ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

پاسپورت دومینیکا

شنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۰۴:۲۲ ب.ظ

برای دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری، ۲ روش کمک بلاعوض به دولت دومینیکا و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تایید شده دولت دومینیکا وجود دارد. داشتن تابعیت و پاسپورت دومینیکا امکان سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورهای جهان را فراهم می‌کند.

پاسپورت دومینیکا و همه آنچه باید درباره قدرت پاسپورت دومینیکا بدانید

چقدر درباره پاسپورت دومینیکا (Dominica Passport) و روش اخذ این پاسپورت اطلاع دارید؟ اصلاً چه شناختی از این کشور دارید و تا چه اندازه درباره آن شنیده‌اید؟ دومینیکا جواهری طبیعی در دل دریای کارائیب است که به‌خاطر طبیعت بی‌نظیرش شناخته می‌شود. طبیعتی بکر، دست‌نخورده و حیرت‌‌انگیز که حتی دیدن تصاویر آن هم می‌تواند شما را سر ذوق بیاورد؛ چه برسد به حق زندگی در چنین کشوری. اگر دوست دارید درباره کشور دومینیکا بدانید، اگر می‌خواهید از شرایط اخذ تابعیت و پاسپورت دومینیکا مطلع شوید یا فقط تمایل دارید اطلاعات عمومی خود را درباره این کشور بیشتر کنید، این مطلب از کنکاش برای شما است. همه آنچه باید درباره دومینیکا و شهروندی دومینیکا بدانید را در این مطلب با شما به اشتراک گذاشته‌ایم:

پاسپورت چیست؟

پاسپورت یا گذرنامه کلمه‌ای است که به‌احتمال خیلی زیاد بارها به گوشتان خورده است. پاسپورت درواقع یک مدرک شناسایی رسمی است که از طرف دولت‌های مختلف برای شهروندان یک کشور صادر می‌شود. داشتن گذرنامه برای شهروندان هر کشور به این معنی است که دولت مربوطه از دیگر دولت‌‌ها و کشورها اجازه می‌‌خواهد تا به شهروندش اجازه گذر یا ورود به آن کشور را بدهند. علاوه بر این، داشتن پاسپورت تضمین‌کننده امنیت و حقوق مسافرانی است که برای مسافرت یا زندگی به کشور مقصد رفته‌اند.

دومینیکا کجاست؟

دومینیکا (به انگلیسی: Dominica) کشور جزیره‌ای است. این کشور در شرق دریای کارائیب و در جنوب شرقی فلوریدای آمریکا واقع شده است. دومینیکا که با نام «جزیره طبیعی کارائیب» هم شناخته می‌شود، بهشتی استوایی است که مسیرهای پیاده‌روی فراوان، ۳۶۹ رودخانه آب شیرین و چشمه‌های آبگرم دارد. به‌علاوه این شهر محل زندگی طوطی سیرو بومی و جمعیتی از نهنگ‌ها است که در دریای آبی عمیق اطراف جزیره زندگی می‌کنند. پایتخت دومینیکا شهر روسو است. این کشور در ۳ نوامبر سال ۱۹۷۸ به استقلال رسید. دومینیکا هم اکنون عضو کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا محسوب می‌شود. این جزیره دارای موقعیتی عالی از نظر جذب توریست‌های کانادا، آمریکا، اروپا و خاور دور است. دومینیکا جزء جزایر بادپناه و بخشی از منطقه آنتیل کوچک است. دومین چشمه آبگرم بزرگ دنیا و صدها دریاچه جوشان در این کشور قرار دارد. جمعیت جزیره دومینیکا حدود ۷۳,۰۰۰ نفر است.

مساحت این کشور ۷۵۰ کیلومترمربع است و انگلیسی را به‌عنوان زبان رسمی کشور می‌شناسند. زبان‌های کریول دومینیکایی و فرانسوی هم در برخی از مناطق این کشور استفاده می‌شود.

تفاوت کشور دومینیکا با کشور دومینیکن

حالا که با کشور دومینیکا و مشخصات اولیه آن آشنا شدید، لازم است یک نکته مهم درباره این کشور را ذکر کنیم. بعضی افراد کشور دومینیکا را با کشور دومینیکن اشتباه می‌گیرند، درصورتی‌که جز شباهتی که بین اسم این ۲ کشور وجود دارد، در باقی موارد ۲ کشور کاملاً جدا هستند.

جمهوری دومینیکن کشوری در بخش شرقی جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب است. زبان رسمی این کشور اسپانیایی است و با حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت و  ۴۴۵,۴۸ کیلومترمربع مساحت، دومین کشور بزرگ در حوزه دریای کارائیب محسوب می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع مطلب دومینیکا را با دومینیکن اشتباه نگیرید را بخوانید.

دولت دومینیکا

دومینیکا یک دولت دموکراتیک باثبات دارد که یکی از تمرکزهای آن حمایت قوی قانون اساسی از سرمایه‌گذاری است. سیستم حقوقی بر اساس حقوق عمومی انگلیسی تعریف شده و تولید ناخالص داخلی دومینیکا تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار است.

اخذ شهروندی دومینیکا از طریق برنامه سرمایه‌گذاری

برنامه اخذ مستقیم تابعیت و پاسپورت دومینیکا در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد. برنامه‌ای که یکی از قدیمی‌ترین و در دسترس‌ترین برنامه‌های CBI در جهان است. این برنامه بر اساس اصل ماده قانونی از بخش ۱۰۱ از قوانین مهاجرتی و تابعیت این کشور به تأیید مقامات دولتی دومینیکا رسیده است. بر اساس این قانون، دولت دومینیکا یک برنامه اقتصادی برای اعطای شهروندی ایجاد کرده است که به‌عنوان یکی از روش‌های موثر و موفق برای توسعه ملی محسوب می‌شود. این برنامه اقتصادی به متقاضیان امکان دریافت شهروندی و پاسپورت دومینیکا را می‌دهد.

علاوه بر این، دولت دومینیکا یکپارچگی برنامه شهروندی خود را در طول سالیان متمادی پرورش داده و اهمیت و اثرگذاری بیشتری برای این برنامه قائل شده است. برای واجد شرایط بودن در برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری، باید مدارک و سوابق دقیق متقاضیان توسط دولت دومینیکا بررسی شود و مبلغ لازم توسط متقاضی (اهدا به صندوق دولت دومینیکا یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تایید شده دولت) پرداخته شود.

سرمایه اهدائی در دومینیکا برای توسعه فناوری اطلاعات، صنعت، کشاورزی، گردشگری و... در پروژه‌هایی چون مدارس غیرانتفاعی، بازسازی بیمارستان‌ها، استادیوم ورزشی و دیگر پروژه‌های بخش خصوصی به‌کار برده می‌شود.

روش‌های اخذ پاسپورت دومینیکا

دولت دومینیکا از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کند تا با واریز سرمایه خود به این کشور باعث رشد و شکوفایی پایدار اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی و تجاری برای شهروندان دومینیکا شوند. همچنین دولت متعهد به ارائه چارچوب قانونی و اداری با پشتیبانی مالی و فنی لازم برای تشویق سرمایه‌گذاران و دستیابی به این اهداف است.

برای دریافت پاسپورت دوم از کشور دومینیکا، ۲ گزینه سرمایه‌گذاری وجود دارد. متقاضیان می‌توانند باتوجه‌به بودجه و برنامه‌ریزی خودشان، یکی از این ۲ روش‌ را انتخاب کنند:

  • پرداخت کمک بلاعوض به دولت دومینیکا

  • سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۲۰,۰۰۰ دلار آمریکا در پروژه‌های تأیید شده دولت دومینیکا

به جز هزینه اصلی مربوط به کمک به دولت و یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها، هزینه‌های دیگری از جمله هزینه بررسی پرونده، هزینه صدور گواهی شهروندی و هزینه صدور پاسپورت هم وجود دارد. همچنین به‌منظور جلوگیری از ورود تبهکاران و افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی به کشور دومینیکا، تحقیقات سخت‌گیرانه‌ای در مورد همه افراد شامل در پرونده انجام می‌شود و به‌منظور پوشش‌دهی هزینه‌های مربوط به انجام این امر، افراد متقاضی باید مبالغ تعیین شده را بپردازند.

یک نفر از اعضای خانواده می‌تواند برای کل خانواده اقدام کند و با انجام یکی از این روش‌ها، برای تمام اعضا شهروندی دریافت کند. خانواده‌ای که در این درخواست قرار می‌گیرد شامل متقاضی اصلی، همسر، به‌اضافه افراد تحت تکفل آنها است. وابستگان متقاضی اصلی هم شامل فرزندان، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، نوزادان، همسران جدید و خواهر و برادر است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که به‌ازای اضافه‌شدن هر فرد به این جمعیت، هزینه اضافی یا محدودیت‌های خاصی ممکن است اعمال شود.

روش پرداخت بلاعوض به صندوق تنوع اقتصادی برای اخذ پاسپورت دومینیکا

صندوق تنوع اقتصادی (EDF) از پروژه‌های دولتی و خصوصی در دومینیکا حمایت می‌کند. پروژه‌هایی که صنایعی مانند آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، ورزش و گردشگری را تحت پوشش خود دارند. در این روش، هزینه پرداختی به متقاضی بازگردانده نمی‌شود.

منبع : موسسه مهاجرتی کنکاش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه