ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

کریگ رایت پیروز دادگاه وایت‌پیپر بیت کوین Bitcoin craig wright

کریگ رایت (Craig Wright) در دادگاه در مقابل Bitcoin.org پیروز شد و حالا این وب‌سایت باید وایت‌پیپر بیت کوین را از سایت خود حذف کند.

کریگ رایت که ادعا دارد او ساتوشی ناکاموتو است به تازگی در دادگاه حق کپی‌رایت وایت‌پیپر بیت کوین را در برابر این سایت برنده شد. بر اساس اطلاعات Ontier این دانشمند روز گذشته در شکایت خود علیه کبرا (Cobra) مبنی بر حق مالکیت وایت پیپر بیت کوین پیروز شد. کبرا فرد ناشناسی است که مدیریت سایت Bitcoin.org را بر عهده دارد.

او قبلا از مالکان سایت‌های Bitcoin.org و Bitcoincore.org درخواست کرده بود وایت‌پیپر بیت کوین را از سایت‌های خود حذف کنند. مالک ناشناس Bitcoin.org این درخواست را رد کرد. بنابراین کریگ رایت علیه او در دادگاه شکایت کرد.

در جریان این دادگاه، کبرا برای دفاع از حقوق خود باید هویت خود را افشا می‌کرد. اما این فرد ناشناس ترجیح داد هویت خود را مخفی نگه دارد و بدون ارائه دفاعیات خود در برابر قاضی، پیروزی را به کریگ رایت واگذار کرد. این اقدام کار کریگ رایت را راحت‌تر کرد.

سایمون کوهن عضو ارشد Ontier LLP و یکی از مشاوران تیم حقوقی دکتر رایت در این دادگاه گفت:

این یک دستاورد بزرگ برای دکتر رایت در دستیابی به حق قانونی خود مبنی بر کپی رایت وایت‌پیپر او است. اگرچه هیچ کسی برای دفاع از متهم پرونده حاضر نشد و به صورت پیش‌فرض ما این پرونده را برنده شدیم، با این اوصاف قابل توجه است دادگاه انگلیس کبرا را از انتشار وایپ‌پیپر بیت کوین در این کشور ممنوع کرده است.

آیا این موضوع به این معنی است که دادگاه بریتانیا کریگ رایت را به عنوان نویسنده وایت‌پیپر بیت کوین می‌شناسد؟ نه. این دادگاه Craig Wright را نه به عنوان نویسنده این وایت پیپر و نه به عنوان ساتوشی ناکاموتو نمی‌شناسد.

پیروزی کریگ رایت در دادگاه دقیقا چه بود؟

کریگ رایت مجبور شده بود که بسیاری از پرونده‌های حقوقی خود در برابر اعضای سرشناس حوزه رمز ارزها را رها کند. با این حال ناشناس بودن کبرا کلید موفقیت او برای پیروزی در حداقل یک پرونده قانونی بود.

در میان تعداد بسیار زیاد سایت‌هایی که وایت‌پیپر بیت کوین را منتشر کرده‌اند، طرح شکایت از مالک ناشناس وبسایت Bitcoin.org تنها راهی بود که در آن کریگ رایت امید داشته باشد در جریان دادگاه مدافعی برای اعاده دعوی متقابل حاضر نشود.

بنابراین وب‌سایت Bitcoin.org باید دسترسی کاربران انگلیسی به وایت‌پیپر بیتکوین را بردارد و در اطلاعیه‌ای پیروزی کریگ رایت را به نمایش بگذارد.

کبرا در اقدامی طعنه‌آمیز اعلام کرد جریمه مالی آن را به صورت بیت کوین به آدرس عمومی متعلق به ساتوشی ناکاموتو ارسال می‌کند. او در توییتی نوشت:

خوشحال می‌شوم هزینه‌های پرونده وایت‌پیپر بیت کوین را به کریگ رایت پرداخت کنم.

انتقال BTC به آدرس مرتبط با بلاک ۹ چطور است؟

با این حال ممکن است دکتر رایت این پیشنهاد را رد کند.

 منبع
cryptopotato

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه