ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

چندین سال است که بازار گمانه‌زنی قیمت ارزهای دیجیتال داغ و پر از حاشیه‌های فراوان است. با صرف وقت اندکی در وبلاگ‌ها، توییتر و سایت‌های خبری مختلف متوجه می‌شوید که سرمایه‌گذاران، تحلیلگران معروف و کاربران عادی بسیاری در حال ارائه پیشبینی خود از وضعیت قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ هستند.

حساب توییتر بیت کوین در این هفته نظرسنجی را مبنی بر پیش‌بینی قیمت بیت کوین برگزار کرد. تقریباً ۵۰ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که ۳۵.۵ درصد از شرکت‌کنندگان پیش‌بینی کردند که بیت کوین سال میلادی جاری را با قیمتی بالای ۶۰هزار دلار ترک خواهد کرد. ۲۵.۷ درصد از کاربران هم قیمتی بین ۵۵ هزار تا ۶۰ هزار دلار را برای بیت کوین پیش‌بینی کرده‌اند.

عملکرد بیت کوین در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱

به گزارش میهن بلاکچین قیمت بیت کوین پس از ریزش ۵۰۰۰ دلاری طی هفته‌های گذشته، در اوایل این هفته به سطح ۵۷,۰۰۰ و ۵۷,۵۰۰ دلاری رسید. طبق اخبار منتشر شده، معامله بیت کوین بالای ۵۷هزار دلار این امید را زنده می‌کند که مجدداً رکوردشکنی اتفاق بیافتد.

بیت کوین در ماه نوامبر به بالاترین رکورد خود در سال رسید و برای اولین بار از مرز ۶۸هزار دلار عبور کرد. اما در عرض چند روز مجدداً به زیر ۵۶هزار دلار سقوط کرد و این سوال را برای کاربران بسیاری ایجاد کرد که آیا الان زمان قیمت خرید بیت کوین در کف قیمت است یا خیر؟ تحولات قیمتی هفتگی بیت کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در مجموع عملکرد مثبتی داشته است.   

افزایش مجدد قیمت بیت کوین در هفته دوم ماه نوامبر این نوید را می‌دهد که ممکن است پیشبینی تحلیلگران مطرح از روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتال در انتهای ماه نوامبر که این روزها با هشتگ Moonvember در شبکه‌های اجتماعی مشهور است درست از آب دربیاید. البته با وجود اینکه هدف تعیین شده قیمت بیت کوین تا پایان ماه نوامبر ۱۰۰,۰۰۰ دلار بوده و این هدف قیمتی تاکنون محقق نشده، همه علاقه‌مندان بازار رمزارزها چشم به راه رسیدن ماه دسامبر هستند.

با این حال نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که قیمت بیت کوین از ابتدای سال حدود ۲ برابر افزایش یافته است. همین امر موج تازه‌ای از گمانه‌زنی‌ها و پیشبینی‌های صعودی را در میان تحلیلگران ایجاد کرده است.

نظر تحلیلگران مطرح درباره قیمت بیت کوین چیست؟

گذر بیت کوین از اوج قیمتی ۶۵۰۰۰ دلاری در ماه آوریل، شش ماه به‌طول انجامید. اکنون با بازگشت بیت کوین به کانال ۵۷۰۰۰ دلاری، تحلیلگران بسیاری همچنان بر اینکه بیت کوین از ۱۰۰هزار دلار عبور خواهد کرد تاکید می‌کنند. برخی از تحلیلگران با قاطعیت و بی‌پروایی بیشتری اظهار نظر می‌کنند و برخی دیگر از ذکر عدد و تاریخ پرهیز کرده و تنها به اشاره به روند افزایشی در طول زمان اکتفا می‌کنند. بعضی از سرمایه‌گذاران معتقدند که فشار تورم پس از همه‌گیری ویروس کوید۱۹ موجب افزایش علاقمندان به ارزهای دیجیتال شده است و همین امر موجب افزایش ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال خواهد شد.

سرمایه‌گذاران کوچک همواره از نظرات تحلیلگران بازار برای تعیین نقطه ورود و قیمت خرید تتر.، بیت کوین، اتریوم، سولانا و بایننس کوین استفاده می‌کنند. در ادامه نظر جمعی از تحلیلگران معروف را درباره تارگت قیمتی بیت کوین در انتهای سال ۲۰۲۱ و ابتدای ۲۰۲۲ می‌خوانید.

 پلن بی (PlanB) که یکی از تحلیلگران مطرح بازار کریپتو است، طی ماه‌های اخیر بارها نظر خود را درباره هدف قیمت بیت کوین تا ابتدای سال ۲۰۲۲ به‌روزرسانی کرده است. او اعتقاد دارد این ارز دیجیتال تا پایان سال افزایش ارزش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد و در اوایل سال بعد شاهد افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت بیت کوین خواهیم بود. او در آخرین موضع‌گیری خود قیمت بیت کوین را تا ۱ دسامبر ۹۸۰۰۰ دلار و تا ژانویه ۲۰۲۲ تارگت قیمتی ۱۳۵۰۰۰ دلار عنوان کرده است.

بنا به گزارش ایکنا بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی جی‌ پی مورگان (JP Morgan) هم پیش‌بینی بلند مدت خود برای قیمت بیت کوین را دو برابر کرده و به ۱۴۶۰۰۰ دلار رسانده است. جی پی مورگان تاکید کرده که قیمت بیت کوین می‌تواند به هدف پیش‌بینی شده برسد، به شرطی که نوسانات آن کاهش یابد و سرمایه‌گذاران سازمانی بیشتری سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را به‌جای طلا ترجیح دهند. البته نیکولاس پانیگیرتزوگلو، استراتژیست این موسسه عنوان کرده که پیشبینی جی پی مورگان برای قیمت بیت کوین در کوتاه مدت ۷۳۰۰۰ دلار است.

مایکل ون د پوپ، تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال هم اشاره کرده که بیت کوین در مسیر رسیدن به قیمت ۹۰۰۰۰ دلاری است.  اولریک لیکه  موسس و مدیر اجرایی صندوق پوشش ریسک ARK36 هم عنوان کرد که دیدن بیت کوین ۱۰۰هزار دلاری در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ و سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ برای او تعجبی ندارد.

گراهام جنکین (Graham Jenkin) مدیرعامل اجرایی کوین‌لیست نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرده که اکثر همکاران او در کوین لیست شرط بسته‌اند که تا پایان امسال بیت کوین ۱۰۰هزار دلاری را هم خواهیم دید. وی همچنین اذعان داشت که درباره احتمال وقوع این گمانه‌زنی‌ها چندان مطمئن نیست اما این همان تارگت قیمتی است که از اوایل سال درباره آن پیش‌بینی شده است.

البته همه پیش‌بینی‌های پایان سال چندان مثبت نبوده است. متیو دیب موسس Stack Funds اعلام کرده که با استناد به گزارش‌ها، فروش در حجم بالا و باز کردن پوزیشن‌های شورت جدید نشان می‌دهد که بیت کوین همچنان می‌تواند ارزش خود را از دست بدهد.

ایان بالینا (Ian Balina) سرمایه‌گذار رمزارزها و موسس شرکت رسانه‌ای و تحقیقاتی توکن متریکس تارگت قیمتی ۷۵هزار دلار را برای بیت کوین در نظر گرفته است. وی درباره تحلیل خود گفته است که داده‌های فنی نشان می‌دهد که بیت کوین ۱۰۰هزار دلاری دور از ذهن نیست، اما او ترجیح می‌دهد که کمی محافظه‌کارانه‌تر اظهار نظر کند. 

تعجبی ندارد که تا پایان سال میلادی جاری با نظرات و پیش‌بینی‌های ضد و نقیض بسیاری از طرف سرمایه‌گذاران و تحلیلگران مواجه شوید. با این اوصاف به‌نظر می‌رسد که نظرات کم حاشیه که کلیت بازار را در نظر بگیرند در پیش‌بینی موفق‌ترند. همچنان که تحلیل‌گرانی همچون رابرت برید لاو هم گفته بودند قیمت بیت کوین تا اکتبر ۲۰۲۱ به ۳۰۷۰۰۰ دلار خواهد رسید. اما نباید از این اصل طلایی که ذات بازار کریپتوکارنسی غیرمنطقی عمل می‌کند، غافل بود. به قول کیانا دنیل موسس شرکت Invest Diva و نویسنده کتاب سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال برای دامیز که می‌گوید: «من برای بیت کوین در کوتاه‌مدت نوسان و در بلندمدت رشد را توقع دارم».

 منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه