ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

بیبی دوج چیست بیبی دوج کوین baby doge coin

هم‌زمان با محبوبیت ارزهای دیجیتال و افزایش معاملات رمزارزها، فراگیری و گرایش افراد به توکن‌ها مخصوصا میم کوین‌ها نیز گسترش پیدا کرد. پس از سروصدای زیاد دوج کوین، این بار نوبت به فرزندش بیبی دوج رسیده است. برای خیلی از افراد چرایی به وجود آمدن این توکن‌ها و اهدافی که دنبال می‌کنند، سوال است. در این مقاله قصد داریم با بررسی وایت پیپر بیبی دوج (BabyDoge) به این سوالات پاسخ دهیم.

بیبی دوج چیست؟

بیبی دوج کوین

دوج، شیبا و حالا بیبی دوج. انگار همان‌قدر که مردم در دنیای واقعی به سگ‌ها علاقه دارند، در دنیای رمز ارزها نیز نگرش خود را حفظ کرده‌اند و نسبت به توکن‌ها و کوین‌هایی که نماد سنگ دارند استقبال نشان می‌دهند. میم کوین‌ها بیشتر به‌خاطر پامپ و دامپ شدن شدید قیمتشان و نوسان‌گیری مناسب برای سفته‌بازان، شناخته شده هستند. البته بهتر است اسم این را بی‌ثباتی و اثرپذیری بگذاریم!

طبق گفته سایت بیبی دوج، این میم توسط طرفداران دوج کوین در انجمن‌های آنلاین ساخته شده است و نامی از تیم اصلی گرداننده و پشتیبانی آن مشخص نیست! بیبی دوج در تاریخ یک ژوئن ۲۰۲۱ (۱۱ خرداد ۱۴۰۰) با هدف غیرمتمرکز بودن و این شعار که می‌خواهد پدرش را به‌وسیله سرعت بالای تراکنش‌هایش تحت تاثیر قرار دهد، بر زنجیره هوشمند بایننس وارد بازار شد.

کاربرد میم کوین‌ها

میم کوین‌ها تنها به‌عنوان جوک و شوخی ایجاد می‌شوند و در دنیای واقعی کاربردی ندارند. ممکن است تنها در برخی مواقع خاص مانند اهدا به خیریه‌ها یا انعام دادن به هنرمندان آنلاین استفاده شود. ممکن است بعضا برخی از این توکن‌ها با استقبال همراه شود اما نباید فراموش کرد که این توکن‌ها هیچ فناوری و پشتوانه قوی ندارند و تنها به اظهار نظر دیگران وابسته‌اند.

خیلی از افراد تنها به‌خاطر ترس ازدست‌دادن یا جاماندن از بازار، به سمت میم کوین‌هایی مانند بیبی دوج می‌روند با این فکر که حتما اتفاقی که برای سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم افتاده است، برای بیبی دوج نیز خواهد افتاد. هرچند از نظر بسیاری از فعالان بازار در نهایت هر دوی این کوین‌ها، شت کوین محسوب می‌شوند اما تکنولوژی استفاده شده در طراحی دوج کوین همان بلاک چین لایت کوین است ولی بیبی دوج روی زنجیره هوشمند بایننس راه‌اندازی شده است. در میان میم کوین‌های بازار، دوج کوین، شیبا و بیبی دوج مورد استقبال زیاد افراد قرار گرفته‌آند. تنها وجه اشتراک آن‌ها وجود تصویر سگ به‌عنوان تصویر گرافیکی است.

ارتباط ایلان ماسک و بیبی دوج

دیگر همه ایلان ماسک را به‌خاطر توییت‌هایش درباره رمزارزها به‌خوبی شناخته‌اند. برای او فرق نمی‌کند که ارز دیجیتال قابل احترامی مانند بیت کوین باشد یا یک شت کوینی مانند بیبی دوج. او با توییت‌هایش باعث نوسان قیمت بیت کوین شد. او به سراغ دوج کوین هم رفت و از آن به عنوان رمز ارز محبوب خودش و مورد استفاده در پروژه‌های اسپیس ایکس یاد کرد و باعث پامپ قیمت دوج‌کوین شد.

توییت ایلان ماسک درباره بیبی دوج
توییت ایلان ماسک درباره بیبی دوج


ایلان ماسک این بار به سراغ بیبی دوج رفت و در اول جولای اسم آن را در توییتر آورد. نوع توییت او به شکلی بود که انگار از وجود چنین شت کوینی بسیار خوشحال است. کسی نمی‌داند علاقه و گرایش او به چنین میم کوین‌هایی به چه علت است.

بعد از این توییت، قیمت بیبی دوج پامپ کرد و در عرض ۲۴ ساعت، ۲۲۸/۳ درصد رشد داشت. مانند میم کوین‌های دیگر به‌خصوص دوج کوین، بیبی دوج هم باعث ایجاد موج‌هایی در بازار و گمانه‌زنی‌هایی درباره دوام و روندش شد.

نقشه راه و برنامه بلندمدت بیبی دوج چیست؟

اگر بخواهیم درباره مراحل رشد و برنامه‌های بلندمدت این بیبی دوج صحبت کنیم، باید لیستی از اهداف بازاریابی و مارکتینگ یک سازمان را بیان می‌کنیم! در وایت پیپر بیبی دوج شش مرحله برای نقشه راه گفته شده است که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

قدم اول: افزایش بازاریابی برای ایجاد آگاهی، لانچ وب‌سایت، ۵ هزار نفر عضو در کانال تلگرام، توسعه میم، تولد بیبی دوج
قدم دوم: افزایش اینفلوئنسر مارکتینگ، لیست شدن در صرافی گکو، لیست شدن در کوین مارکت کپ، ۲۵ هزار نفر عضو در تلگرام، ۲۵ هزار هولدر، حسابرسی توسط شرکت‌های خارج از مجموعه، کمک‌های داوطلبانه به انجمن‌ها و مشارکت در خیریه‌ها
قدم سوم: ۱۰۰ هزار نفر هولدر، ۱۰۰ هزار نفر عضو در تلگرام، ایردراپ نوبت دوم، ایفلوئنسر مارکتینگ در ابعاد بزرگ، لیست شدن در صرافی CEX، ایجاد میم‌های بیشتر، ایجاد کارت اعتباری کریپتویی
قدم چهارم: ۱۵۰ هزار نفر هولدر، افزایش بازاریابی، راه‌اندازی بیبی دوج سواپ، اضافه کردن میم‌های بیشتر، طراحی مجدد وب‌سایت، راه‌اندازی کیف پول Paw
قدم پنجم: رسیدن به بیش از ۳۰۰ هزار هولدر، راه‌اندازی بازار NFT، کمک به تسلا برای اهداف محیط زیستی در حجم بازار ۲۵۰ میلیون دلاری، اهدا ۲۵۰ هزار دلار به خیریه در حجم بازار ۵۰۰ میلیون دلاری، کمک ۵۰۰ هزار دلاری برای سرپناه بچه سگ‌ها در حجم بازار یک میلیارد دلاری، کمک به ساخت سرپناه برای سگ‌های بی‌خانمان در حجم بازار ۲۵ میلیارد دلاری
قدم ششم: کمک به ساخت سرپناه برای حیوانات در حجم بازار ۵۰ میلیارد دلاری، تراشیدن نماد بیبی دوج در کوهی بزرگ به یادگاری از بزرگ‌ترین میم کوین تاریخ در حجم بازار ۱۰۰ میلیاردی، تشکیل آیین بیبی دوج کوینی در حجم بازار ۵۰۰ میلیاردی (اندازه فعلی حجم بازار بیت کوین)، تشکیل بزرگ‌ترین گردهمایی در حجم بازار یک تریلیون

همان‌طور که خواندید برنامه خاصی در نقشه راه بیبی دوج اعلام نشده و صرفا به فعالیت‌های بازاریابی، خیریه و نمادین اشاره کرده است. همچنین هیچ زمان مشخصی برای دستیابی به اهداف اعلام نشده است.

ابعاد اقتصادی و قیمت

قیمت بیبی دوج در زمان نگارش این مقاله ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۱ دلار و حجم معامله آن روزانه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار است. این توکن در جایگاه ۲۵۷۸ بازار رمز ارزها قرار دارد. اطلاعات دقیقی مبنی بر ارزش بازار این توکن وجود ندارد اما طبق ادعای خود پروژه، ارزش بازار آن ۹۹ میلیون ۵۰۰ هزار دلار است.

تعداد کل توکن‌‌های عرضه شده ۴۲۰ هزار تریلیون بوده است که از این مقدار، ۱۲۵ هزار تریلیون می‌شود و ۲۹۵ هزار تریلیون دیگر به‌تدریج در بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر تعداد بیبی دوج‌های در گردش ۵۰ هزار تریلیون است.

هر تراکنش بیبی دوج کوین ۱۰ درصد کارمزد دارد. ۵ درصد از آن به کیف پول کسانی که آن را هولد کرده‌اند واریز می‌شود و ۵ درصد دیگر هم به استخر نقدینگی در پنکیک سوآپ منتقل می‌شود. عده‌ای این فرایند را جزء طرح‌های هرمی می‌دانند که باعث انباشت سرمایه برای ثروتمندان می‌شود!

این پروژه ادعا دارد بیبی دوج اولین میم کوینی است که می‌توان به‌صورت لحظه‌ای و غیرمتمرکز از سایت خودش معامله کرد. همچنین سازندگان آن برای پرداخت معاملات، کارت‌های اعتباری در نظر گرفته‌اند. علاوه بر این می‌توان در صرافی‌هایی مانند PancakeSwap (V2) بیبی دوج خریدوفروش کرد.

کیف پول مناسب بیبی دوج

بیبی دوج اعلام کرده برای نگهداری و بازگرداندن درصدی از کارمزد تراکنش‌ها کیف پولی با عنوان “Paw Wallet” ارائه کرده است. همچنین با توجه به استفاده این میم کوین از استاندارد BEP-20 و شبکه هوشمند بایننس، می‌توان از کیف پول‌هایی که متناسب با این استاندارد و صرافی‌ها هستند مانند کوینومی و متامسک استفاده کرد.

صحبتی با کاربران میهن بلاک چین

در حال حاضر جامعه ارزهای دیجیتال به دو بخش تقسیم شده است. گروه اول که بیش از ۳۰۰ هزار نفر هستند، معتقدند بیبی دوج به‌خاطر سیستم استک هوشمند یکپارچه‌ای که دارد، ارزنده است. گروه دیگر مخالفت خود را این‌گونه اعلام می‌کنند که این میم کوین هم مانند دیگر هم‌نوعانش به‌خاطر سروصداهای اولیه مورد توجه قرار گرفته و در آینده جذابیتش با آمدن یک تصویر جدید از بین خواهد رفت.

باید توجه داشت میزان مقبولیت و ارزش هر رمز ارزی تا حد زیادی به ارزش افزوده و کارایی آن بستگی دارد. کوین‌هایی که تراکنش‌های مالی را آسان می‌کنند در مقابل کوین‌هایی که تنها افزایش یا کاهش آن‌ها به توییت‌ها یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی بستگی دارد، در بلندمدت مقبولیت بیشتری خواهند داشت.

این مساله تقریبا برای رمزارزهای اصلی و فعلی بازار صدق می‌کند. به‌عنوان‌مثال اتر که بر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند، جایگاه و ارزش خود را پیدا کرده است. عموم کاربران و فعالان بازار می‌دانند چه تفکری پشت این فناوری و رمزارز وجود دارد و چه اهدافی را دنبال می‌کنند. پروژه‌هایی از این قبیل که باعث پیشرفت و حرکت علم‌های نوین مانند بلاک چین می‌شوند، جایگاه بهتر و روشن‌تری در آینده خواهند داشت.

خیلی از افراد تنها به‌خاطر ترس ازدست‌دادن یا جاماندن از بازار، به سمت میم کوین‌هایی مانند بیبی دوج می‌روند با این فکر که حتما اتفاقی که برای سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم افتاده است، برای بیبی دوج نیز خواهد افتاد.

سرمایه‌گذاری روی بیبی دوج یا توکن‌هایی مانند آن با ریسک بالایی همراه است. بررسی و تحلیل‌های زیادی درباره دوج کوچک منتشر نشده و از همه مهم‌تر، خودش فرزند یک میم کوین دیگر است. هرچند دوج کوین با استقبال همراه بوده است اما نباید فراموش کرد که این توکن‌ها هیچ فناوری و پشتوانه قوی ندارند و تنها به اظهار نظر دیگران وابسته‌اند.

سخن پایانی

بیبی دوج یکی از جدیدترین میم کوین‌های بازار است. در این مقاله سعی کردیم درباره اهداف ایجاد این پروژه صحبت کنیم اما همان‌طور که خواندید، ماهیت میم کوین‌ها بسیار پیش پا افتاده‌ است و مانند تفریح و شوخی هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند. این مقاله صرفا برای آگاهی و کسب اطلاع درباره این توکن است و هیچ تشویق و ترویجی برای سرمایه‌گذاری روی آن نیست.

 منبع
babydogecoin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه