ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

سقوط قیمت بیت‌کوین به زعم اسکات ماینرد

یک بررسی نشان می‌دهد که از این به بعد در روند قیمت بیت کوین هیچگاه شاهد اصلاح قیمت ۸۰٪ نخواهیم بود.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، این نتیجه‌گیری بر اساس گزارش جدید شرکت سرمایه‌گذاری رمز ارزها و صندوق پوشش ریسک Pantera Capital منتشر شده است. این گزارش اشاره می‌کند که شدت کاهش قیمت بیت کوین نسبت به دوره‌های گذشته کاهش یافته است.

برای مثال، در بازه زمانی سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین حدود ۸۳٪ و به ترتیب از سطوح ۱،۱۱۱ دلار و ۲۰،۰۸۹ دلار ریزش داشته است. قیمت این رمز ارز در بازه‌های زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ پس از روند صعودی مشابه، اصلاح‌های گسترده‌ای را تجربه کرد. با این وجود میزان ریزش قیمت کمتر بود و به ترتیب ۶۱٪ و ۵۴٪ اصلاح شد.

بازاهای خرسی و گاوی تاریخ بیت کوین

دن مورهد (Dan Morehead) مدیر اجرایی شرکت Pantera Capital، بر افت مداوم احساسات فروش پس از چرخه‌های نزولی در بازه‌های زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ اشاره کرد و افزود که افت بازارها در آینده ضعیف‌تر خواهد بود. او توضیح داد:

من مدت‌ها است می‌گویم هرچه بازار گسترده‌تر شود، ارزش بیشتری پیدا کند و نهادینه‌تر شود، دامنه نوسان قیمت‌ها تعادل بیشتری خواهد داشت.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که روند صعودی قیمت بیت کوین قدرت گرفته است و در حال آزمایش کردن قیمت‌های نزدیک به ۶۵،۰۰۰ دلار است که بالاترین رکورد قیمتی BTC محسوب می‌شود.

نسبت قیمت بیت کوین به دلار تحت تاثیر تایید اولین ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای اولین بار از اوایل ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت) به بالاتر از ۶۰،۰۰۰ دلار رسیده است.

چرخه قیمتی بیت کوین در طول تاریخ

تایید ETF بیت کوین Proshares انتظارات را مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران سازمانی بتوانند از این پس آسان‌تر وارد بازار بیت کوین شوند افزایش داده است. این امر همچنین به بیت کوین کمک کرد تا تقریبا تمام ضررهای وارد شده در بازه نزولی آوریل (فروردین) تا جولای (تیر) را جبران کند زیرا قیمت BTC در این بازه دو برابر شد و توانست سطوح بالای ۶۰،۰۰۰ دلار را پس بگیرد.

تایید ETF بیت کوین توسط کمیسیون SEC، روزی تاریخی برای رمزارزها رقم زد

آیا ارزش کنونی بیت کوین کمتر از ارزش واقعی آن است؟

صحبت از ارزش ۱۰۰،۰۰۰ دلاری بیت کوین این روزها بسیار شنیده می‌شود چرا که بیت کوین پس از تایید اولین ETF، رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک دارایی مالی اصلی است. مورهد با اشاره به مدل محبوب انباشت به جریان که تاثیر رویداد هاوینگ را بر قیمت‌ها بررسی می‌کند، نظریه افزایش فزاینده قیمت بیت کوین (که پس از این رویدادها رخ می‌دهد) را برای سال جاری رد کرده است.

هاوینگ چیست؟ همه چیز درباره نصف شدن پاداش استخراج رمزارزها

او خاطر نشان کرد که اولین رویداد هاوینگ نرخ صدور بیت کوین‌های جدید را به میزان ۱۵٪ outstanding supply آن (معادل ۱۰.۵ میلیون BTC) کاهش داده است که این موضوع باعث رشد ۹،۲۱۲ ٪ قیمت بیت کوین شده است. برای محاسبه این میزان (۱۵٪) روش زیر به کار گرفته شده است:

معیار outstanding supply به تعداد بیت کوین‌های صادر شده از ابتدا تا زمان مد نظر اطلاق می‌شود که در اینجا این زمان بر اساس دوره هاوینگ معین شده است. تاریخ هر دوره در ستون اول جدول زیر نشان داده شده است. در ستون دوم تعداد بیت کوین‌های کاهش یافته در هر بلاک پس از هاوینگ نمایش داده شده است. قابل ذکر است در هر هاوینگ میزان پاداش استخراج نصف می‌شود و این عدد در ابتدا ۵۰ BTC به ازای هر بلاک بوده است. در ستون سوم مجموع بیت کوین‌هایی کاهش یافته در هر دوره ۴۴۶ روزه پس از هر هاوینگ مشخص شده است. این مقدار از ضرب عدد ۴۴۶ در تعداد بیت کوین‌های صادر شده در هر روز (۲۴ ساعت × ۶ بلاک در ساعت × عدد موجود در ستون دوم) محاسبه شده است. مقدار outstanding supply در ستون چهارم درج شده است. از تقسیم اعداد ستون ۳ بر مقادیر ستون ۴، شاخص ذکر شده به دست می‌آید که به صورت درصد عنوان می‌شود.

آمار کاهش عرضه پس از رویدادهای هاوینگ

به همین ترتیب دومین رویداد هاوینگ میزان این شاخص را به یک سوم outstanding supply (معادل ۱۵.۷۵ میلیون BTC) کاهش داد که این موضوع نیز باعث رشد ۲،۹۱۰٪ قیمت بیت کوین شد. این عدد تقریبا یک سوم رشد قیمتی قبلی بود و تاثیر کمتری بر قیمت داشت.

در نمودار زیر هر هاوینگ با خط عمودی سفید رنگ مشخص شده است و رشد قیمت تا اوج آن در محدوده رنگی پس از هاوینگ نمایش داده شده است.

افزایش قیمت های آینده بیت کوین

آخرین رویداد هاوینگ نیز در ۱۱ می ۲۰۲۰ (۲۲ اردیبهشت) اتفاق افتاده است که میزان عرضه بیت کوین جدید نسبت به عرضه در گردش باز هم کاهش یافت و باعث رشد ۷۲۰٪ قیمت بیت کوین شد. مورهد همچنین گفت:

از طرف دیگر احتمالا از این پس شاهد رشد ۱۰۰ برابری قیمت در یک سال نیز نخواهیم بود.

او اضافه کرد:

چرخه قیمتی بیت کوین که به صورت لگاریتمی نشان داده شده است باعث می‌شود قیمت امروز بیت کوین از نظر من ارزان به نظر برسد.

به نظر شما قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری به ۱۰۰،۰۰۰ دلار می رسد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع 2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه