ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

هاردفورک لندن اتریوم RTH london hardfork به روز رسانی آپدیت

هاردفورک لندن شبکه اتریوم در مرحله اول در شبکه‌های آزمایشی پیاده‌سازی می‌شود. تیم بیکو یکی از توسعه‌دهندگان در بنیاد اتریوم اعلام کرد که آپدیت لندن ابتدا در ۲۴ ژوئن (۳ تیر) در شبکه آزمایشی راپستن پیاده‌سازی می‌شود. پس از آن در ۳۰ ژوئن در شبکه گوئرلی و در ۷ جولای در شبکه آزمایشی رینکبای این هاردفورک اجرا خواهد شد. این تاریخ‌ها تخمینی است و ممکن است بسته به سرعت استخراج بلاک‌ها تغییر پیدا کنند. در این پست آمده است که احتمالا آپدیت در شبکه اصلی در جولای اجرا شود.

زمانی که آپدیت در این شبکه‌ها با موفقیت اجرا شود، برای شبکه اصلی اتریوم بلاک معینی در نظر گرفته می‌شود.

تیم بیکو آپدیت لندن اتریوم در جولای اجرا می‌شود

آپدیت لندن ۵ طرح پیشنهادی (EIP) را در شبکه اصلی پیاده‌سازی می‌کند که هرکدام تغییراتی را در کد بلاکچین اعمال می‌کند؛ اعضای جامعه باید برای اعمال این تغییرات به توافق برسند.

طرح EIP-1559 بحث برانگیز‌ترین این تغییرات است که ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم پیشنهاد آن را مطرح کرده است. این آپدیت کارمزدهای شبکه را تغییر می‌دهد و نحوه پرداخت پاداش به ماینرها در آن تغییر می‌کند.

در حال حاضر هرکسی که یک تراکنش ارسال کند و یا از یک قرارداد هوشمند استفاده کند، باید میزان کارمزد آن را مشخص کند. در واقع این شبیه به یک نوع حدس زدن مقدار کارمزد است. در شبکه کنونی برای آنکه تراکنش‌ها به سرعت انجام بگیرد کاربران مقدار بالاتری کارمزد ارسال می‌کنند. آن دسته از تراکنش‌هایی که مقدار کارمزد آنها کمتر باشد در صف پردازش قرار می‌گیرند. زمانیکه ماینرها مشغول پردازش تراکنش‌هایی با کارمزد بالاتر نباشند به آن رسیدگی می‌کنند.

سرعت انجام تراکنش‌ها بسیار مهم است. بخصوص زمانیکه یک تراکنش در صرافی‌های غیر متمرکز مبتنی بر اتریوم ارسال می‌شود. در این صرافی‌ها ممکن است قیمت یک توکن به سرعت تغییر کند و تریدرها در خریدهایشان متضرر شوند. از این رو سرعت فاکتور مهمی در بلاکچین‌ها به شمار می‌رود.

به‌روزرسانی EIP-1559 این مشکل را با دو برابر کردن اندازه بلاک حل می‌کند.

این بدان معنا است که بلاک‌ها ۱۰۰٪ ظرفیت بیشتری در اختیار خواهند داشت تا با استفاده از آن تراکنش‌های بیشتری را در خود جای دهند. بنابراین زمانیکه یک تراکنش با کارمزدی بیشتر از مقدار پایه و حتی به همراه پاداشی برای ماینرها ارسال شود، در بلاک‌های بعدی جای خواهد گرفت. اگر شبکه بیش از حد شلوغ باشد، ساختار کارمزدها از سیستم مزایده کنونی استفاده خواهد کرد.

از دید کاربران، شفافیت اضافه شده یک پیشرفت اساسی است. با این حال برخی از ماینرها معتقدند که این موضوع برای آنها مخرب است. در آپدیت EIP-1559 کارمزد پایه سوزانده می‌شود. یعنی به جای اینکه این مقدار کارمزد به ماینرها برسد، از چرخه شبکه خارج می‌شود. ایده پشت ماجرا این است که رمزارز ETH که مانند بیت کوین عرضه محدودی ندارد، به یک دارایی ضدتورمی تبدیل شود و یا حداقل فشاری ضد تورمی بر آن وارد شود.

از لحاظ تئوری تعداد اتریوم کمتر باید برای ماینرها اتفاق خوبی باشد. زیرا تقاضا برای آن بیشتر شده و باعث می‌شود قیمت اتریوم افزایش یابد.

SparkPool بزرگ‌ترین استخر ماینینگ اتریوم، از این ایده استقبال نکرده و در برابر این تغییرات ایستاده است. این استخر در ماه فوریه اعلام کرد که سوزاندن کارمزدها در EIP-1559 توزیع مجدد ثروت از ماینرها به هولدرها است. به همین دلیل است که مردم از آن حمایت می‌کنند… اما در واقع این یک خیانت دسته جمعی به نام تجربه کاربری بهتر است. (که در واقع تجربه کاربری ارتقا پیدا نمی‌کند). این یک سرقت است.

تا جایی که آپدیت لندن در شبکه‌های آزمایشی اتریوم اجرا شود، این دزدی نیز یک دزدی آزمایشی خواهد بود. با این حال به‌روزرسانی نزدیک است.

 منبع
decrypt

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه