ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

تحلیل اختصاصی آن چین بازار رمزارزها

سلام به علاقه‌مندان تحلیل آن‌چین بازار رمز ارزها؛

برای تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم و به طور کلی بازار رمز ارزها، ابزارها و روش‌های متنوعی وجود دارد. تیم میهن بلاکچین روند کلی بازار ارزهای دیجیتال را با تمرکز بر روی بیت کوین، اتریوم و استیبل کوین‌ها به کمک اطلاعات درون شبکه یا On-Chain بررسی کرده و به صورت هفتگی گزارش تحلیل بازار ارزهای دیجیتال را منتشر خواهد کرد. در گزارش این هفته، تحلیل‌های مربوط به بیت کوین و اتریوم را مشاهده خواهید کرد. 

گزارش پیش رو، تحلیل اختصاصی میهن بلاکچین بر اساس دیتاهای آن‌چین (روی زنجیره) در هفته گذشته است. اطلاعات و تحلیل‌های این مقاله به هیچ عنوان نباید به عنوان توصیه‌ای برای خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند. فراموش نکنید که همیشه قبل از سرمایه‌گذاری، خودتان به طور کامل بازار را تحلیل و بررسی کنید.

وضعیت فعلی بازار رمز ارزها

در این تحلیل هرکجا از “بازه زمانی” صحبت شده، منظورمان از ۲۴ تا ۳۱ تیر ماه است.

 در بازه زمانی، روند کلی قیمت بیت کوین همچنان نزولی بود. قیمت بیت کوین در روز پنج‌شنبه ۱۷ تیر ماه با قیمت ۳۳۱۸۵ دلار معاملات خود را از سر گرفت و در روز پنج شنبه ۲۴ تیر ماه با توجه به قیمت لحظه‌ای بیت کوین در سطح ۳۲۲۰۰ دلار معامله می‌شود؛ همچنین پایین‌ترین قیمت بیت کوین در بازه زمانی ما عدد ۲۹۲۷۸ دلار بود. در نتیجه قیمت بیت کوین در این بازه زمانی تا ۱۲ درصد ریزش را ثبت کرده است. بالاترین قیمت ثبت شده برای بیت کوین در این بازه زمانی ۳۳۱۸۵ دلار و کمترین قیمت آن در محدوده ۲۹۲۷۸ دلار است.

تحلیل قیمت بیت کوین

ارزش کل بازار رمز ارزها در این بازه زمانی نیز ۱۱ درصد ریزش داشته و ۱۵۰ میلیارد دلار از بازار ارزهای دیجیتال خارج شد.  شاخص سلطه یا دامیننس بیت کوین در این بازه زمانی تغییرات زیادی نداشته و از ۴۶.۲ درصد به۴۶.۷  درصد رسیده است. دامیننس بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته ۴۵ درصد بوده است. در ادامه شاخص‌های آن‌چین بازار برای رمز ارز بیت کوین را نشان خواهیم داد.

هش ریت شبکه بیت کوین

هش ریت شبکه بیت کوین

تصویر بالا هش ریت یا قدرت پردازشی کل شبکه بیت کوین را نمایش می‌دهد. در حال حاضر هش ریت شبکه ۱۰۰ اگزاهش بر ثانیه است. همانطور که مشخص است با ریزش قیمت بیت کوین، هش ریت شبکه نیز کاهش داشته است. ممنوعیت استخراج بیت کوین در کشور چین به عنوان قطب ماینینگ بیت کوین در دنیا، از جمله عوامل تاثیرگذار در کاهش هش ریت بیت کوین در ماه‌های اخیر بوده است.

بررسی رفتار سرمایه‌گذاران بیت کوین

برای بررسی رفتار پول هوشمند یا Smart Money چند شاخص شناخته شده وجود دارد که در این بخش آن‌ها را نمایش خواهیم داد.

بررسی رفتار سرمایه گذاران بیت کوین
  • قرائت نمودار: این نمودار، حجم معاملات بالای ۱۰۰ هزار دلار را به عنوان ردپای خرید سرمایه‌گذاران بزرگ (نهنگ‌های بیت کوین) بیت کوین در نظر گرفته‌ است. در این بازه زمانی، حجم تراکنش‌های صورت گرفته توسط نهنگ‌های بیت کوین، بین ۳۵ تا ۵۸ میلیارد دلار بوده است. خط مشکی، قیمت بیت کوین و خط آبی معاملات نهنگ‌های بیت کوین را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است، پس از ریزش قیمت بیت کوین، فعالیت سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است.
  • تفسیر نمودار: این سوال مطرح است که این نمودار حجم معاملات انجام شده توسط نهنگ‌ها را مشخص می‌کند، اما از کجا بفهمیم که آیا آن‌ها اقدام به خرید کرده‌اند و یا بیت کوین خود را به فروش رسانده‌اند؟ تحلیل همزمان این شاخص با روند قیمت بیت کوین این نکته را نشان خواهد داد. اگر قیمت، پس از افزایش حجم معاملات بالاتر رود، با توجه به عرضه ثابت بیت کوین، به این معنی است که تقاضای خرید بیت کوین بالاتر رفته و در نتیجه این نهنگ‌ها اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند. برعکس اگر با افزایش فعالیت نهنگ‌ها، قیمت کاهش یابد به این معنی است که آن‌ها بیت کوین های خود را به فروش رسانده‌اند و فروش عرضه را در بازار بالا برده‌اند.

 از طرفی، زمانی که حجم معاملات نهنگ‌ها کاهش می‌یابد، فارغ از خریدار یا فروشنده بودن آن‌ها، به این معنی است که نهنگ‌ها در حال حاضر بازار را رها کرده‌اند و بازار بدون روند خواهد بود.

  • با توجه به این نکات نمودار فوق را تحلیل می‌کنیم:

این نمودار نشان می‌دهد که فعالیت نهنگ‌های بیت کوین در مقایسه با ماه‌های قبل به شکل قابل توجهی کاهش یافته که نشان می‌دهد نهنگ‌های بیت کوین زمانی که قیمت این کوین در کانال ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار معامله می‌شد از بازار خارج شده و قیمت‌های فعلی را برای ورود مجدد به بازار مناسب نمی‌دانند.

فعالیت خرده سرمایه‌داران بیت کوین

هرچند تحلیلگران رفتار قیمت در بازارهای مالی معتقدند که قیمت را پول هوشمند جابه‌جا می‌کند، اما رفتار خرده‌سرمایه‌گذاران را نیز باید مدنظر قرار داد. همچنین وضعیت کیف پول‌های صرافی و نرخ ورود و خروج بیت کوین به آن‌ها نیز نکته مهمی است که در ادامه به این دو مورد نیز اشاره خواهیم کرد.

فعالیت خرده سرمایه‌داران بیت کوین
  • قرائت نمودار: نمودار بالا تعداد آدرس‌های فعال در شبکه بیت کوین را نشان می‌دهد. این شاخص به اختصار DAA (Daily Active Address) نامگذاری شده است که در صورتی که هر آدرس یک یا چند تراکنش را در یک روز به ثبت برساند، در این شاخص در نظر گرفته خواهد شد. خط سبز، تعداد آدرس‌های فعال در شبکه و خط مشکی قیمت بیت کوین را نشان می‌دهد.
  • تفسیر نمودار: همانطور که در تصویر بالا مشخص است، پس از ریزش قیمت بیت کوین، شاخص DAA نیز کاهش یافته و تا به امروز فعالیت محسوسی مشاهده نمی‌شود. این نکته نشان می‌دهد که افراد در این قیمت‌ها بیت کوین‌های خود را جابه جا نمی‌کنند. نکته قابل توجه این است که در زمان ثبت قله قمیتی، فعالیت بیت کوینرها در شبکه بالا بوده است و با توجه به ریزش قیمت بیت کوین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که با توجه به افزایش تعداد کیف پول‌هایی که صفر بیت کوین دارند و همچنین کاهش تعداد آدرس‌های جدید در شبکه، این بیت کوین ها به سمت صرافی‌ها فرستاده شده و به فروش رسیده‌اند.

در بازه زمانی ما، تعداد آدرس ‌های جدید ۰.۲۶ درصد افزایش، تعداد آدرس‌های فعال ۱.۲۵ درصد کاهش و تعداد کیف پول‌های با صفر بیت کوین ۱.۶۸ درصد کاهش یافته است.

برای تکمیل این بخش، ما نیاز داریم تا ببینیم تعداد آدرس‌هایی که صفر بیت کوین دارند و تعداد آدرس‌های که بالاتر از صفر بیت کوین دارند را در بازه زمانی مدنظر، بررسی کنیم. نمودار زیر همین نکته را در هفته گذشته نشان می‌دهد.

آدرسهایی که صفر بیت کوین و بالاتر از صفر بیت کوین دارند

در هفته اخیر، تعداد آدرس‌های بیت کوین با موجودی صفر، دو میلیون واحد افزایش داشته و تعداد آدرس‌های بیت کوین دارای موجودی نزدیک به ۱۰۰ هزار واحد کاهش داشته است.

تحلیل احساسات معامله‌گران

برای تحلیل احساسات معامله‌گران به سراغ بررسی وضعیت سود و زیان سرمایه‌گذاران بیت کوین می‌رویم. با استفاده از این شاخص وضعیت فشار خرید و فروش در بازار دقیق‌تر محاسبه خواهد شد.

تحلیل احساسات معامله گران بیت کوین
  • تشریح نمودار: این نمودار وضعیت سودآوری هولدرهای بیت کوین از ابتدا تا به امروز را نشان می‌دهد. دایره سبز، تعداد معامله‌گرانی که با توجه به قیمت فعلی بیت کوین در سود هستند را نشان می‌دهد. دایره خاکستری، تعداد افرادی را نشان می‌دهد که قیمت خرید آن‌ها دقیقا قیمت حال حاضر بیت کوین است (قیمت سر به سر) و دایره‌های قرمز افرادی را نشان می‌دهد که با توجه به قیمت فعلی بیت کوین در ضرر هستند. اندازه دایره‌ها نشان‌دهنده حجم بیت کوین خریداری شده در آن قیمت است.
  • تفسیر نمودار: تقرییا ۷۶۹ هزار بیت کوین در قیمت فعلی خریداری شده‌اند. در نتیجه در صورتی که قیمت بیت کوین به زیر ۳۱۱۸۵ دلار برسد، این افراد وارد ضرر خواهند شد. این نکته می‌تواند حدضرر آن‌ها را فعال کرده و فشار فروش بیت کوین در بازار را افزایش دهند. به صورت کلی با توجه به قیمت فعلی بیت کوین، ۶۶ درصد هولدرهای بیت کوین در سود بوده و ۲۹ درصد آن‌ها در ضرر هستند و ۴ درصد روی قیمت سر به سر خود قرار دارند. در انتها، تفسیر نهایی خود از این نمودار را اعلام خواهیم کرد. برای درک بهتر بازار، به اطلاعات دقیقتر این شاخص نیاز داریم.اما نکته مهم در این نمودار این است که در محدوده قیمتی ۴۶۰۰۰ تا ۶۳۰۰۰ دلار تقریبا ۲.۴ میلیون بیت کوین خریداری شده است که ارزش دلاری آن بسیار بالاتر از تمام دایره‌ها در تصویر بالاست. نمودار زیر همین شاخص را با توجه به قیمت‌های فعلی بیت کوین نمایش می‌دهد.
تحلیل قیمت بیت کوین
  • تشریح نمودار: نمودار بالا دقیقا همین شاخص را این بار در بازه قیمتی ۲۷۲۵۳ تا ۳۶۹۰۵ دلار نمایش می‌دهد.
  • تفسیر نمودار: در حال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده ۳۲۱۰۰ دلار معامله می‌شود. در این بخش وضعیت هولدرهایی که بین ۲۷۲۵۰ دلار تا ۳۶۹۰۵ دلار بیت کوین خریداری کرده‌اند را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این بازه قیمتی، تنها ۲۸ درصد افراد در سود هستند و ۷۲ درصد افراد در ضرر هستند. از این بخش دو نتیجه می‌توان گرفت:

حمایت بیت کوین: از آنجا که تنها ۲۸ درصد افراد در سود هستند، لذا فشار فروش در بازار تا محدوده ۲۷۲۵۳ دلار در بالاترین حد تئوری ( ممکن است هولدرهای بیت کوین، حد ضرری نداشته باشند) ۸۱۲ هزار بیت کوین است. این نشان‌دهنده قرارگیری بازار در فاز اشباع فروش است.

مقاومت بیت کوین: با توجه به اندازه دایره‌ها، محدوده ۳۳۰۰۰ دلار و ۳۴۰۰۰ دلار، محدوده قیمتی سر به سر بخش قابل توجهی از تریدرهاست که این احتمال وجود دارد که با رسیدن قیمت به این دو عدد، شاهد فروش بیت کوین توسط این افراد باشیم. اما نکته مهم در نمودار بالا، خرید ۵۹۲ هزار بیت کوین در قیمت ۳۱ تا ۳۲ هزار دلار است. این قیمت، حمایت خوبی برای بیت کوین خواهد بود.

برای جمع بندی این بخش، به تاریخچه این شاخص و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین توجه کنید:

تاثیر حمایت و مقاومت بر قیمت بیت کوین

همانطور که در تصویر مشخص است، وضعیت سودآوری هولدرهای بیت کوین با نوسانات قیمت بیت کوین رابطه معناداری دارد. مطابق این نمودار، در مارس سال ۲۰۲۰ که شاهد ریزش قیمت بیت کوین در اثر کرونا بودیم، ۲۵ درصد هولدرها در سود بودند و ۵۸ درصد آن‌ها در ضرر بوده‌اند. در این وضعیت ۱۶ درصد هولدرهای بیت کوین در قیمت سر به سر خود بوده‌اند. در زمان رسیدن قیمت بیت کوین به قله قیمتی سال ۲۰۲۱ که بالای ۶۰۰۰۰ دلار بود، ۱۰۰ درصد هولدرها در سود بوده‌اند. این نمودار نشان می‌دهد که زمانی که بالای ۸۰ درصد هولدرهای بیت کوین در سود هستند، شاهد افزایش فشار فروش و در نتیجه کاهش قیمت بیت کوین در بازار هستیم. در حال حاضر ۳۱ درصد هولدرهای بیت کوین در زیان و ۶۹ درصد آن‌ها در سود هستند.

نرخ ورود و خروج بیت کوین به صرافی‌ها

وضعیت ورود و خروج بیت کوین به صرافی ها
  • قرائت نمودار: تصویر بالا، برآیند نرخ ورود و خروج بیت کوین به صرافی‌های مطرح حوزه ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. خط مشکی، قیمت بیت کوین و ستون‌های آبی نماینده نرخ ورود و خروج بیت کوین در صرافی هاست. زمانی که ستون‌های آبی بالای خط صفر قرار دارند، نشان می‌دهد که بیت کوین هایی که به صرافی فرستاده می‌شود بیشتر از مقداری است که از آن خارج می‌شود و برعکس.
  • تفسیر نمودار: همانطور که ملاحظه می‌کنید تقریبا در قله‌های قیمتی، نرخ ورود و خروج بیت کوین، بالای خط صفر بوده و در کف‌های قیمتی، این مقدار زیر خط صفر است. روز گذشته و قبل از ریزش قیمت بیت کوین شاهد ورود بسیار بی‌سابقه (در مقایسه با هفته‌های پیش) بیت کوین به صرافی‌ها بودیم. در نتیجه، قیمت بیت کوین ریزش داشت. به عبارتی تریدرها بیت کوین خود را به صرافی ها ارسال کرده و آن را به فروش رسانده‌اند. اما در روز گذشته و همزمان با ریزش قیمت بیت کوین به زیر ۳۰۰۰۰ دلار، شاهد خروج بیت کوین از صرافی‌ها بودیم. این مورد را با شاخص وضعیت سود و زیان تریدرها مقایسه کنید. از ارزیابی این دو نمودار متوجه می‌شویم که در روز گذشته افراد مجددا بیت کوین خریداری کرده‌اند اما تعداد آنها بسیار کمتر از افرادی است که روز قبل از ریزش، بیت کوین های خود را به صرافی وارد کرده‌اند.

شاخص ترس و طمع بازار

بررسی شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع یا Fear and Greed بیت کوین یکی از ابزارها برای تحلیل رفتار سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال است. این شاخص در حال حاضر عدد ۲۱ را نشان می‌دهد. هر چقدر عدد این شاخص به صفر نزدیکتر باشد، نشان دهنده غلبه ترس در بازار و هر چه به عدد ۱۰۰ نزدیکتر باشد، نشان دهنده غلبه طمع در بازار است. در بازه زمانی ما، زمانی که قیمت بیت کوین به زیر ۳۰۰۰۰ دلار رسید، این شاخص نیز عدد ۱۰ را به ثبت رسانده است. معمولا حرفه‌ای‌های بازار زمانی که این شاخص کاهش می‌یابد، زمان را برای خرید مناسبتر می‌دانند و زمانی که شاخص افزایش یابد، اقدام به فروش بیت کوین خواهند کرد. اکنون این شاخص در وضعیتی مشابه اسفند ۹۸ (ریزش بیت کوین تا ۳۷۰۰ دلار) قرار گرفته است؛ ترس مطلق بر بازار حاکم است.

بررسی وضعیت شبکه اتریوم

بررسی وضعیت شبکه اتریوم

اتریوم به عنوان دومین رمز ارز بزرگ بازار و بزرگترین آلتکوین بازار نیز اثرگذاری بالایی در بازار ارزهای دیجیتال دارد. ما در این مقاله تحلیلی، پس از بیت کوین، به سراغ اتریوم رفته‌ایم.

در بازه زمانی، بالاترین قیمت اتریوم معادل ۲۰۴۲ دلار و پایین‌ترین قیمت آن ۱۷۰۶ دلار ثبت شده است. به این ترتیب اتریوم در هفته گذشته ۱۹ درصد ریزش را تجربه کرده است.  شاخص دامیننس اتریوم ۱۷.۸ درصد است.

مقدار اتریوم‌های سپرده‌گذاری شده در اتریوم ۲

شبکه اتریوم در حال حاضر از الگوریتم گواه اثبات کار استفاده می‌کند اما در ادامه این الگوریتم در شبکه اتریوم ۲ به گواه اثبات سهام تغییر پیدا خواهد کرد. نمودار زیر، مقدار اتریوم‌های موجود در قرارداد اتریوم ۲ را نشان می‌دهد:

اتریوم ذخیره شده در اتریوم 2

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده، روند ارسال رمز ارز اتر به قرارداد هوشمند اتریوم ۲ همچنان صعودی است. تا این لحظه بیش از ۶ میلیون اتر ( بیش از ۵ درصد کل اتریوم‌ها) به اتریوم ۲ منتقل شده است.

مقدار اتریوم‌های ذخیره شده در بخش دیفای

اتریوم ذخیره شده در دیفای

تصویر فوق تعداد اتریوم‌های ذخیره شده در حوزه دیفای را نشان می‌دهد. تا به امروز ۹.۵۷ میلیون اتریوم در بخش دیفای قفل شده است. در مجموع تعداد ۱۶ میلیون واحد رمز ارز اتر با ذخیره شدن در بخش دیفای و اتریوم ۲ از چرخه بازار خارج شده است.

بررسی رفتار سرمایه‌گذاران اتریوم

برای بررسی رفتار پول هوشمند یا Smart Money چند شاخص شناخته شده وجود دارد که در این بخش آن‌ها را نمایش خواهیم داد.

بررسی رفتار سرمایه گذاران اتریوم
  • تفسیر نمودار: از آنجا که این نمودار قبلا برای بیت کوین استفاده شد به دلیل شباهت، از قرائت نمودار صرف نظر می‌کنیم. همانطور که در تصویر بالا مشخص است، پس از ریزش قیمت اتریوم نیز شاهد کاهش جدی فعالیت سرمایه‌گذاران بزرگ اتریوم هستیم. با رسیدن قیمت اتریوم به سطح ۳۷۰۰ دلار شاهد افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاران اتریوم هستیم. پس از آن قیمت ریزش شدیدی را تجربه کرده که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بزرگ اتریوم، دارایی خود را فروخته و از بازار خارج شده‌اند. پس از آن تا به امروز شاهد فعالیت قابل توجهی از سمت این بازیگران بزرگ نبوده‌ایم.

بررسی فعالیت خرده‌سرمایه‌گذاران اتریوم

همانطور که در مورد بیت کوین اشاره شد، تحلیلگران رفتار قیمت در بازارهای مالی معتقدند که قیمت را پول هوشمند جابه‌جا می‌کند، اما رفتار خرده‌سرمایه‌گذاران را نیز باید مدنظر قرار داد. همچنین وضعیت کیف پول‌های صرافی و نرخ ورود و خروج اتریوم به آن‌ها نیز نکته مهمی است که در ادامه به این دو مورد نیز اشاره خواهیم کرد.

بررسی تعداد آدرس‌های فعال اتریوم

بررسی تعداد آدرسهای فعال اتریوم

نمودار بالا تعداد آدرس‌های فعال در شبکه اتریوم را نشان می‌دهد. این شاخص به اختصار DAA (Daily Active Address) نامگذاری شده است که در صورتی که هر آدرس یک یا چند تراکنش را در یک روز به ثبت برساند، در این شاخص در نظر گرفته خواهد شد. خط سبز، تعداد آدرس‌های فعال در شبکه و خط مشکی قیمت اتریوم را نشان می‌دهد.

  • تفسیر نمودار: همانطور که در تصویر بالا مشخص است، پس از ریزش قیمت اتریوم، شاخص DAA نیز کاهش یافته و تا به امروز فعالیت محسوسی مشاهده نمی‌شود. این نکته نشان می‌دهد که افراد در این قیمت‌ها اتریوم خود را جابه جا نمی‌کنند.

تحلیل احساسات معامله‌گران

برای تحلیل احساسات معامله‌گران به سراغ بررسی وضعیت سود و زیان سرمایه‌گذاران اتریوم می‌رویم. با استفاده از این شاخص وضعیت فشار خرید و فروش در بازار دقیق‌تر محاسبه خواهد شد.

تحلیل احساسات معامله‌گران اتریوم

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، با توجه به قیمت لحظه‌ای اتریوم حدودا ۷۷ درصد افرادی که اتریوم خریداری کرده‌اند در سود بوده و تنها ۱۷ درصد در ضرر هستند. از این نظر شرایط شبکه اتریوم کاملا با بیت کوین متفاوت است. حجم قابل توجهی اتریوم (۳۳ میلیون اتریوم) در محدوده ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار خریداری شده است؛ از این نکته می‌توان نتیجه گرفت که محدوده ۱۰۰۰ دلار، حمایت خوبی برای اتریوم به حساب می‌آید. تنها ۱۹ میلیون اتریوم در محدوده قیمتی ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار خریداری شده‌اند. از آن‌جا که این افراد در حال حاضر در ضرر هستند، در زمان رسیدن قیمت اتریوم به ۲۰۰۰ و پس از آن ۴۰۰۰ دلار، ممکن است شاهد فشار فروش از طرف این افراد باشیم. اما با توجه به حجم خرید در محدوده ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار، به نظر می‌رسد قدرت خریدران اتریوم بیشتر از فروشندگان آن خواهد بود. برای درک بهتر رفتار سرمایه‌گذاران در قیمت‌های فعلی، بازه تحلیلی خود را کوتاهتر می‌کنیم. تصویر زیر وضعیت سود و زیان خریداران اتریوم در بازه قیمتی ۱۶۸۸ تا ۲۲۸۸ دلار را مشاهده می‌کنید:

تحلیل قیمت اتریوم

مطابق نمودار بالا، وضعیت بازار در حالت تعادل قرار دارد. ۵۴ درصد افرادی که در این بازه اتریوم خریداری کرده‌اند در سود و ۴۶ درصد آن‌ها در ضرر هستند. تعداد اتریوم خریدران و فروشندگان نیز تقریبا برابر است و از این نمودار دقیقا نمی‌توان حمایت و مقاومتی را برای اتریوم تصور کرد.

نرخ ورود و خروج اتریوم به صرافی‌ها

نرخ ورود و خروج اتریوم به صرافیها

تصویر بالا، برآیند نرخ ورود و خروج  اتریوم به صرافی‌های مطرح حوزه ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. خط مشکی، قیمت اتریوم و قرمز نماینده برآیند نرخ ورود و خروج اتریوم در صرافی هاست. زمانی که ستون‌های قرمز بالای خط صفر قرار دارند، نشان می‌دهد که اتریوم‌هایی که به صرافی فرستاده می‌شود بیشتر از مقداری است که از آن خارج می‌شود و برعکس.

  • تفسیر نمودار: همانطور که مشخص است در مورد اتریوم ۲ مرتبه در روند صعودی آن، مقدار بسیار زیادی اتریوم از صرافی‌ها خارج شده و به نوعی این اتفاق، ادامه دار بودن روند صعودی اتریوم را تضمین کرده است. اما در هفته اخیر، همواره شاهد خروج اتریوم از صرافی بوده‌ایم اما مقدار آن‌ها قابل توجه نبوده (در مقایسه با تاریخچه آن) و همینطور شاهد روند خنثی قیمت اتریوم هستیم. این اتفاق در کنار کاهش جدی فعالیت سرمایه‌گذاران بزرگ اتریوم نشان می‌دهد که پول هوشمند فعلا وارد بازار اتریوم نشده است.

سخن پایانی

ما در این سری مقالات به سراغ اطلاعات آن‌چین بازار می‌رویم و سعی داریم تا الگوهای تکرار شونده مشترک بین قیمت و اطلاعات On-Chain را شناسایی کرده و در اختیار شما قرار دهیم. در نتیجه این مقاله و تمامی مواردی که در آن اشاره شده، به هیچ عنوان نباید ملاک تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری قرار گیرد. سعی ما این است تا به جای تحلیل مستقیم قیمت، عوامل تاثیرگذار بر نوسانات قیمت رمز ارزها را بشناسیم تا تحلیل دقیقتری از بازار داشته باشیم. اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید و یا اطلاعات آن چین مشخصی را پیدا کرده‌اید که بر قیمت رمز ارزها تاثیر دارد، با ما به اشتراک بگذارید.

 منبع
میهن بلاکچین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه