ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

بیت کوین از کجا آمده است؟

يكشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۵:۲۷ ب.ظ

تغییرات قیمت بیتکوین در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰

در ابتدای سال ۲۰۱۹، ارزش کل بازار کریپتوکارنسی‌ها ۳۲ درصد افزایش یافت و به ۱۶۵ میلیارد دلار رسید و قیمت Bitcoin نیز با افزایش ۱۵ درصدی، به ۵۰۰۰ دلار رسید. تحلیلگران معتقد بودند که این افزایش قیمت به خاطر بازگشت بازیگران اصلی به بازار اتفاق افتاد.در فوریه این سال (بهمن ۹۷) حرکات مثبتی در رشد قیمت بیت کوین طبق گفته میهن بلاکچین مشاهده شد.در ۲ آپریل (۱۳ فروردین ۹۸) یک فرد ناشناس، ۲۰۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۹۴ میلیون دلار در آن زمان خریداری کرد.در می ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) قیمت شروع به افزایش کرد و در انتهای این ماه میلادی، به ۸۷۲۱ دلار رسید و سپس در ماه ژوئن (یک ماه بعد) به ۱۰۰۰۰ دلار رسید و از آن نیز عبور کرد.در ابتدای ماه جولای (تیر ۹۸) قیمت بیت کوین تا ۱۲۵۰۰ دلار صعود کرد، اما سپس تا ۹۳۰۰ دلار نزول کرد.در ماه آگوست (مرداد) بیت کوین در حدود ۱۰ هزار دلار معامله می شد و سلطه بیت کوین که به مدت طولانی (نزدیک ۲ سال) در کمتر از سطح ۶۰ درصد قرار داشت، ناگهان به بیش از ۹۰ درصد رسید.تا سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۹۸) حدود ۵۴۵۷ دستگاه ATM در سراسر دنیا وجود داشت. بیشترین تعداد کشورهایی که از دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین استفاده می‌کردند آمریکا، کانادا، بریتانیا، اتریش و اسپانیا بودند.در سال ۲۰۱۹، قیمت بیت کوین از ۴۰۰۰ دلار شروع به افزایش کرد و در پایان این سال، به ۷۴۰۰ دلار رسید.در طول دو سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بیت کوین بیشتر به صورت افقی و بدون روند حرکت کرده است؛ اما در برخی موارد نشان داده که جای رشد دارد. برای مثال در ژوئن ۲۰۱۹ که قیمت BTC از ۱۰۰۰۰ دلار عبور کرد، امید به شروع یک رالی صعودی دیگر زنده شد؛ اما در دسامبر همان سال،‌ قیمت بیت کوین به ۷۱۱۲ دلار رسید.افزایش قیمت تا سال ۲۰۲۰ اتفاق نیفتاد؛ زیرا در این سال کل اقتصاد دنیا، تحت تاثیر پاندمی ویروس کرونا، دچار رکود شد. بنا به داده های سایت میهن بلاکچین قیمت بیت کوین یک بار دیگر دچار ریزش شد؛ این رمز ارز در ابتدای سال ۲۰۲۰ با قیمت ۷۲۰۰ دلار معامله میشد؛ اما رکود اقصادی ناشی از کووید ۱۹ ، بر روی قیمت BTC نیز تاثیر گذاشت و آن را به حدود ۳۷۰۰ دلار رساند. اما این ویروس و سیاست‌های بعدی دولت‌ها، باعث ترس سرمایه‌گذاران از اقتصاد جهانی شد و آنها به دلیل بی‌اعتمادی نسبت به دولت‌ها و چاپ بی‌رویه دلار از طرف دولت و بانک مرکزی آمریکا، در بیتکوین سرمایه گذاری کردند. زیرا عرضه آن ۲۱ میلیون کوین ثابت است و نمی‌توان بیشتر از آن را تولید کرد و این باعث می‌شود که بسیاری از افراد BTC را به عنوان ذخیره ارزش ببینند و برای حفظ ارزش پول خود در آن سرمایه‌گذاری کنند. این حرکت عمومی به سمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال، باعث افزایش قیمت آن شد بنا به گزارش سایت arzdigital و میهن بلاکچین؛ به طوری که در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰، بیت کوین با قیمت ۱۸۳۵۳ دلار معامله میشد.در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۹۹) غول پرداختی‌های دیجیتالی پی پال (Paypal) اعلام کرد که به کاربران اجازه خرید و فروش بیت کوین را بر روی پلتفرم خود می‌دهد. این خبر باعث افزایش قیمت بیت کوین شد.سال ۲۰۲۰ در ادامه سال ۲۰۱۹ با قیمت ۷۴۰۰ دلاری بیت کوین شروع شد و در ماه دسامبر به ۲۶۲۰۰ دلار رسید؛ سال ۲۰۲۰ با وجود پاندمی ویروس کووید ۱۹، سال خوبی برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال و سایر کریپتوها محسوب می‌شود.

انفجار قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بنا به داده‌های میهن بلاکچین

بنا به گزارش سایت منبع میهن بلاکچین موضوع ذخیره ارزش بودن بیت کوین، از سال ۲۰۱۷ توجه سرمایه گذاران سازمانی را به خود جلب کرد؛ یعنی زمانی که سرمایه گذاران خُرد باعث افزایش قیمت آن شدند. بعدها شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد ثروتمند نیز شروع به سرمایه گذاری در اولین رمز ارز کردند. این باعث شد که قیمت این کریپتو در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) برای اولین بار در تاریخ خود، به ۲۴۰۰۰ دلار برسد؛ یعنی افزایش ۲۲۴ درصدی از ابتدای سال ۲۰۲۰. کمتر از یک ماه پس از دستیابی به این قیمت تاریخی جدید، در ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۹۹) قیمت BTC از ۴۰۰۰۰ دلار نیز عبور کرد؛ اما ۳ روز بعد، تا حدود ۳۰۵۰۰ دلار ریزش کرد.سال ۲۰۲۱ با قیمت ۳۲۷۰۰ دلاری بیت کوین شروع شد و در ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۰) به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی حدود ۶۴۰۰۰ دلار رسید. همچنین برای اولین بار، حجم معاملات یا مارکت کپ بیت کوین به ۱ تریلیون دلار رسید. در همین زمان بودکه افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین، روی تمام بازار کریپتو تاثیر مثبت گذاشت. در زمان نگارش این مقاله یعنی ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، قیمت BTC در حدود ۳۲۰۰۰ دلار معامله می شود. باید دید که تا انتهای سال ۲۰۲۱ میلادی، قیمت بیتکوین چه تغییراتی خواهد داشت.

جمع بندی

طبق اعلام میهن بلاکچین بیت کوین خود را به عنوان یک کلاس دارایی اثبات کرده است. با این که تاریخچه قیمت بیت کوین پر از فراز و فرودهای شدید بوده، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران آن را به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های سنتی ترجیح می‌دهند. در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و اواسط ۲۰۲۱، ما شاهد حباب‌های قیمتی در بزرگ‌ترین رمز ارز بودیم که در طی آن، قیمت به شدت افزایش یافته و سپس با همان سرعت ریزش کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ممنونم که میخونید.

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

طبقه بندی موضوعی
مشخصات بلاگ

بلاکچین، تکنولوژی، بیت کوین، موبایل، همه چی!

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه