ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

بیمارستان های زابل پر از بیماران کرونایی شده /مردم هشدارها را جدی بگیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه شرایط منطقه سیستان بسیاربحرانی و وخیم است و مردم باید هشدارها را جدی بگیرند افزود: بیمارستان های شهرستان پر از بیماران کرونایی شده و هرلحظه اوضاع بدترمی‌شود.

دکترهادی میرزایی درگفت‌وگو با ایسنا افزود: بحث کرونا بسیارجدی‌تر از آن است که حتی نمی‌توانید تصورش را بکنید چراکه غفلت در عدم رعایت بهداشت و بی توجهی به پروتکل‌ها می‌تواند منجر به ابتلای فرد به این ویروس منحوس گردد.

وی ادامه داد: سرعت و میزان ابتلا در سویه جدید کرونا دلتا بسیار زیادتر از بقیه بوده و مردم باید به شدت از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی زابل اضافه کرد: مردم باید نسبت به سلامتی خود و خانواده‌شان حساسیت بسیارزیادی داشته باشند و واقعا به هشدارها و توصیه‌هایی که به منظور حفظ جان آنها داده می‌شود توجه کنند، چون بی توجهی به هشدارها باعث ابتلای خودیااعضای خانواده‌شان به کرونا و خدای ناکرده ازدست دادن عزیزانشان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: دراین شرایط بسیار بحرانی و خطرناک واقعا شرکت در مراسم عروسی و یا عزا و یا حضور در هرگونه جمعی ولو جمع خانوادگی و دورهمی معنی نمی‌دهد چراکه اگر یک نفر ناقل باشد همه افراد را مبتلای به کرونا خواهد کرد و نه تنها باعث گرفتاری برای بقیه می‌شود بلکه امکان دارد باعث مرگ کسانی هم که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و بدنشان از لحاظ جسمانی توان مقابله با ویروس را ندارندنیز بشود.

دکتر میرزایی ادامه داد: اوضاع در منطقه سیستان به شدت بحرانی‌ست و بیمارستان های شهرستان پر از بیماران کرونایی شده و هرلحظه اوضاع بدترمی‌شود.

وی ادامه داد: ازمردم می خواهم که در تجمعات و مراسم های عروسی و عزا شرکت نکنند و  خودشان نیز از برگزاری مراسمی خوداری کنند.

وی ادامه داد: باتمام مشکلات از جمله وجود تحریم‌ها، تلاش کردیم تا درزمینه تامین دارو معضلات را به حداقل برسانیم ولی در حال حاضر کمبود تخت داریم چراکه مرتبا برتعداد افراد مبتلا و بیماران افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: ظرفیت بیمارستان تنفسی سینا ۶۵ تخت بوده که باتمهیدات اندیشیده شده ازتمام فضاها استفاده کردیم و ظرفیتش را به ۹۰ تخت ارتقاء دادیم.

دکترمیرزایی اضافه کرد: روند افزایش آماربیماران به گونه‌ای‌ست که از ظرفیت بیمارستان سوانح و سوختگی استفاده کردیم و تا دیشب ۱۳۷ بیماربستری داشته‌ایم.

وی ادامه داد: الان وضعیت به حدی وخیم شده که روز جمعه ۱۸ تیرماه ۱۰ نفر فوتی داشتیم که می‌توان روزجمعه را درطول یک‌سال و نیم اخیر جمعه سیاه درمنطقه سیستان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: طی ۱۰ روز اخیر ۲۳ نفر جان خود را ازدست داده اند که از این تعداد ۲۱ نفر مثبت کرونایی، یک نفر مشکوک به کرونا و یک نفر باتست منفی بوده است.

ایسنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه