ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

ایردراپ متامسک

متامسک یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین کیف پول‌های گرم است که توسط بسیاری از کاربران فعال حوزه دیفای و توسعه‌دهندگان استفاده می‌شود. از اوایل سال ۲۰۲۱ (دی ماه ۹۹) شایعاتی مبنی بر عرضه توکن متامسک و ایردراپ آن وجود داشت، اما از ماه آگوست (مرداد ۱۴۰۰) این خبر جدی‌تر شد؛ البته هنوز تاریخ آن مشخص نشده است. اما از آنجایی پلتفرم‌های دیفای توزیع توکن‌های رایگان خود را طبق زمان‌بندی مشخصی انجام می‌دهند (یعنی باید تا تاریخ معینی کار مشخصی انجام داده باشید تا ایردراپ به شما تعلق گیرد). در این مقاله به بررسی رویداد Crowdcast متامسک می‌پردازیم که در آن، توسعه‌دهندگان ارشد متامسک از برنامه‌های آینده این کیف پول خبر دادند و سپس، به آموزش نحوه سواپ کردن در این کیف پول می‌پردازیم. با ما همراه باشید. 

اطلاعاتی که در این مقاله وجود دارد، از دیتاهایی است که توسط تیم توسعه دهنده متامسک منتشر شده است. تاریخ دقیقی برای عرضه توکن و ایردراپ متامسک اعلام نشده و کارهایی که برای دریافت ایردراپ باید انجام دهیم نیز مشخص نشده است. بنابراین این ریسک وجود دارد که با انجام کارهای گفته شده در این مقاله، ایردراپ به شما تعلق نگیرد.

ایردراپ متامسک

ایردراپ متامسک

تیم متامسک اعلام کرده که ممکن است توکن خود را به بازار عرضه کنند. به گفته این تیم، راه اندازی این توکن به شرطی انجام می‌شود که دارای یک مورد استفاده قانع کننده باشد. بنابراین ممکن به زودی این توکن عرضه نشود؛ اما همانطور که قبلا اشاره کردیم، معمولا برای این نوع ایردراپ‌ها تاریخ مشخصی وجود دارد و معمولا زمانی که این Airdropها اعلام می‌شوند، برای کاربرانی که همان لحظه کاری که توسط تیم توسعه دهنده پلتفرم مشخص شده را انجام دهند، ایردراپ تعلق نمی‌گیرد؛ بلکه اعلام می‌کنند که تا تاریخی در گذشته اگر این کار را انجام داده باشید، به شما توکن رایگان تعلق می‌گیرد. به این موضوع، Snapshot گفته می‌شود. پلتفرم‌های دیفای تا تاریخ و روز مشخصی اسنپ‌شات می‌گیرند و هر آدرس کیف پولی که تا آن زمان این کار مشخص را انجام داده باشد غربال می‌شود و توکن‌ها به آن آدرس‌ها توزیع می‌شوند. 

آپدیت برخی مطالب ویدیو: قیمت توکن UNI اکنون حدود ۲۱ دلار است و تعداد کاربران فعال متامسک به ۱۰ میلیون نفر رسیده‌اند.

در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۲۱ (۴ شهریور ۱۴۰۰) چند نفر از اعضای تیم توسعه‌دهنده متامسک در CrowdCast (برنامه‌ای برای تماس‌های ویدیویی مانند زوم و اسکایپ) حاضر شدند و درباره برنامه‌های آینده این کیف پول صحبت کردند و در پایان نیز به سوالات کاربران پاسخ دادند.

توییت رویداد Crowdcast متامسک
توییت رویداد Crowdcast متامسک

توسعه دهندگانی که در این رویداد شرکت کردند، جیکوب کانتل (Jacob Contele)، اومنا تاشنیوال (Omna Toshniwal)، کوین گیم (Kevin Ghim)، اریک مارکس (Erik Marks)، تام هی (Tom Hay) و آنتونی آلبرتوریو (Anthony Albertorio) بودند و درباره دیدگاه چندزنجیره‌ای متامسک، شبکه‌های Custom و اهمیت آنها برای رودمپ Metamask، اولویت‌بندی برنامه‌ها، میزان پیشرفت آنها تا تاریخ این برنامه (۴ شهریور ۱۴۰۰)، ارتباط شبکه‌های Custom با اپلیکیشن موبایل و افزونه متامسک و پیشرفت این تیم در ارتقاء و تقویت برآوردهای کارمزد گس بر روی پروتکل لایه دوم خود، اطلاعاتی را به مخاطبان ارائه دادند. می‌توانید ویدیوی کامل این رویداد را از اینجا ببینید. 

همچنین در این رویداد، کاربرانی پرسیده بودند که آیا توکن متامسک در راه است؟ و اریک مارکس (توسعه دهنده ارشد متامسک) اعلام کرد که در صورتی که کاربرد مناسبی برای کریپتو پیدا کنیم و آن را از حالت توکن حاکمیتی خارج کنیم و تبدیل به توکن کاربردی کنیم، این رمز ارز را به بازار عرضه می‌کنیم. این تیم اعلام کرد که برنامه کوتاه‌مدت برای عرضه این توکن ندارند.

“ما نمی‌خواهیم توکنی را ایجاد کنیم که هیچ کاربردی نداشته باشد؛ می‌خواهیم این توکن کاربردهای قانع‌کننده و مناسبی داشته باشد.”

مارکس همچنین نگرانی خود را درباره امکان پامپ و دامپ توکن ابراز کرد. او توضیح داد که عرضه اولیه این توکن ممکن است باعث افزایش شدید قیمت رمز ارز این کیف پول شود؛ بنابراین پس از افزایش قیمت، کاربران به سرعت توکن‌ها را می‌فروشند و قیمت را دامپ (ریزش شدید قیمت) می‌کنند. 

متامسک در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهر ۹۹)، حدود ۱ میلیون کاربر فعال داشت و تا ماه آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) حدود ۵ میلیون نفر از این کیف پول استفاده می‌کردند؛ اما پس از این رویداد که در آن، توسعه دهندگان این ولت محبوب از برنامه‌های آینده متامسک و البته احتمال ایردراپ توکن Metamask صحبت کردند، تعداد کاربران این والت حدود ۲ برابر افزایش یافته‌اند و اکنون به ۱۰ میلیون نفر رسیده‌اند‍! بنابراین در صورت عرضه توکن رایگان، این ایردراپ تبدیل به بزرگ‌ترین Airdrop تاریخ خواهد شد. البته به احتمال زیاد، این ایردراپ تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که از Swap این کیف پول در شبکه اتریوم استفاده کرده باشند (البته این موضوع قطعی نیست و ممکن است به افرادی که در شبکه‌های دیگر مانند بایننس اسمارت چین نیز سواپ کرده‌اند، تعلق بگیرد). برخی شایعات نیز وجود دارد مبنی بر این که تنها به آدرس‌هایی که بالای ۱۰۰۰ دلار در کیف پول سواپ کرده‌اند، توکن رایگان توزیع خواهد شد، که این موضوع نیز قطعی نیست. 

متامسک ماهیانه بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال دارد و اگر بخواهد ایردراپ را بین همه کاربران توزیع کند، تعداد خیلی کمی توکن به هر کاربر می‌رسد. ممکن است فقط به آنهایی که داخل متامسک سواپ کرده‌اند ایردراپ کند که این کار هم باعث بالا رفتن تعداد کاربران واجد شرایط می‌شود؛ زیرا پس از رویداد CrowdCast، اکنون بسیاری از کاربران می‌دانند که احتمال ایردراپ از طریق سواپ کردن در متامسک، بیشتر است. البته شایعاتی نیز وجود دارد که متامسک به کسانی که بالای ۱۰۰۰ دلار سواپ کرده‌اند، ایردراپ خواهد کرد. هیچ کدام از این موارد قطعی نیست.

وبسایت ICODrops

متامسک در وبسایت ICODrops
متامسک در وبسایت ICODrops

در تصویر بالا وبسایت ICODrops را می‌بینیم که در بخش Upcomingها (قسمت پیش فروش توکن‌ها در آینده) متامسک نیز حضور دارد؛ اما تاریخ آن هنوز مشخص نیست. در تصویر زیر اطلاعات این توکن را می‌بینیم که از نوع ERC20 است و قرار است یک توکن کاربردی باشد. معمولا پروتکل‌های دیفای در زمانی که توکن خود را به صورت پیش فروش و فروش عمومی عرضه می‌کنند، به کاربران فعال خود نیز توکن‌ها را ایردراپ می‌کنند.

اطلاعات توکن متامسک در icodrops
اطلاعات توکن متامسک در ICODrops

تابستان ۲۰۲۰: رونق پلتفرم‌های دیفای

از تابستان سال ۲۰۲۰ که حوزه دیفای به شدت رونق گرفت، پلتفرم‌های محبوبی مانند یونی سواپ و وان اینچ مقداری از توکن‌های خود را به کاربران اولیه خود ایردراپ کردند. این رمز ارزهای رایگان، برای کاربران بسیار سودآور بودند. یونی سواپ حدود ۴۰۰ توکن به هر آدرسی که تا قبل از تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۱ شهریور ۹۹) از این صرافی غیرمتمرکز استفاده کرده بود، ایردراپ کرد. در آن زمان، توکن UNI حدود ۱ دلار قیمت داشت؛ اما امروز پس از گذشت حدود یک سال، قیمت UNI به حدود ۲۱ دلار رسیده است. یعنی افرادی که ۴۰۰ توکن یونی را به صورت رایگان دریافت کرده بودند، اکنون حدود ۸۴۰۰ دلار سرمایه دارند!

دکس 1Inch نیز اعلام کرده بود که هر آدرسی که تا روز ۲۴ دسامبر (۴ دی ماه) با صرافی وان اینچ در تعامل بوده، واجد شرایط شرکت در ایردراپ است. البته آدرس کیف پول، باید حداقل یک معامله قبل از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۴ شهریور ۹۹)، انجام ۴ معامله در مجموع و یا به اندازه ۲۰ دلار تا قبل از ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ (۴ دی ۹۹) انجام می‌داد تا بتواند این ایردراپ را دریافت کند. به آدرس‌هایی که واجد شرایط ایردراپ بودند، ۶۳۰ توکن رایگان توزیع شد که در آن زمان، حدود ۲۰۰۰ دلار ارزش داشت. حدود ۹ ماه پس از توزیع این رمز ارزها، قیمت 1INCH حدود ۲.۶۳ دلار است.

آموزش سواپ کردن در کیف پول متامسک

در این آموزش، ما به سواپ کردن بر روی شبکه اتریوم اکتفا می‌کنیم. اما Swap در مابقی شبکه‌ها نیز مشابه اتریوم است. ابتدا اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما بر روی شبکه Ethereum Mainnet باشد. 

انتخاب شبکه اتریوم در کیف پول متامسک
انتخاب شبکه اتریوم در کیف پول متامسک

بر روی گزینه Swap کلیک کنید. 

انتخاب گزینه Swap در متامسک
انتخاب گزینه Swap

در این بخش رمز ارزهای خود را انتخاب کنید. در بخش Advanced Options نیز می‌توانید میزان اسلیپیج (Slippage) را انتخاب کنید. اگر بازار نوسانات زیادی داشته باشد، باید اسلیپیج را بالاتر انتخاب کنید تا تراکنش شما تایید شود. به طور پیش فرض، Slippage متامسک بر روی ۳ درصد قرار دارد. اسلیپیج به معنی اختلاف مقدار توکن دریافتی نهایی شما با مقدار اولیه است؛ به عبارتی دیگر، اگر اسلیپیج روی ۳ درصد باشد، یعنی شما اجازه می‌دهید که با ۳ درصد اختلاف قیمت، توکن شما خریداری شود. پس از انتخاب این بخش، روی Preview Swap کلیک کنید. برای آشنایی بیشتر با اسلیپیج این مقاله را مطالعه کنید: 

انتخاب توکن‌ها برای سواپ کردن در متامسک
انتخاب توکن‌ها برای سواپ کردن

در اینجا، مقدار توکن دریافتی و میزان کارمزد به شما نمایش داده می‌شود. پس از بررسی اطلاعات، بر روی Swap کلیک کنید تا تبادل توکن شما انجام شود.

تبریک می‌گوییم! شما با موفقیت در بخش Swap متامسک تبادل توکن‌های خود را انجام دادید. به احتمال زیاد، متامسک به آدرس‌هایی که از سواپ این کیف پول استفاده کرده باشند، ایردراپ می‌کند. 

جمع‌بندی

از تابستان سال ۲۰۲۰ که پروژه‌های دیفای غوغا کردند و تعدادی از آنها توکن‌های رایگان بین کاربران توزیع کردند، استفاده از این پلتفرم‌ها بیشتر شد. کیف پول متامسک نیز ممکن است توکن‌های خود را زمانی که به بازار عرضه کرد، بین کاربران فعال خود ایردراپ کند؛ اما این که این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد، مشخص نیست. به احتمال زیاد، به کاربرانی که از Swap این ولت استفاده کرده باشند، توکن رایگان توزیع خواهد شد. در این مقاله به بررسی رویداد Crowdcast متامسک پرداختیم که در آن، توسعه‌دهندگان متامسک از برنامه‌های آینده این کیف پول خبر دادند و سپس، به آموزش نحوه سواپ کردن در متامسک پرداختیم.

اطلاعاتی که در این مقاله وجود دارد، از دیتاهایی است که توسط تیم توسعه دهنده متامسک منتشر شده است. تاریخ دقیقی برای عرضه توکن و ایردراپ متامسک اعلام نشده و کارهایی که برای دریافت ایردراپ باید انجام دهیم نیز مشخص نشده است. بنابراین این ریسک وجود دارد که با انجام کارهای گفته شده در این مقاله، ایردراپ به شما تعلق نگیرد.
 منبع
میهن بلاکچین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه