ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

قانونگذاری بیت کوین

ران پاول (Ron Paul) یکی از اعضای سابق کنگره آمریکا معتقد است که بیت کوین همانند پول باید قانونگذاری شود و مشمول مالیات قرار نگیرد.

پاول یکی از آزادیخواهان سرسخت و نویسنده کتاب “پایان کار فدرال رزرو” است که به دلیل نظراتش در خصوص قانونگذاری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال معروف شده است. پاول دائما فدرال رزرو را به دلیل چاپ پول بی‌رویه از آغاز شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار داده است.

ران پاول ۸۵ ساله قبل از حضور خود در همایش بیت کوین میامی در تاریخ ۳ ژوئن با خبرگزاری حوزه اقتصادی Kitco News مصاحبه کرد و خاطرنشان کرد که هدف او، کمک به قانونگذاری و مشروع سازی رقابت بین ارزهای دیجیتال و پول است و به نظر وی، مردم این موضوع را متوجه خواهند شد و آزادی انتخاب به دست خواهد آمد.

قانونگذاری بیت کوین

او طلا و بیت کوین را به عنوان پول و رقیب دلار آمریکا خواند. پاول اذعان داشت دلیل اصلی که سرمایه‌گذاران به دنبال چنین سرمایه‌گذاری‌های جایگزینی هستند، محافظت از سرمایه خود در مقابل کاهش ارزش دلار آمریکا است.

پاول معتقد است که به این دلیل، شکل‌های جایگزینی از پول باید همانند ارزهای فیات مالیات گذاری شوند. وی گفت:

در حال حاضر، اگر طلا خرید و فروش کنید مشمول مالیات می‌شوید. اگر از بیت کوین سود کسب کنید با مالیات مواجه می‌شوید. اما مالیاتی برای پول پرداخت نمی‌کنید.

پاول معتقد است که نهادهای قانونگذاری آمریکا در صدد قانونگذاری و دریافت مالیات از بیت کوین هستند زیرا بیتکوین در حال رقابت با دلار است. پاول خاطرنشان کرد که دولت‌های مختلف در سراسر تاریخ، تمایل بسیار زیادی به کنترل کردن پول داشته‌اند. وی پیش‌بینی کرد که دولت‌ها هرگز کنترل پول را از دست نخواهند داد.

پاول تاکید داشت که در همایش بیت کوین میامی صرفا در خصوص اهمیت فنی و تکنیکی فناوری بلاک چین صحبت نمی‌کند، بلکه صحبت‌های وی بیشتر از زاویه این موضوع است که بازار بتواند تصمیم بگیرد و آزادی انتخاب و عمل داشته باشد. وی گفت:

من در این همایش نمی‌خواهم بگویم که بیت کوین از نظر فنی خوب، بد یا متفاوت است، بلکه صحبت‌های من بیشتر حول محور آزادی انتخاب و عمل می‌چرخد. مردم باید درباره این موضوع تصمیم بگیرند، نه دولت‌ها.

 منبع
cointelegraph

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه