ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

آموزش ساخت NFT

توکن‌های غیر قابل تعویض یا NFT، نوعی رمز ارز هستند که نماینده آیتم‌های مختلفی هستند؛ مانند آثار هنری، آیتم‌های داخل بازی (مانند سلاح، لباس، زره و غیره)، موسیقی، آیتم‌های قابل جمع آوری و کلکسیونی (مانند کارت‌های قابل معامله)، دارایی‌های توکنیزه شده دنیای واقعی (مانند املاک و مستغلات، اتومبیل و غیره). از سال ۲۰۲۰، هنرمندان زیادی وارد این عرصه شده‌اند و آثار خود را به صورت توکن NFT ایجاد کرده و به فروش رسانده‌اند؛ پس اگر شما نیز یک هنرمند هستید و می‌خواهید در این بازار داغ آثار خود را به صورت بین المللی و بدون مشکل بفروشید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مقاله ما به آموزش ساخت NFT و خرید و فروش آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش ساخت NFT

آموزش ساخت NFT

خبر خوب این است که برای ساخت توکن‌های غیر قابل تعویض، شما نیازی به دانش فنی خاصی در صنعت کریپتو ندارید. قبل از این که شروع کنیم، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید از کدام شبکه بلاک چین برای ایجاد NFT خود استفاده کنید؛ اتریوم اکنون بزرگ‌ترین شبکه‌ای است که این خدمات را ارائه می‌دهد. البته بلاکچین‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید.

هر کدام از این شبکه‌ها، استاندارد ساخت NFT، خدمات کیف پول و بازار مخصوص خود را دارند. برای مثال، اگر شما یک توکن غیرمثلی بر روی بایننس اسمارت چین بسازید، تنها می‌توانید آن را در پلتفرم‌هایی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند، بفروشید؛ یعنی نمی‌توانید در بازار NFT شبکه اتریوم یا دیگر بلاک چین‌ها آن را به فروش برسانید.

از آنجایی که اتریوم بزرگ‌ترین اکوسیستم ان اف تی را داراست، در این مقاله به نحوه ساخت توکن NFT بر روی این شبکه می‌پردازیم؛ اما قبل از شروع، باید ابتدا این موارد را داشته باشید:

  • یک کیف پول اتریوم که از استاندارد ERC721 (استاندارد توکن‌های غیر قابل تعویض اتریوم) پشتیبانی کند؛ مانند متامسک، تراست ولت یا Coinbase.
  • حدود ۵۰ الی ۱۰۰ دلار ارز دیجیتال اتر، که می‌توانید با مراجعه به صفحه زیر، ETH را با بهترین قیمت از صرافی‌های ایرانی خریداری کنید.

زمانی که این شرایط را فراهم کردید، می‌توانید کیف پول خود را به یکی از پلتفرم‌های زیر متصل کنید و توکن NFT خود را بسازید.

از آنجایی که پلتفرم OpenSea بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پلتفرم ساخت و خرید و فروش توکن‌های غیر قابل تعویض بر روی شبکه اتریوم است و شما برای ساخت کالکشن NFTهای خود، تنها یک بار کارمزد گس پرداخت می‌کنید (مابقی پلتفرم‌ها ممکن است برای ایجاد هر توکن غیرمثلی هزینه کارمزد داشته باشند)، بنابراین ما به آموزش ساخت NFT در این پلتفرم می‌پردازیم.

نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea)

ابتدا وارد سایت OpenSea.io شوید و در صفحه اصلی سایت بر روی Create کلیک کنید.

نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT

در این صفحه، از شما خواسته می‌شود تا کیف پول اتریوم خود را به پلتفرم متصل کنید. این پلتفرم به صورت پیش فرض از Metamask‌ استفاده می‌کند؛ اما می‌توانید با زدن گزینه Use a Different Wallet کیف پول‌های دیگر را نیز انتخاب کنید. ما چون از متامسک استفاده می‌کنیم، بر روی Sign In کلیک می‌کنیم و پس از وارد کردن رمز ورود به والت، به سایت اوپن سی متصل می‌شویم.

نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT
نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT

پس از این که به کیف پول خود متصل شدید، صفحه زیر باز می‌شود. بر روی Create a Collection کلیک کنید.

نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT

همچنین در صفحه بالا، می‌توانید بر روی سه نقطه کلیک کنید و در پلتفرم‌های دیگری مانند Rarible توکن NFT خود را بسازید.

نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT

پس از وارد شدن در صفحه Create a Collection، باید اطلاعات مربوط به توکن خود را وارد کنید:

  • عکس لوگو (۳۵۰ در ۳۵۰ پیکسل)
نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT
  • یک تصویر برای نمایش کالکشن شما (اختیاری)
نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT
  • عکس بنر (اختیاری)
نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT
  • نام توکن، آدرس URL (آدرسی که در لینک OpenSea نمایش داده خواهد شد)، توضیحات توکن (به صورت Markdown Syntax)
نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT
  • دسته بندی (اثر هنری، موسیقی، کارت‌های مبادله، آیتم‌های قابل جمع آوری، آیتم‌های ورزشی و عناصر کاربردی)
نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT
  • همچنین اگر وبسایت دارید، آدرس آن را وارد کنید و اگر در دیسکورد، توییتر، اینستاگرام، مدیوم و تلگرام کانال مخصوص برای توکن NFT خود دارید، آنها را نیز وارد کنید.
نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT

در بخش Royalties شما مقدار درصد باید مشخص کنید؛ درصدی که وقتی یک کاربر دیگر آیتمی که توسط شما ساخته شده را فروخت، به شما تعلق بگیرد. این درصد از قیمت نهایی فروخته شده توسط کاربر کسر می‌شود و به آدرسی که شما تعریف می‌کنید، به صورت ماهیانه منتقل می‌شود. NFTها می‌توانند برنامه ریزی شوند؛ بدین صورت که هر تراکنش شامل Royalty شود و به سازندگان این توکن‌ها اجازه دهد تا درصدی از فروش توکنشان توسط دیگران را دریافت کنند.

نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT

از آنجایی که توکن‌های غیر قابل تعویض روی بلاک چین ذخیره می‌شوند، می‌توانند از یک کیف پول به یک والت دیگر منتقل شوند و هر زمان که جابجا شدند، این Royaltyها پرداخت می‌شوند. در این لینک، می‌توانید به طور کامل با ساز و کار Royaltyها و نحوه تنظیم آنها آشنا شوید.

پس از انتخاب این درصد، شما باید شبکه‌ای که می‌خواهید NFT شما بر روی آن ایجاد شود را انتخاب کنید؛ OpenSea از دو بلاکچین اتریوم و پالیگان پشتیبانی می‌کند و شبکه کلاتین (Klatyn) را نیز به زود اضافه خواهد کرد.

نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT

در بخش Payment Tokens، باید توکن‌هایی که کاربران باید برای خرید و فروش NFT شما پرداخت کنند را مشخص کنید. این رمز ارزها شامل اتر، WETH، دای (DAI) و USDC هستند. البته می‌توانید توکن‌های دیگر را نیز در بخش Add Token انتخاب کنید؛ اما باید به سهولت در پرداخت کاربران نیز توجه کنید. این ۴ رمز ارز که به صورت پیش فرض در OpenSea وجود دارند، راحت‌ترین روش‌ها برای پرداخت هستند.

نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT

در ادامه، شما باید یک Theme‌ برای آیتم‌های خود انتخاب کنید؛ این Theme‌ نحوه نمایش دادن آیتم‌های شما را تعیین می‌کند.

نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) - آموزش ساخت NFT

در انتها، بر روی Create کلیک کنید تا NFT شما ساخته شود. یک صفحه برای تایید تراکنش ایجاد توکن باز می‌شود، که پس از پرداخت کارمزد ساخته شدن این توکن، آیتم شما در بخش Collection پلتفرم OpenSea نمایان می‌شود.

SafeListing در اوپن سی به چه معناست؟

به صورت پیش فرض، تمام کالکشن‌ها در OpenSea قابل یافتن هستند؛ اما Collectionهایی که SafeList شده‌اند، یعنی تیم امنیت کاربران اوپن سی آنها را تایید کرده است. اگر یک کلکسیون سیف لیست نشده باشد، از خریداران بالقوه خواسته می‌شود تا جزئیات مهم آن را بازبینی کنند و با قوانین اوپن سی موافقت کنند.

اگر یک NFT سیف لیست نشده (توکنی که هنوز توسط تیم امنیت کاربران OpenSea بررسی نشده) باشد، کاربران باید قبل از خرید، حتما جزئیات آن را بازبینی کنند. جزئیاتی مانند:

  • نمره اعتماد اوپن سی
  • زمان ایجاد شدن کالکشن
  • تعداد فروش‌های Collection
  • سازنده کلکسیون و تاریخ پیوستن او به OpenSea
  • بررسی نام کالکشن (کارکترها یا فاصله اضافی نداشته باشد؛ برای جلوگیری از کلاهبرداری)

SafeListing از علامت آبی متفاوت‌اند؛ پس از اولین فروش، کالکشن‌ها واجد شرایط سیف لیستینگ می‌شوند.

ساخت NFT چقدر هزینه دارد؟

کارمزد ساخت NFT در پلتفرم اوپن سی بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار است، که باید به صورت کوین اتر (ETH) پرداخت شود. البته هزینه گس بستگی به میزان شلوغی شبکه و قیمت اتریوم دارد.

همچنین این پلتفرم برای ساخت کالکشن، هزینه اولیه دارد؛ اما پس از ساخته شدن Collection، هر توکن NFT که در همین کلکسیون قرار بگیرد، رایگان ساخته خواهد شد.

برخی از پلتفرم‌ها برای هر توکن غیر قابل تعویضی که می‌سازید، کارمزد دریافت می‌کنند و برخی دیگر نیز اجازه می‌دهند NFT رایگان تولید کنید، اما هزینه ساخت را پس از فروش توکن از شما کسر می‌کنند.

چه چیزهایی را می‌توان در OpenSea به ان اف تی تبدیل کرد؟

شما می‌توانید آیتم‌های زیر را در پلتفرم اوپن سی به NFT تبدیل کنید؛ البته در نظر داشته باشید که هر پلتفرم ممکن است از موارد زیر تعدادی را نداشته باشد یا آیتم‌هایی اضافی داشته باشد؛ باید ابتدا ببینید که آیا آیتمی که می‌خواهید به توکن غیرمثلی تبدیل کنید، در OpenSea وجود دارد یا خیر.

  • آثار هنری
  • فایل موسیقی
  • نام دامنه (نام‌های دامنه‌های وبسایت مانند swapinsurance.eth)
  • دنیاهای مجازی (خرید زمین‌های مجازی در بازی‌هایی مانند Decentraland و Sandbox)
  • کارت‌های مبادله (کارت‌های محدود و کمیاب)
  • آیتم‌های قابل جمع آوری (مثل کلکسیون‌های آثار هنری یک هنرمند)
  • آیتم‌های ورزشی (مانند آیتم‌های بازی‌های مسابقاتی مثل فرمول ۱)
  • آیتم‌های کاربردی (مانند آیتم‌های درون بازی‌های بلاک چینی)

شرایط ساخت NFT برای ایرانیان

تمام این پلتفرم‌ها از قوانین تحریم آمریکا تبعیت می‌کنند و از آنجایی که آمریکا ایران را در لیست کشورهای تحت تحریم خود قرار داده، بنابراین نمی‌توانیم از پلتفرم‌های ساخت و خرید و فروش NFT، با آی پی ایرانی استفاده کنیم. بنابراین برای استفاده از پلتفرم OpenSea باید با VPN یا VPS متصل شویم.

اگر با آی پی ایران به این گونه پلتفرم‌ها وصل شوید، اکانت شما را می‌بندند و تمام آثار شما را ضبط می‌کنند و نمی‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

بسترهای ساخت توکن NFT و بازارهای خرید و فروش آنها

بلاک چین‌های مختلفی از ساخت توکن‌های غیر قابل تعویض پشتیبانی می‌کنند:

  • پلتفرم OpenSea از اتریوم، پالیگان و کلاتین (به زودی)
  • Mintable از اتریوم و زیلیکا
  • پلتفرم رریبل از اتریوم
  • بیکری سواپ (Bakery Swap) از شبکه بایننس اسمارت چین

تمام پلتفرم‌هایی که خدمات ساخت NFT ارائه می‌دهند، جایی برای خرید و فروش این رمز ارزها نیز دارند. همچنین می‌توانید از بازار NFT بایننس نیز استفاده کنید.

آیا خرید NFT سرمایه گذاری محسوب می‌شود؟

به NFTها می‌توانید به عنوان خرید یک اتومبیل آنتیک یا یک عمارت تاریخی نگاه کنید؛ زیرا از هر یک از این آثار یک عدد بیشتر موجود نیست؛ اما نکته دیگری نیز وجود دارد. تشخیص این که یک رمز ارز غیر قابل تعویض ارزشمند است یا خیر، مخصوصا در زمانی که این بازار داغ است و مدام NFTهای جدید عرضه می‌شوند، بسیار دشوار است.

حتی اگر شما سبد NFT خود را متنوع سازی کنید و توکن‌های مختلفی را خریداری کنید، از آنجایی که این بازار هنوز کامل توسعه نیافته، ممکن است تشخیص پتانسیل رشد ارزش آنها بسیار سخت باشد و حتی ممکن است برخی از آنها کاملا بی ارزش شوند.

بنابراین اگر می‌خواهید در توکن‌های ان اف تی سرمایه گذاری کنید، بخش کوچکی از سرمایه خود را به آن اختصاص دهید، تا با ضرر مواجه نشوید. در این بازار نیز درست مانند بازار سهام، خیلی مشخص نیست که دارایی درستی می‌خرید یا خیر؛ بنابراین ریسک خود را باید کنترل کنید.

در نظر داشته باشید که قیمت توکن‌های NFT مانند رمز ارزهای عادی بازار نیستند؛ هر توکن قیمت خاص خود را دارد و رشد نمی‌کند؛ مگر این که شخصی دیگر، بخواهد این رمز ارز را با قیمتی بالاتر از شما بخرد؛ بنابراین می‌توان گفت که این نوع رمز ارزها، بیشتر به عنوان ذخیره ارزش شناخته می‌شوند تا گزینه‌هایی برای سرمایه گذاری.

نحوه قیمت گذاری توکن‌های غیر قابل تعویض

دسته بندی‌های متنوعی برای توکن‌های NFT وجود دارند؛‌ برخی از آنها مانند املاک و مستغلات، هم ارزش ملک یا زمین قیمت گذاری می‌شوند؛ اما آثار هنری و موسیقی چطور؟

برای قیمت گذاری این آثار، هیچ فرمولی وجود ندارد؛ شما می‌توانید به عنوان خالق این آثار، هر قیمتی که می‌خواهید را بر روی آنها قرار دهید. اما چند نکته وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید، قیمت گذاری منطقی‌تری خواهید داشت.

۱. ابتدا با قیمت پایین‌تر شروع کنید و کم کم آن را افزایش دهید

در فضای NFT، هنرمندانی وجود دارند که ارزش کارهایشان به چندین هزار دلار یا حتی میلیون‌ها دلار می‌رسد. دیگر هنرمندان به امید فروش آثارشان با این قیمت‌ها، وارد این حوزه می‌شوند و فکر می‌کنند هر اثری که در این پلتفرم‌ها به فروش می‌رسانند، چندین هزار دلار فروخته خواهد شد. اما واقعا این گونه نیست.

ابتدا تعدادی از آثار خود را با قیمت پایین‌تر بفروشید. همین که توانستید چند اثر را بفروشید، به آرامی قیمت‌ها را افزایش دهید؛ زیرا چند فروش باعث حس بهتری در خریدار می‌شود و قیمت بالاتر را پرداخت می‌کند.

۲. صبور باشید

ارزش آثار ما (مخصوصا به صورت بلندمدت) با فروش آنی مشخص نمی‌شود. ارزشمند شدن اثر هنری ما زمان می‌برد. این یک صنعت خاص است و مشتریان خاص خود را دارد؛ بنابراین نباید انتظار داشته باشید که اثر هنری شما در عرض ۱۰ دقیقه به فروش برسد. همچنین به خاطر فروش سریع، قیمت را پایین نیاورید.

۳. از پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید و قیمت خود را ثابت نگه دارید

کارهای خود را در فروشگاه‌های مختلف NFT قرار دهید و اگر در یکی از آنها قیمت ۱ اتر است، در دیگری قیمت را ۱۰ اتر قرار ندهید. البته اگر آثار شما به صورت Collection است، بهتر است آنها را در یک پلتفرم قرار دهید؛ مثلا پلتفرم SuperRare فروشگاه بسیار خوبی برای آثار کالکشن است.

۴. با قیمت‌ها بازی کنید

اگر شما به تازگی شروع به فروش NFT کرده‌اید، با قیمت‌های آثارتان کمی بازی کنید و ببینید نتیجه چگونه خواهد شد. می‌توانید ابتدا کارهایتان را با قیمت ۰.۱ اتر در فروشگاه قرار دهید و برخی از آنها را ۱ اتر قیمت گذاری کنید. می‌توانید چند اثر کالکشن را هر کدام با قیمت ۰.۲ اتر بفروشید و یک اثر تکی را با قیمت ۰.۵ اتر.

پس دست خود را باز بگذارید و با قیمت‌ها بازی کنید؛ شما یک اثر منحصر به فرد تولید می‌کنید، بنابراین هیچ فرمولی برای قیمت گذاری آن وجود ندارد.

چطور NFTهای خود را در اوپن سی بفروشیم؟

از قسمت My Profile می‌توانید توکن ساخته شده را از کیف پول خود انتخاب کنید. در داخل این بخش، شما توکن‌های خود را می‌بینید. می‌توانید با انتخاب گزینه Sell، آنها را در صفحه فروش اوپن سی قرار دهید.

چطور NFTهای خود را در اوپن سی بفروشیم؟ - آموزش ساخت NFT

در این صفحه، شما قیمت، قیمت نهایی، زمانبندی آینده و غیره را باید انتخاب کنید. حتی می‌توانید از بخش Bid، حداقل قیمت برای مزایده را تعیین کنید تا به بالاترین قیمت پیشنهادی اثر شما به فروش برسد. از قسمت Bundle نیز می‌توانید آثار خود را با دیگر هنرمندان تجمیع کنید و به صورت یکجا بفروشید.

آموزش ساخت NFT - چطور NFTهای خود را در اوپن سی بفروشیم؟

چطور یک توکن غیرمثلی را از OpenSea بخریم؟

شما به دو طریق می‌توانید یک NFT را از اوپن سی خریداری کنید: توکن‌های با قیمت ثابت و شرکت در مزایده.

خرید با قیمت ثابت:

این نوع NFTها را می‌توانید به راحتی با زدن دکمه Buy Now و با قیمت تعیین شده توسط هنرمند، خریداری کنید. همین که به کیف پول خود متصل شدید و پول را پرداخت کردید، توکن بلافاصله به والت شما منتقل می‌شود.

چطور یک توکن غیرمثلی را از OpenSea بخریم؟ - آموزش ساخت NFT

شرکت در مزایده:

اگر یک اثر هنری NFT در مزایده قرار داشته باشد، می‌توانید با انتخاب Make Offer، قیمت بالاتری پیشنهاد دهید.

آموزش ساخت NFT - چطور یک توکن غیرمثلی را از OpenSea بخریم؟

اگر این اثر جزو یکی از کالکشن‌هایی باشد که SafeList نشده، شما باید جزئیات این Collection را بررسی کنید و صحت آن را تایید کنید.

چطور یک توکن غیرمثلی را از OpenSea بخریم؟ - آموزش ساخت NFT

رمز ارزی که می‌خواهید پیشنهاد خود را با آن ثبت کنید را انتتخاب کنید. برای پرداخت اتر، گزینه WETH را انتخاب کنید. همچنین با رمز ارزهای دای و USDC نیز می‌توانید قیمت بالاتری پیشنهاد دهید.

همچنین می‌توانید تاریخ انقضای پیشنهاد خود را نیز وارد کنید. در زیر رمز ارزهای انتخابی، تاریخ و ساعت را انتخاب کنید و بر روی Make Offer کلیک کنید و تراکنش را از داخل کیف پول خود تایید و امضا کنید. اگر پیشنهاد شما از همه بالاتر بود، این NFT پس از اتمام زمان مزایده، به کیف پول شما ارسال خواهد شد.

آموزش ساخت NFT - چطور یک توکن غیرمثلی را از OpenSea بخریم؟

پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ - آموزش ساخت NFT
  • آیا ساخت NFT در اوپن سی سخت است؟‌

خیر. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، یک کیف پول مثل متامسک، مقداری اتر و اثر هنری شماست.

  • آیا توکن غیرمثلی تنها مختص هنرمندان است؟

خیر. توکن‌های NFT کاربردهای زیادی دارند، که از جمله آنها می‌توان به املاک و مستغلات، اتومبیل، کارت‌های قابل معامله، آیتم‌های بازی و غیره اشاره کرد.

  • آیا ساخت NFT رایگان امکان‌پذیر است؟

این توکن‌ها در پلتفرم OpenSea تقریبا رایگان هستند؛ بدین صورت که برای ساخت کالکشن اولیه، شما هزینه می‌پردازید و پس از آن، هر توکنی که به این Collection اضافه کنید، هزینه آن پس از فروش توکن کسر خواهد شد.

  • قیمت گران‌ترین NFT چقدر است؟

گران‌قیمت‌ترین توکن‌های NFT که تا امروز به فروش رفته‌اند، متعلق به مجموعه‌ای به نام کریپتوپانک (CryptoPunk) هستند. قیمت تنها یکی از این توکن‌ها، ۷.۵۸ میلیون دلار است.

  • آیا فروش NFT هزینه دارد؟

شما تنها برای ساخت ان اف تی هزینه پرداخت می‌کنید و زمانی که آن را می‌فروشید، هزینه را خریدار پرداخت می‌کند.

  • چه کسانی می‌توانند NFT بسازند؟

هر کسی می‌تواند بدون نیاز به داشتن دانش در حوزه NFTها، این توکن‌ها را بسازد. تنها باید اثر شما شامل یکی از دسته بندی‌هایی که در این مقاله اشاره کردیم باشد، تا بتوانید آن را به یک توکن غیرمثلی تبدیل کنید.

جمع بندی

حوزه NFTها از اوایل سال ۲۰۲۱ رونق فراوانی یافت و بسیاری از هنرمندان، آثار خود را به صورت این توکن‌ها در آوردند و به فروش آنها پرداختند. پلتفرم‌های زیادی برای ساخت، خرید و فروش این نوع رمز ارزها وجود دارند؛ اما معروف‌ترین آنها OpenSea نام دارد، که از شبکه‌های اتریوم و پالیگان پشتیبانی می‌کند و قصد دارد که به زودی شبکه‌های دیگر را نیز اضافه کند. در این مقاله، به آموزش ساخت NFT بر روی پلتفرم اوپن سی پرداختیم و توضیحاتی در خصوص نحوه خرید و فروش توکن‌های غیر قابل تعویض ارائه دادیم.

 منبع
میهن بلاکچین
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۰۳

NFT

نظرات  (۱)

۰۱ خرداد ۰۲ ، ۱۱:۲۳ کالکشن DEP ROOKS

کالکشن "DEP ROOKS"  شامل مجموعه ای از ان اف تی های کلاغ ها هستند که هر کدام شخصیت منحصر به فردی خودش را دارد. و به صورت انیمیشن ساخته شده اند. 
https://www.metarooks.io/store_avatar_avatar-1

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه