ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

تحلیل قیمت اتریوم؛ ریزش اتر به زیر سطح ۲۰۰۰ دلار

دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۲۷ ب.ظ

تحلیل قیمت اتریوم ریزش قیمت سقوط ETH

در آخر هفته قیمت بیت کوین در محدوده ۳۵۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ دلار در حال نوسان بود تا اینکه با انتشار خبری مبنی بر ممنوعیت انجام تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال از سوی یک بانک چینی، قیمت بزرگ‌ترین رمزارز بازار به کانال ۳۲۰۰۰ وارد شد. به همراه آن آلتکوین‌ها نیز با ریزش قیمت مواجه شدند. اتریوم برای اولین بار در طول یک ماه گذشته به محدوده زیر ۲۰۰۰ دلار وارد شد. هرچند که به نظر می‌رسد اعلامیه آن بانک چینی حذف شده است، اما آثار آن در بازار کریپتوکارنسی‌ها قابل مشاهده است.

آلتکوین‌ها در روزهای گذشته با کاهش قیمت همراه بوده‌اند. اتریوم دومین رمزارز پر قدرت بازار هفته گذشته با قیمت ۲۶۰۰ دلار خرید و فروش می شد. با این حال ۲۴ ساعت گذشته بدترین شرایط برای این رمزارز رقم خورده است. ارز ETH در زمان کوتاهی به کف قیمتی ۱۹۸۰ دلار در صرافی Bitstamp رسید. بنابراین برای اولین بار از تاریخ ۲۳ می این ارز دیجیتال به محدوده زیر ۲۰۰۰ دلار وارد شده است. قیمت اتریوم در حال حاضر ۱۹۳۱ دلار است.

این شرایط برای سایر آلتکوین‌ها نیز صادق است به نحوی که میزان تغییرات آنها در ۲۴ ساعت گذشته همگی با رنگ قرمز نمایش داده شده است.

تغییرات قیمت آلتکوین‌ها در ۲۴ ساعت گذشته

ریزش آلت‌کوین‌های برتر به صورت زیر بوده است:

  • BNB به میزان ۶.۷٪
  • کاردانو ۶.۶٪
  • دوج کوین ۱۹٪
  • ریپل ۸.۳٪
  • پولکادات ۱۳.۴٪
  • یونی‌سواپ ۱۲.۶٪
  • لایت کوین ۱۱.۹٪
  • سولانا ۱۳٪
  • چین لینک ۸.۹٪

گاوهای بازار می‌خواهند از سطح ۰.۰۶۱ این ارز در مقابل بیت کوین دفاع کنند، با این حال فشار بازار نزولی بسیار زیاد است.

تغییرات ۷ روزه اتریوم هم‌اکنون به منفی ۲۱٪ رسیده است. نمودار ETH/USD به مدت سه هفته در یک الگو مثلث متقارن در نوسان بود و سرانجام روز جمعه با سقوط به ناحیه ۲۲۰۰ دلاری این الگو شکسته شد.

نمودار روزانه قیمت اتریوم

روز گذشته کندل قیمت روزانه در ناحیه ۲۲۴۵ دلار بسته شد. با این حال امروز فروشنده‌ها کنترل بازار را در دست گرفتند.

حمایت ۲۰۰۰ دلاری در این نمودار وجود دارد که جنبه روانی به دلیل رند بودن آن در آن دیده می‌شود. علاوه بر آن این حمایت با سطح ۰.۷۸۶ فیبوناچی اصلاحی تقویت شده است. شکست قطعی این ناحیه می‌تواند قیمت اتریوم را در هفته‌های پیش‌رو به سطوح پایین‌تر بکشاند.

پیش‌بینی قیمت اتریوم در کوتاه مدت

اولین حمایت اتریوم در ۱۹۲۵ (سطح بازگشت قیمت در ۲۳ می) تشکیل می‌شود. حمایت بعدی در ۱۸۸۸ دلار در سطح ۰.۸۸۶ فیبوناچی و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه قرار دارد. پس از آن حمایت بعدی در قیمت ۱۶۲۵ دلار معادل سطح ۱.۲۷۲ فیبوناچی اصلاحی تعمیم‌یافته قرار دارد.

از سوی دیگر اولین سطح مقاومت در ۲۲۰۰ دلار قرار دارد. پس از آن مقاومت‌های بعدی در سطوح ۲۳۴۰، ۲۴۰۰ و ۲۵۰۰ دلار معادل سطوح میانگین متحرک ۲۰ و ۵۰ روزه تشکیل می‌شود.

شاخص قدرت نسبی روزانه در پایین‌ترین سطح خود از ماه می تاکنون قرار دارد و به سمت سطوح کمتر حرکت می‌کند. این عامل نشان می‌دهد که مومنتوم نزولی در حال قدرت گرفتن است. با این حال در نمودار ۴ ساعتی قیمت اتریوم سیگنالی از واگرایی صعودی دیده می‌شود.

نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم

تحلیل نمودار ETH/BTC

با بررسی نمودار قیمت اتریوم در مقابل بیت کوین، متوجه می‌شویم که خریداران قصد دفاع از حمایت ۰.۰۶ BTC را دارند. فروشنده‌ها هفته گذشته سطح حمایت ۰.۰۶۲۸ BTC را شکستند اما خریداران حمایت بعدی را در ۰.۰۶۱BTC تشکیل داده‌اند.

نمودار روزانه قیمت اتریوم در مقابل بیت کوین

با افزایش مومنتوم نزولی در بازار ممکن است این حمایت‌ها نیز از دست بروند. در این صورت حمایت ‌های بعدی در ۰.۰۶ BTC و در ۰.۰۵۸۵ BTC معادل سطح ۱.۲۷۲ فیبوناچی اصلاحی و ۰.۰۵۶ BTC معادل کف قیمت در ماه می قرار دارند.

از سوی دیگر اولین مقاومت در ۰.۰۶۳ BTC قرار دارد. پس از آن حمایت بعدی در سطح ۰.۰۶۵ BTC و ۰.۰۶۸ BTC معادل سطح میانگین متحرک ۵۰ روزه قرار دارد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در محدوده نزولی قرار گرفته است با این حال به آرامی در حال قدرت گرفتن است. این می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که مومنتوم نزولی در حال شکل گرفتن است. اگرچه می‌تواند اینگونه نیز تعبیر شود که خرس‌های بازار قبل از افزایش فشار فروش اندکی دست نگه دارند.

منبع : میهن بلاکچین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه