ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

 

با استفاده از ۴ روش سرمایه‌گذاران می‌توانند از سطح حمایت و مقاومت به منظور افزایش سود تریدها استفاده کنند تا در نهایت معاملات بهتری انجام دهند. این مساله می‌تواند در معاملات تریدرها تفاوت فاحشی ایجاد کند. تفاوتی به اندازه یک معامله موفق و پر سود با یک معامله با ضرر زیاد. ما در این مقاله نحوه استفاده از سطوح حمایت و مقاومت برای معاملات رمز ارزها را آموزش می‌دهیم.

سطح حمایت و مقاومت چیست؟

یک تریدر برای انجام معاملات خود یک هدف مشخص دارد؛ خرید در قیمتی پایین و فروش آن در قیمت بالاتر. اما برای بسیاری از سرمایه‌گذاران این کار همانند غنی سازی اورانیوم بوده و کاری بسیار دشوار است. یکی از اساسی‌ترین و قابل‌فهم‌ترین استراتژی‌هایی که می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند، شناسایی سطح حمایت و مقاومت یک رمز ارز است. هنگامی که معامله‌گران بتوانند این سطوح را تشخیص دهند، می‌توانند زمان ورود و خروج خود به بازار را تنظیم کنند. تشخیص حمایت و مقاومت در بازارهای با روند صعودی، روند نزولی و حتی روند خنثی نیز مفید است. بیایید به تفصیل به این مساله بپردازیم.

حمایت چیست؟

حمایت چیست؟

حمایت در جایی شکل می‌گیرد که تقاضا برای خرید یک رمز ارز افزایش یابد و این افزایش تقاضا بیشتر از فشار عرضه آن رمز ارز توسط فروشندگان آن باشد. به عبارتی قدرت افرادی که اقدام به خرید آن ارز دیجیتال دارند، بیشتر از قدرت فروشندگان آن باشد؛ در نتیجه این اتفاق از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری می‌کند. در این سطح دو اتفاق رقم می‌خورد:

خریداران (گاوها) در این سطح تمایل به خرید دارند زیرا معتقدند قیمت به قدر کافی جذاب است و احتمال اینکه قیمت پایینتر از این معامله شود، بسیار کم است.

از طرف دیگر، فروشندگام (خرس‌ها، تریدرهایی که پوزیشن شورت دارند) پوزیشن شورت خود را بسته و از بازار خارج می‌شوند. زیرا آن‌ها معتقدند که بازار به اندازه کافی افت کرده است و احتمالا به‌زودی بازگشت قیمت اتفاق می‌افتد. هنگامی که هر دو این موقعیت‌ها رخ بدهد، یک حمایت تشکیل می‌شود.

حمایت قیمتی چیست؟

نمودار بالا نمونه مناسبی از یک حمایت قوی است. هر بار که قیمت EOS به سطح ۲.۳۳ دلار کاهش می‌یابد، خریداران ظاهر می‌شوند و میزان فروش کاهش می‌یابد. این مساله باعث می‌شود تقاضا بیش از میزان عرضه شود و در نتیجه قیمت افزایش می‌یابد.

اگرچه حمایت‌های افقی قابل اطمینان‌تر در نظر گرفته می‌شوند، اما آن‌ها تنها راه شناسایی حمایت نیستند. در طی روندهای صعودی، خط روند صعودی نیز به‌عنوان حمایت عمل می‌کند.

حمایت خط روند صعودی

لایت کوین (LTC) در دسامبر سال ۲۰۲۰ روند صعودی خود را آغاز کرد. پس از آن، چندین بار قیمت لایت کوین به خط روند صعودی برخورد داشته و مجددا روند صعودی خود را ادامه داده است. دلیل این اتفاق این بود که وقتی قیمت به خط روند نزدیک شد، خریدران با این باور که جفت ارز LTC/USDT  برای خرید به سطوح جذابی رسیده است، خرید کردند.

در همان زمان، دسته دیگری از معامله‌گران با فرض اینکه ممکن است قیمت در کوتاه مدت به محدوده اشباع فروش رسیده و قیمت بیش از این کاهش نمی‌یابد، پوزیشن فروش خود را بسته‌اند. رفتار این دو دسته از معامله‌گران به طور همزمان باعث شد کاهش قیمت متوقف شود و روند صعودی از سر گرفته شود.

سطوح مقاومت چیست؟

مقاومت را می‌توان نقطه مقابل حمایت دانست. این سطحی است که عرضه بیش از تقاضا است و حرکت صعودی را متوقف می‌کند. مقاومت زمانی اتفاق می‌افتد که خریدارانی که در سطوح پایین‌تر خرید کرده‌اند شروع به فروش رمز ارز و دریافت سود خود می‌کنند و معامله‌گران نزولی، پوزیشن “شورت” روی رمز ارز مورد نظر را باز می‌کنند؛ زیرا معتقدند که این روند صعودی پایان یافته و قیمت آماده برای عقب‌نشینی است. وقتی عرضه بیش از تقاضا باشد، روند صعودی متوقف شده و معکوس می‌شود.

سطح حمایت و مقاومت

حمایت یا مقاومت نیازی به یک سطح واحد ندارد. نمودار فوق نشان می‌دهد که چگونه منطقه بین ۱۰,۵۰۰ دلار تا ۱۱,۰۰۰ دلار به‌عنوان منطقه مقاومت عمل می‌کند. هر زمان که قیمت به این منطقه می‌رسید، معامله‌گران کوتاه مدت سود خود را ذخیره می‌کردند و معامله‌گران نزولی جفت ارز BTC/USDT را *شورت* می‌کردند. بین آگوست ۲۰۱۹ و جولای ۲۰۲۰، این جفت ارز در پنج بار در سطح مقاومت، متوقف شده است.

مانند حمایت، لازم نیست که خط مقاومت (یا منطقه مقاومت) همیشه افقی باشد.

سطح حمایت و مقاومت

در دوران افت از ۶ می ۲۰۱۸، تا ۴ جولای ۲۰۱۸، اتر (ETH) به خط مقاومت که خط روند نزولی نیز نامیده می‌شود رسید اما موفق به عبور از آن نشده است. این به‌خاطر این است که معامله‌گرانی که چشم انداز نزولی داشتند از مقاومت‌ها برای شروع موقعیت‌های *شورت* جدید استفاده می‌کردند زیرا همچنان ریزش قیمت را پیش‌بینی می‌کردند.

در همان زمان، معامله‌گران صعودی که با افت شدید خرید می‌کردند موقعیت‌های خود را در نزدیکی خط مقاومت بسته و از بازار خارج می‌شدند. از این رو، خط مانند یک دیوار عمل کرد و قیمت در زمان رسیدن به آن، روند نزولی گرفته است.

شناسایی حمایت و مقاومت در روند افقی

سطح حمایت و مقاومت

هنگامی که حمایت و مقاومت به وضوح مشخص می‌شود، مانند جفت ارز EOS/USD در نمودار بالا، معامله گران می‌توانند با رسیده قیمت به حمایت، خرید کرده و منتظر صعود قیمت مانده و در نزدیکی سطح مقاومتی معامله خود را بسته و سود بدست آمده را ذخیره کنند. حدضرر برای چنین خریدهایی می‌تواند دقیقاً زیر سطح حمایت باشد.

خرید روی حمایت در روند صعودی

هنگامی که یک رمز ارز سه بار به حمایت خط روند صعودی برخورد می‌کند، معامله‌گران ممکن است انتظار داشته باشند که این خط حفظ شود. پس می‌توان موقعیت‌های خرید را در برگشت قیمت به این خط روند صعودی، بوجود آورد. حدضرر این معامله را می‌توان دقیقاً زیر خط روند در نظر گرفت.

سطح حمایت و مقاومت

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، جفت ارز ETH/USDT در چندین نوبت در محدوده خط روند حمایت شده و روند صعودی خود را ادامه داده است. با این حال، وقتی جفت ارز به زیر خط روند صعودی افتاد، روند نزولی جدیدی را شروع نکرد. بلکه قیمت در یک روند خنثی اصلاح شده تا با قدرت بیشتر روند صعودی پیشین را ادامه دهد.

در صورت افت و تثبیت قیمت در زیر روند صعودی، ممکن است معامله‌گران موقعیت‌های خرید خود را ببندند اما این به معنی باز کردن پوزیشن شورت نیست جدید نیست. اگر قیمت پس از یک روند خنثی، روند صعودی خود را از سر بگیرد، معامله‌گران ممکن است دوباره به دنبال فرصت‌های خرید باشند.

تبدیل حمایت به مقاومت و برعکس

هنگامی که قیمت از مقاومت بالاتر می‌رود و اصطلاحا مقاومت را می‌شکند، معامله‌گران صعودی سعی می‌کنند مقاومت قبلی را به سطح حمایت تبدیل کنند. اگر این اتفاق بیفتد، روند صعودی جدید آغاز یا از سر گرفته می‌شود. اگر این اتفاق چندین بار رخ دهد، ممکن است فرصت خوبی برای خرید فراهم کند.

سطح حمایت و مقاومت

بیت کوین از آگوست ۲۰۱۹ تا جولای ۲۰۲۰ بین منطقه ۱۰,۵۰۰ دلار تا ۱۱,۰۰۰ دلار گیر کرده بود. پس از عبور از منطقه مقاومت، قیمت مجددا به زیر ۱۰,۵۰۰ دلار کاهش یافت، اما معامله‌گران صعودی با خرید بسیار بالا، این سطح را به حمایت تبدیل کردند. این فرصت جدید خرید را به معامله‌گران ارائه می‌داد زیرا روند صعودی جدید تازه شروع شده بود.

سطح حمایت و مقاومت

نمودار پولکادوت (DOT) در بالا نشان می‌دهد که منطقه بین ۲۸,۹۰ دلار تا ۲۶,۵۰ دلار از ۱۴ فوریه تا ۱۸ می سال جاری به‌عنوان منطقه حمایت عمل می‌کرد. با این حال، هنگامی که قیمت به زیر منطقه حمایت رسید این حمایت از دست رفته تلقی شده و منطقه به مقاومت تبدیل شد و از آن زمان قیمت موفق به عبور از این سطح نشده است. این نمونه‌ای است که یک منطقه حمایت به مقاومت تبدیل می‌شود.

سخن پایانی

ضمن تجزیه و تحلیل هر کوین، معامله‌گران باید سطح حمایت و مقاومت را بررسی کنند زیرا می‌توانند به عنوان فرصت‌های خوب ورود و خروج عمل کنند. در یک روند صعودی، معامله‌گران باید به‌دنبال خرید در سطح حمایت باشند و در یک روند نزولی، معامله‌گران باید به‌دنبال *شورت* در خط مقاومت باشند. سطح حمایت و مقاومت ثابت نیستند و قول معروفی در تحلیل تکنیکال وجود دارد که: حمایت و مقاومت‌ها تا ابد پایدار نخواهند بود و همواره تریدرها باید مراقب شکست این سطوح باشند. یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از حدضرر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه