخص ترس و طمع رمز ارزها


ماه‌های گذشته، شاخص ترس و طمع در محدوده ترس شدید قرار داشته است. مشخصه‌ای چه اخیرا نیز در بازارهای سنتی مشاهده شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه